جستجو کردن

نوشته های اخیر

نقش واسطه گران در معاملات مسکن

  • سازندگان پروژه های انبوه ساختمانی تمام سعی خود را برای فروش سریعتر واحدهای خود انجام میدهند و شرایط متفاوتی برای رقابت با دیگر سازنده ها ارائه میدهند . اما یکی از مواردی که بسیاری از سازنده ها در نظر نمیگیرند نقش واسطه گران در معاملات مسکن است که باعث بوجود آمدن بازار خرید و فروش و نوسانات قیمت که عموما به سمت بالا هستند میشوند . در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که چطور برای فروش بهتر یک پروژه ساختمانی نقش سرمایه گذار و سودآوری وی نیز در نظر گرفته شود تا پروژه با سرعت بیشتری خرید و فروش شود در ادامه با ما همراه باشید .

    نقش واسطه گران در معاملات مسکن
    نقش واسطه گران در معاملات مسکن

    نقش سرمایه گذار در پروژه های انبوه سازی

    اولین اولویت برای سازنده ها تامین سرمایه گذار بر روی پروژه است و اهمیت این موضوع زمانی بیشتر میشود که پروژه بصورت انبوه در حال ساخت و ساز باشد زیرا در این شرایط سازنده ها با مالکیت زمین ، درصدی از واحد ها را برای تامین مالی پروژه و پیشبرد آن در نظر میگیرند که در نهایت واحدهای باقیمانده سود آنها خواهد بود . در نتیجه شرایط منعطفی برای فروش خود ارائه میدهند . توجه داشته باشید زمانی که واسطه گران بتوانند سود مناسبی از سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی کسب نمایند ، حتما تعدادشان در پروژه بیشتر خواهد شد و نا خودآگاه بازار خرید و فروش آن پروژه داغ میشود .

    اما پروژه های بسیاری را مشاهده میشود که حتی با اینکه در مرحله مناسبی از پیشرفت فیزیکی قرار گرفته اند اما کماکان قیمت آنها با روند کندی افزایش پیدا میکند و علت آن نیز نبودن خریدار است . اما در حال حاضر سازنده ها یا تعاونی های مسکن مانند پروژه ویژن اقدام به ایجاد شرایطی میکنند که سود سرمایه گذار در پروژه های خود را در قالب حق امتیاز در نظر میگیرند و در این حالت عضویت در برخی پروژه ها برای افرادی که به قصد صاحبخانه شدن وارد میشوند توجیح ندارد برای سرمایه گذاران میتواند جذابیت داشته باشد و پروژه هایی که خریدار داشته باشند قیمت آنها با روند بروزتری تغییر خواهد کرد .

    پروژه ویژن
    پروژه ویژن

    شرط بروز بودن قیمت پروژه

    پروژه های ساختمانی که در حال ساخت هستند در صورتیکه بصورت انبوه و یا تعاونی ساز ساخته شوند قیمت آنها ممکن است با قیمت روز یک آپارتمان 5 طبقه متفاوت باشد زیرا باید خریدار برای آن وجود داشته باشد که قیمت افزایش یابد . یعنی اگر قرار باشد قیمت رو به افزایش باشد باید خریدار نیز وجود داشته باشد و اصولا در پروژه های تعاونی ساز که چند سال هم مسکوت مانده اند این اتفاق رخ نخواهد داد .

    در واقع شرط بروز بودن قیمت پروژه علاوه بر تداوم روند ساخت پروژه ، حضور واسطه گران و خریدار در آن پروژه است که بتواند قیمت را بروز نگه دارد و در واقع قبل از سرمایه گذاری در یک پروژه باید سابقه آنرا بررسی نمایید زیرا واسطه گران در یک منطقه قطعا از گذشته و سوابق یک پروژه ساختمانی مطلع هستند و اگر وضعیت آن مطلوب به نظر نیاید قطعا وارد آن پروژه نخواهند شد و در نتیجه تعداد معاملات آن در وضعیت مطلوبی قرار نخواهد گرفت . اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را دارید قطعا این موضوع میتواند در مورد پروژه های شخصی ساز نیز به همین منوال باشد و باید سوابق پروژه را نیز بررسی نمایید .

    خرید آپارتمان در تهران
    خرید آپارتمان در تهران

    سوابق پروژه های دولتی در منطقه 22

    پروژه های دولتی در منطقه 22 علی الخصوص آنهایی که مربوط به ارگانهای نظامی غیر از سپاه بوده اند به علت تغییرات پیمانکار در طول زمان و تعویض اعضای هیات مدیره روند کندی در پیشرفت فیزیکی پروژه داشته اند و گاهی پیش آمده است که یک پروژه را تا زمان اتمام چندین پیمانکار در مقاطع زمانی خاص به اتمام رسانده اند . از این روز اگر قصد سرمایه گذاری در هر یک از این پروژه ها را دارید به پیمانکار نیز توجه داشته باشید .

    بطور کلی مشارکت تعاونی های دولتی با پیمانکاران خصوصی نتیجه بسیار بهتری نسبت به تعاونی هایی دارد که خودشان اقدام به ساخت و ساز مینمایند و یا مشارکت آنها با شرکت های وابسته به همان ارگان است زیرا در این حالت روند انجام پروژه ممکن است باز هم کند باشد . اما زمانیکه شرکت های خصوصی به عنوان پیمانکار وارد میشوند قطعا با شرایط سفت و سخت و بررسی توان مالی و اخذ تعهدات اقدام به مشارکت مینمایند در نتیجه در انجام تعهدات خود بسیار جدی تر عمل میکنند از این روز این نوع مشارکت همیشه نتیجه بهتری خواهد داشت .

    صبحت آخر

    در نهایت اگر قصد شما سرمایه گذاری بر روی پروژه های انبوه سازی است علاوه بر در نظر گرفتن فاکتور های مختلف اگر هدفتات کسب سود است باید پروژه ای را انتخاب نمایید که زنده باشد . ولیکن اگر قصد شما این است که صاحبخانه شوید باید به دنبال پروژه ای بگردید که قیمت واقعی داشته باشد نه اینکه تحت عناوین مختلف از قبیل حق امتیاز و یا چیزهای دیگر سودهایی به دلالان پرداخت نمایید .

    و البته این را هم بدانید پیدا کردن چنین پروژه هایی که قیمت واقعی و ماهیت درستی دارند کار آسانی نخواهد بود زیرا قطعا اینگونه پروژه ها از سوی فروشنده ها و املاک یک منطقه معرفی نخواهند شد زیرا سود آنها در فروششان نیست از این رو برای یافتن این پروژه های نیازمند بررسی و تحقیق بسیار دارید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه