جستجو کردن

نوشته های اخیر

نرخ رهن و اجاره آپارتمان در تهران پاییز 1402 چقدر شد؟

  • در حالیکه قبل از انتشار آمار از سوی مرکز آمار که 8 ماه در سکوت بود وضعیت رهن و اجاره در مرداد ماه نشان داد که بازار تابع اخبار و یا آمار نیست بلکه کار خودش را انجام میدهد و افزایش قیمت در آن ماه حاکی از افزایش 50 الی 70 درصد در برخی مواقع بوده است که بستگی به انصاف مالک و صاحبخانه نیز داشته است . در نهایت امسال بازار رهن و اجاره پاییز نیز تحت تاثیر همین وضعیت است اما با تفاوت اینکه آمار از سوی مرکز منتشر شده است .

    در این حال باید دید که وضعیت رهن و اجاره در تهران به کدام سو پیش میرود و آیا راهی که در مرداد ماه رفته است تکرار میکند ؟ البته باید در نظر داشته باشید که وضعیت مرداد ماه تا کنونی به سمتی بوده که بازار وارد رکود عمیق تری شده و بازار ارز نیز با آرامش روبرو بوده در نتیجه میتوان انتظار داشت که وضعیت با شرایط مرداد ماه که در واقع اوایل شروع رکود بوده است متفاوت باشد .

    نرخ رهن و اجاره آپارتمان در تهران پاییز 1402 چقدر شد؟
    نرخ رهن و اجاره آپارتمان در تهران پاییز 1402 چقدر شد؟

    آخرین وضعیت رهن و اجاره در پاییز 1402

    سیگنال هایی که در مورد افزایش اجاره‌ها در بازار مسکن منتشر شده است گزارش های مهمی دارد. نکات اصلی آن به شرح زیر است:

    1. در سال جاری، بازار پاییزی اجاره مسکن به نسبت سال‌های گذشته به لحاظ افزایش هزینه‌های اجاره‌نشینی، بسیار داغ و پرحرارت بوده است. این امر عجیب به نظر می‌آید زیرا معمولاً سابقه بازار اجاره نشان میدهد، ورود به فصل پاییز و پایان فصل تابستان همراه با کاهش تقاضا و اجاره‌ های پاییزی می‌باشد.

    2. دلیل این رفتار غیرعادی بازار اجاره، از یک سو برمی‌گردد به از بین رفتن قدرت خرید مسکن خانه‌ اولی‌ ها که از دست داده‌ اند و ناچار به اجاره مسکن شده‌ اند.

    البته بهتر است در نظر داشته باشید که در حال حاضر در منطقه 22 تهران قیمت رهن و اجاره به دلیل زیاد بودن واحدهای قابل اجاره مناسب است از این رو میتوانید قیمت فروش برج های خرازی را بررسی نمایید . البته توجه داشته باشید این برج قوانین خاص خود را برای سکونت دارد .

    3. تورم بهاری در بازار مسکن با تاخیر، از تورم بهاری در بازار مسکن با تاخیر مرتبط بوده و در واقع پاییز داغ بازار اجاره تاخته باعث می‌شود تورم عمومی نیز افزایش یابد.زیرا در واقع 2 بار در سال پیک جابجایی و برای مستاجران خواهد شد و در نتیجه دو بار افزایش قیمت خواهیم داشت .

    4. کشمکش بین تورم عمومی و تورم اجاره معمولاً به معنای افزایش تورم عمومی توسط تورم اجاره است. سطح تورم عمومی و تورم اجاره همواره از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند.

    در نتیجه، رشد سنگین اجاره‌ها در ماه مهرماه امسال نه تنها تورم اجاره‌ها را افزایش می‌دهد بلکه تورم عمومی را نیز تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش آن می‌شود.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه