جستجو کردن

نوشته های اخیر

پافشاری برخی مالکان برای گران فروختن آپارتمان

  • در شرایط فعلی بازار مسکن، خریداران به ندرت در بازار حضور دارند. بسیاری از مالکان قیمت‌ها را متعادل کرده‌اند و برخی دیگر با اصرار به فروش با همان شرایط و قیمت‌های قبلی ادامه می‌دهند. این مهم بیانگر اهمیت بررسی دوران رکود در بازار مسکن با بازه زمانی طولانی‌تر است. بعضی از مالکان هنوز از ورود به دوران رکود مطلق مطمئن نیستند و به همین دلیل قیمت‌های خود را بالا اعلام می‌کنند.

    در واقعیت، با توجه به روند کند و تاخیری که در بازار مسکن وجود دارد، پنج ماه در رکود نسبت به بازه زمانی کلان تعدادی ناچیز به‌حساب می‌آید. اگر بخواهیم به‌عنوان زمان ورود به دوران رکود وسط خرداد را در نظر بگیریم، ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که زمان زیادی گذشته است . اگر این وضعیت تا پایان سال ادامه یابد و بازار بتواند وضعیت خود را حفظ کند، احتمالاً در سال آینده با کاهش واقعی قیمت مسکن مواجه خواهیم شد.

    پافشاری برخی مالکان برای گران فروختن آپارتمان
    پافشاری برخی مالکان برای گران فروختن آپارتمان

    توجه داشته باشید که برای پروژه های تعاونی ساز در مناطقی که ساخت و ساز در جریان است و املاک آماده بسیاری وجود دارد قطعا کاهش قیمت نیز اتفاق افتاده است برای بررسی بیشتر میتوانید گزارش قیمت مجتمع سپکو را مشاهده نمایید و افت قیمت و بدون مشتری ماندن این پروژه را بررسی نمایید .

    کدام دسته از آپارتمان ها به قیمت رسیده اند ؟

    بررسی فایل‌های مشاوران املاک نشان می‌دهد که تعداد آپارتمان‌های سبز (که زیر قیمت متوسط منطقه قیمت‌گذاری شده‌اند) نسبت به فایل‌های قرمز (که بیش از قیمت متوسط منطقه قیمت‌گذاری شده‌اند) بیشتر است، و تعداد زیادی از مالکان تمایل دارند ملک خود را با قیمت منصفانه‌تری به فروش برسانند.

    با این وجود، برخی فروشندگان همچنان به تمام قیمت‌های خود اصرار دارند، حتی در شرایط رکود بازار مسکن و پیش‌روی مدت زمان طولانی از ملکشان در بازار.

    به هر حال، آمار نشان می‌دهد که وضعیت بازار مسکن در حال حاضر در وضعیت تعادل قرار ندارد. با توجه به شواهد یک واسطه‌گر ملکی، قیمت مسکن از ابتدای سال جدید تا ابتدای فصل تابستان در حال افزایش بوده و در تابستان روند کاهشی گرفته است.

    برای مثال، یک آپارتمان 30 ساله با 110 مترمربع مساحت در محله کردستان در فروردین با قیمت 110 میلیون تومان عرضه می‌شد و اکنون با قیمت 85 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین، آپارتمانی با 115 مترمربع مساحت و 30 سال عمربنا در محله ملاصدرا با قیمت 32 میلیارد و 400 میلیون تومان و آپارتمانی 145 متری و نوساز در همان منطقه با قیمت 23 میلیارد و 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    در محله پیروزی، یک واحد 55 متری با 6 سال ساخت با قیمت 4 میلیارد و 150 میلیون تومان و در محله ظفر، آپارتمانی با 98 مترمربع مساحت و 5 سال ساخت با قیمت 20 میلیارد و 580 میلیون تومان عرضه شده است. همچنین، یک واحد 98 متری و نوساز در محله اشرفی اصفهانی با قیمت 14 میلیارد و 700 میلیون تومان و آپارتمانی 112 متری و 9 سال ساخت در محله جمالزاده شمالی با قیمت 13 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه