جستجو کردن

نوشته های اخیر

کاربری غیر مسکونی زمین های چیتگر

  • در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که چرا برخی از پروژه های پیش فروش واقع شده در منطقه 22 تهران به حالت مسکوت در آمده اند و روند پیشرفت آنها بر خلاف تبلیغات وسیع روز اول بسیار کند و یا بدون هیچ پیشرفتی میباشد . یکی از مهمترین دلایل این امر کاربری غیر مسکونی زمین های چیتگر میباشد که در واقع تغییر کاربری آن نیازمند طی شدن مراحلی میباشد که پیچیدگی های مربوط به خود را دارد . در ادامه این مطلب به باز کردن این موضوع میپردازیم و شما را با انواع این پروژه های و زمین هایی که در این محدوده وجود دارند آشنا خواهیم کرد .

    کاربری غیر مسکونی زمین های چیتگر
    کاربری غیر مسکونی زمین های چیتگر

    جمعیت پذیری منطقه 22 تهران

    منطقه 22 تهران در ابتدای شکل گیری به منظور تامین نیاز تهران به فضای سبز و خدمات رفاهی و سیاحتی به عنوان آخرین منطقه شهرداری ضمیمه تهران شد. بسیاری از امکانات وسیعی که در این محدوده قرار دارد در حد بین المللی رتبه دار هستند به عنوان نمونه بازار بزرگ ایران یا ایران مال ، شهر بازی هزار و یک شهر جزو بزرگترین سازه ها در نوع خود در جهان هستند و همچنین دریاچه مصنوعی چیتگر ، آبشار چیتگر و پارک جنگلی و همچنین بازار بزرگ باملند و امکانات تفریحی که در این محدوده قرار داده شده خود گواه این موضوع را میدهند که منطقه 22 تهران یک منطقه رفاهی و سیاحتی است و یا حداقل دلیل تشکیل آن میباشد .

    اما با توجه به رشد جمعیت دیگر مناطق تهران و نبود فضای کافی برای ساخت مسکن شهرداری تهران با دادن تعهداتی مبنی بر کنترل جمعیت پذیری منطقه 22 تهران و محدودیت و حفظ تعداد جمعیت در این محدوده شروع به دادن جواز و تراکم برای ساخت فضای مسکونی در این منطقه کرد و در نتیجه ساخت و ساز در این منطقه شروع شد . با توجه به داشتن فضای سبز و اماکن تفریحی قرار گرفتن در مجاورت این مکان ها در اولویت سازنده ها قرار گرفت و جزو امتیازان ساختمان لحاظ شد که به عنوان مثال نزدیک دریاچه بوده و یا دید به دریاچه خلیج فارس داشته باشد

    بسیاری از پروژه هایی که در جوار دریاچه ساخته شده اند زمین هایی بوده اند که متعلق به ارگانهای نظامی بوده و البته که برای ساخت و ساز در این محدوده ها با توجه به قدرتی که داشته اند توانسته اند جواز های مربوطه را راحت تر از زمین های خصوصی دریافت کرده و اقدام به ساخت و ساز کنند . پروژه سمیرغ چیتگر نمونه ای از این پروژه میباشد .

    جمعیت پذیری منطقه 22 تهران
    جمعیت پذیری منطقه 22 تهران

    مشکل دریافت سند از کجاست ؟

    بر خلاف تصور بسیاری از افراد نداشتن سند برخی از پروژه های مسکونی در چیتگر مربوط به زمین آن است . در جواب باید به اطلاع شما برسانیم که خیر ! زمین ها دارای مالکیت مشخص بوده اند و تنها ایرادی که مرحله دریافت سند برای این پروژه های وجود دارد مربوط به الزامات شهرداری بوده که در بالا برایتان توضیح دادیم . ارگانهای دولتی که در ابتدا سازنده اینگونه پروژه ها بوده اند با استفاده از قدرت خود اقدام به ساخت و ساز کرده اند و ایرادات شهرداری نیز مانع انجام عملیات ساخت آنها نشده است .

    پس از تحویل واحدها به اعضا حال شهرداری برای دادن پایان کار و سند به مالکین جدید تمامی ایراداتی که در طول ساخت وجود داشته را دلیلی برای ممانعت از صدور پایان کار قرار داده است که البته در این مورد نمیتوان واقعا ایراد را مشخص کرد . زیرا الزامات از سوی سازنده رعایت نشده و در پایان نیز مالکین میبایست جوابگو باشند اما نکته ای که مشخص است این میباشد که آنقدر قیمت تمام شده برای مالکین مناسب بوده است که ارزش این را دارد که خود برای رفع مشکلات پیش آمده اقدام نمایند البته اگر مالکین را همان اعضای اولیه در نظر بگیریم .

    پس با این حساب متوجه شده اید که اعضای اولیه با چه شرایطی صاحبخانه شده اند ولیکن اعضای جدید که واحد را به قیمت روز خریداری کرده اند زیر بار انجام اینگونه هزینه ها نمیروند و اصولا برایشان توجیجی نیز ندارد که هزینه تغییرات اساسی در یک بلوک را تقبل کنند تا سند دریافت کنند . البته این نکته را هم بگوییم مجاب کردن اعضای یک برج 20 و چند طبقه ای که حداقل 160 واحد خواهد شد کار بسیار دشواری است و این دلیل عمده ای است که اینگونه پروژه ها بدون سند مانده و سالها نیز از ساخت آنها میگذرد و به همین شکل خرید و فروش شده و یا اجاره میروند .

    پروژه های پیش فروش در چیتگر
    پروژه های پیش فروش در چیتگر

    پروژه های پیش فروش در چیتگر

    حال آنکه به ماهیت زمین های منطقه 22 پی برده اید میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که علت مسکوت ماندن بسیاری از پروژه های چیتگر چیست ؟ علت آن تشکیل تعاونی هایی به صورت خصوصی میباشد که در ابتدا به سراغ زمین هایی با کاربری غیر مسکونی رفته ، آنها را خریداری کرده و برای تغییر کاربری آن اقدام میکنند . پروژه ماهور نمونه ای از اینگونه تعاونی ها میباشد . این موضوع اگر برای خریدار روشن باشد مشکلی ندارد اما موضوع این است که بسیاری از آنها این نکته را به خریدار و اعضای جدید اعلام نمیکنند که زمین آنها فاقد کاربری مسکونی و جواز ساخت است .

    در جدول هایی که در مرحله پذیره نویسی توسط این تعاونی ها منتشر میشود زمان شروع پروژه را 4 ماهه یا 5 ماهه اعلام میکنند اما دریق از اینکه این پروژه ها هم اکنون چند سال است که در همین وضعیت قرار دارند و تنها تفاوت این است که اعضای قدیمی که خسته شده اند پروژه را به افراد دیگر فروخته اند و آنها نیز که از گذشته پروژه بی اطلاع هستند چند ماهی دیگر هم صبر میکنند و این چرخه ادامه پیدا میکند و اعضای قدیمی و ناراضی جای خود را به اعضای جدید میدهند .

    برخی زمین های منطقه 22 توسط عده ای به شرط دریافت مجوز توسط همان عده فروخته شده است که عمده پروژه های منطقه مروارید شهر مربوط به همین جریان است و شاید نزدیک به 12 پروژه در این محدوده معرفی شده که همگی مشکل تغییر کاربری و جواز ساخت دارند . پروژه گالریا نمونه دیگری از این پروژه ها میباشد .

    البته که اینگونه پروژه ها آنقدر تبلیغات وسیعی دارند و از روش هایی برای فروش و معرفی خود استفاده میکنند که خریدار حتی 1 درصد به مهمترین اصل این پروژه فکر هم نمیکند که آیا این پروژه دارای کاربری مسکونی و جواز ساخت است ؟ بیشترین فکر خریدار برای تعهدات وام اقساط و چیزهای دیگر است و البته حق هم دارد این دورغ آنقدر بزرگ است که شک کردن به ریشه آن بسیار مشکل است !

    کلام آخر

    شکل گیری مجموعه تهران برج بر اساس این است که اطلاعات و حقایق مربوط به پروژه ها را بطور مستقل بررسی کرده و در این سامانه قرار دهد . این حداقل کاری است که میتوانیم برای خریداران پروژه های منطقه 22 تهران انجام دهیم زیرا بنگاه های معاملاتی نیز در این موارد بنا بر منافع خود و اینکه فروشنده چه پروژه ای هستند بسیاری از حقایق را پنهان کرده و مواردی که باید به اطلاع خریدار برسند را ارائه نمیدهند

    برای کسب اطلاعات پیرامون پروژه های پیش فروش منطقه 22 تهران از قبیل نحوه خرید و فروش ، وضعیت مالکیت زمین ، جواز ، عملیات ساخت ، سابقه تعاونی و تعهدات مربوط به پروژه میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه