جستجو کردن

نوشته های اخیر

چگونه اولین خانه خود را خریداری نماییم ؟

  • خرید خانه یکی از نیازهای ضروری هر خانواده است. وضعیت اجاره نشینی به تدریج پس‌اندازهای شما را بی‌ارزش می‌کند. پس از مدتی اجاره نشینی، ممکن است به این فکر بیفتید که چرا خانه‌ای خرید نکرده‌اید، حتی با بودجه حداقلی خود.

    چگونه اولین خانه خود را خریداری نماییم ؟
    چگونه اولین خانه خود را خریداری نماییم ؟

    برخی افراد استانداردهای خاصی برای خرید خانه در ذهن دارند و فکر می‌کنند اگر نتوانند در حال حاضر به آن استانداردها برسند، بهتر است اصلاً در این زمینه فعال نشوند و به اجاره نشینی ادامه دهند. اما باید به یاد داشت که اجاره نشینی ممکن است به وضعیتی بی‌اندازه برساند که حتی در خانه دلخواه خود هم نتوانید زندگی کنید و تازه متوجه شوید که خرید خانه خیلی سخت‌تر از آنچه فکر می‌کردید است. بهتر است اگر پولی برای خرید آپارتمان در هر نقطه‌ای از تهران دارید، آن را خریداری کرده و اجاره دهید. این بهتر از این است که خانه‌ای خریداری نکنید چرا که محل و متراژ آن با تمایلات شما مطابقت ندارد.

    به عنوان مثال هر منطقه ای که در تهران بصورت جدید و نوساز ایجاد شده است بسیاری از مردم برای سکونت در آنجا مقاومت کرده اند زیرا به آن محدوده نا آشنا بوده اند حتی سعادت آباد نیز در 35 سال پیش نسبت به تهرانپارس در شرق تهران بسیار عقب افتاده بود ولیکن الان وضعیت اینگونه نیست .

    منطقه 22 تهران یکی از جدیدترین مناطق تهران و مدرن ترین آن است که در حال حاضر گزینه قیمتی بسیار مناسبی نسبت به دیگر مناطق تهران دارد بصورتی که در برخی از مناطق نه چندان خوب تهران اگر خانه ای با قیمت 70 میلیون تومان به ازای هر متر به فروش برسد در منطقه 22 میتوانید با این منطقه در برج نوساز بنشینید ولیکن نا آشنایی مردم با این منطقه یکی از عواملی است که بسیاری ترجیه میدهند در محل خودشان بمانند اما کیفیت زندگی را پایین بی آورند .

    اگر مایل به کسب اطلاعات پیرامون برج های لوکس منطقه 22 هستنید میتوانید اطلاعات برج نارنج 8 را بررسی نمایید .

    چالش های خرید اولین خانه

    گروه اصلی متقاضیان خرید آپارتمان‌های نقلی در شهر پایتخت، افرادی هستند که به دنبال خانه اولی هستند. اما در سال‌های اخیر، این گروه به دلیل ناتوانی مالی در خرید مسکن، به بیرون از بازار مسکن منتقل شده و عمدتاً سرمایه‌گذاران ملکی به خرید این نوع آپارتمان‌ها پرداختند.

    اکنون به نظر می‌آید که بخشی از سرمایه‌گذاران ملکی تصمیم به خروج از بازار مسکن گرفته‌اند و به همین دلیل تعداد آپارتمان‌های نقلی تخلیه و برای فروش ارائه شده، افزایش یافته است. با این حال، این آپارتمان‌ها دارای سن بنای بالا هستند که باعث شده رغبت چندانی در میان مشتریان برای خرید آن‌ها وجود نداشته باشد. معمولاً مشتریان اصلی آپارتمان‌های نقلی خانه‌نشین‌ها و سرمایه‌گذاران ملکی هستند. گروه دوم به طور کلی بازار را ترک کرده‌اند و گروه اول نیز به دلیل اعلام سقف‌های جدید وام مسکن و توسعه توان خرید، در تلاش برای خرید به مشکل برخورده‌اند.

    به علاوه، خریداران خانه اولی ترجیح می‌دهند خانه‌هایی با سن بنای مناسب و جوانتر را تهیه کنند تا بتوانند در صورت نیاز با به رهن دادن آن‌ها با قیمت بالا، بخشی از هزینه تملک خانه را تامین کنند و به مدت بیشتری از ملک خود بهره‌برداری کنند. به همین دلیل، آپارتمان‌های نقلی با سن بنای بالای ۱۵ سال جذابیت کمی برای خریداران خانه اولی دارند و تعداد اندکی از افرادی که در حال حاضر در بازار فعال هستند، به دلیل کمبود آپارتمان‌های نوساز و با سن کم قادر به معامله نمی‌شوند.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه