جستجو کردن

نوشته های اخیر

پیامد عرضه ملک های دولتی در بورس کالا چیست؟

  • بورس کالا به تازگی اعلام کرده که ۲۶ ملک متعلق به دولت در قالب آپارتمان و مغازه برای فروش در بازار فرعی بورس کالا عرضه خواهد شد. این بازار فرعی، بخشی از بورس کالای ایران است و املاک غیرمنقول اعم از واحدهای مسکونی و تجاری در آن مبادله می‌شود.

    سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت جهت خرید املاک استفاده کنند و برای انجام این معاملات، باید مراحلی از جمله مطالعه اطلاعیه‌ها، بازدید از ملک‌ها، و تضمین مالی را طی کنند. این فرصت به سرمایه‌گذاران بازار مسکن ایران ارائه شده است و امکان مبادله ملک‌های دولتی در بازار فرعی بورس کالا فرصتی جذاب برای آن‌ها می‌باشد.

    پیامد عرضه ملک های دولتی در بورس کالا چیست؟
    پیامد عرضه ملک های دولتی در بورس کالا چیست؟

    در حال حاضر، بازار بورس ایران با وضعیتی حساس و ناپیوسته مواجه است. شاخص‌ها به نوسانات روزانه قابل توجهی دچار شده‌اند و تنها پایین‌آمدن شاخص‌ها معمولی شده است. وضعیت فعلی بازار نشان‌دهنده اضطراب و نگرانی سرمایه‌گذاران است. از طرفی، با وقوع حمله حماس به اسرائیل، بازارهای جهانی نیز با نوسانات قوی روبرو شده‌اند و سرمایه‌گذاران در تلاش برای ایمن‌ترین راه‌های حفظ سرمایه خود هستند.

    در این شرایط، عرضه املاک دولتی در بازار بورس ممکن است مزایایی داشته باشد، اما باید توجه داشت که بازار بورس به نوسانات خارجی و داخلی بسیار حساس است و هیچ تضمینی در مورد عملکرد سرمایه در واحدهای ملکی در این بازار وجود ندارد. مخصوصاً اکنون که حجم زیادی از پول در روزهای اخیر، به دلیل وقوع حوادث جهانی، از بازار خارج شده است، تصمیم‌گیری‌ها در مورد سرمایه‌گذاری باید با دقت بیشتری صورت گیرد.

    فروش متری مسکن

    فروش متری مسکن یا سهامی پیش تر در منطقه 22 تهران وجود داشته است . به دلیل تعاونی ساز بودن این منطقه و فعال بودن تعاونی های خصوصی و دولتی این امر برای افرادی که در این منطقه سرمایه گذاری نموده اند آشناست اما برای دیگر افرادی که برای سرمایه گذاری به این محدوده مراجعه میکنند قطعا گیج کننده است . البته در مناطق دیگر نیز سازندگانی فروش بصورت قطعی انجام داده اند و سپس در منطقه 22 به روی پروژه های تعاونی ساز روی آورده اند به عنوان نمونه میتوانید پروژه های بعد از الماس هروی را بررسی نمایید .

    در مورد نتیجه این کار باید بگوییم که بسیاری از افراد در حال حاضر با کمک این طرح خانه دار شده اند درست است که زمان تحویل اینگونه پروژه ها طولانی مدت است اما در نهایت به سرانجام رسیده است به همین دلیل میتوان نتیجه را مثبت دانست اما تفاوت این است که در عرضه املاک دولتی در بورس در واقع کنترل قیمت در دست بازارگردان است اما در پروژه های تعاونی ساز بازار جهت قیمت را تعیین میکند و نتیجه نشان داده که هر جا قیمت دستوری میشود نتیجه خوب از کار در نمی آید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه