جستجو کردن

نوشته های اخیر

کاهش قیمت مسکن فقط در حاشیه تهران بوده است

  • در حالیکه در تمامی خبرگزاری ها در مورد کاهش و ریزش قیمت مسکن سخن گفته میشد ، بعد از انتشار آمار و همچنین تحقیقات میدانی مشخص شد که کاهش قیمتی نسبت به سال گذشته و حتی اوایل سال رخ نداده است بلکه قیمت ها افزایش نیافته است و در همان حالت باقی مانده است .

    در نهایت کارشناسان نیز به این موضوع اشاره کرده اند که کاهش قیمت در حاشیه تهران بوده است و این موضوع را به عنوان دست آورد معرفی مینمایند . حال میخواهیم بررسی کنیم که چرا کاهش قیمت در این نقاط بوده است ؟ نقاطی که قرار بود برای افراد و اقشار ضعیف جامعه تبدیل به مسکن شود ، تبدیل به کالایی برای دلالای و سودجویی افراد بسیار در آن مناطق شده است .

    کاهش قیمت مسکن فقط در حاشیه تهران بوده است
    کاهش قیمت مسکن فقط در حاشیه تهران بوده است

    شرایط مناطقی نظیر پرند و پردیس به گونه ای است که دلالان در جلوی تعاونی مسکن بصورت سرپایی خرید و فروش انجام میدهند ، مانند دلار فروشان در سبزه میدان ، در نهایت این نوع معاملات و دلالای باعث میشود که قیمت بصورت کاذب و غیر منطقی بالا رود .

    همانطور که قیمت ها در شب عید بدون حساب و کتاب در این مناطق بالا رفت به همان سرعت نیز پایین می آید ، پس در واقع کاهش قیمتی که در این مناطق اتفاق افتاده است ، ترکیدن حباب بوده نه کاهش قیمت واقعی ، باید دید که قیمت واقعی که این مناطق را ارزش گذاری میکنند ، در شرایط کنونی چقدر فاصله با آن وجود دارد ، آیا بیشتر است یا کمتر ؟

    در نهایت در منطقه 22 تهران ، پروژه های تعاونی ساز نیز تا حدودی شرایط به همین صورت پیش رفته است ، برخی پروژه ها به دلیل حضور دلالان نوسان قیمتی در امتیاز خود پیدا کرده اند به عنوان مثال میتوانید سابقه قیمت امتیاز پروژه کامرانیه را بررسی نمایید که از ابتدای سال تا کنون تا 40 درصد کاهش قیمت داشته است و البته بیشترین ضرر کنندگان در اینجا خریداران و مردم عادی هستند زیرا دلالان در این مواقع وارد بازار نشده و از آن خروج میکنند .

    کاهش قیمت مسکن در حاشیه تهران

    فرشید ایلاتی، کارشناس اقتصاد مسکن، در خصوص ادعاهای کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن اظهار نظر کرده و این کاهش را به ویژه در شهرهای اطراف تهران اعلام کرده است. او ادعا می‌کند که این کاهش ناشی از تدابیر دولت برای مقابله با مشاوران املاک غیر مجاز و افزایش هزینه‌های خانه‌های خالی است.

    ایلاتی تاکید دارد که برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن، زیرساخت‌های لازم برای اخذ مالیات باید فراهم شود. او بر این باور است که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، افراد نخواهند توانست به تعداد زیادی از ملک‌ها دست پیدا کنند و تفاوت در قیمت مسکن کاهش یابد.

    این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به نبود زیرساخت برای اجرای قانون اخذ مالیات مسکن، پیشنهاد داده است که اطلاعات دقیقی در مورد تعداد ملک‌های مردم جمع‌آوری شود و با استفاده از سیاست‌های مالیاتی، قیمت مسکن کنترل شود.

    ایلاتی پیشنهاد داده که برای دوره پنج‌ساله‌ای، محدودیتی در مالکیت مسکن اعمال شود تا افراد نتوانند تعداد زیادی از ملک‌ها را به تصرف بگیرند و این اقدام بازار را از حالت سرمایه‌ای خارج کند. او نمونه‌هایی از مواردی ارائه کرده که این محدودیت می‌تواند جلوی انحصار مالکیت مسکن را بگیرد، از جمله اظهار نامه مالیاتی برای خانه‌های خالی و افزایش هزینه‌ها برای این خانه‌ها.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه