جستجو کردن

نوشته های اخیر

ناکامی در کنترل بازار مسکن،اجاره نجومی شد!

  • قیمت مسکن که در مدتی گذشته به سرعت کاهش یافزایش افته بود، در چند ماه اخیر اوضاع ثابت‌تری را تجربه کرده است. اگرچه در اکثر خبرها به سقوط قیمت‌ها اشاره می‌شد، اما این تصور صحیح نیست. برای ارزیابی وضعیت قیمت‌ها، لازم است که قیمت‌ها را در یک دوره زمانی بلندمدت مقایسه نموده و از این منظر به تغییرات نگریسته شود، به جای اینکه قیمت‌های دو ماه پیش را با قیمت‌های کنونی مقایسه کرده و نتیجه گیری‌های غلطی ارائه دهیم و به آن سقوط قیمت گفته شود .

    ناکامی در کنترل بازار مسکن،اجاره نجومی شد!
    ناکامی در کنترل بازار مسکن،اجاره نجومی شد!

    با این وجود، وضعیت اجاره‌ها که تابستان همچنان تحت تأثیر داغی قرار دارد، بهبودچشمگیری نداشته است و قیمت‌ها به طرز قابل توجه‌ای افزایش یافته‌اند. بد نیست بدانید که منطقه 22 تهران به عنوان یک منطقه نوساز از قیمت اجاره مناسب تری نسبت به نقاط غربی تهران برخوردار است برای بررسی این موضوع میتوانید پروژه کامرانیه چیتگر را بررسی نمایید

    افزایش قیمت در حومه تهران

    در تهران، هر ساله، افراد مستأجر به مناطقی با قیمت‌های پایین‌تر و اقتصادی‌تر مهاجرت می‌کنند. افرادی که توان اجاره مسکن را در مناطق مرکزی تهران ندارند، مجبور به انتقال به مناطق حاشیه و در ادامه حومه‌ی تهران هستند. این تغییر مکان جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش دسترسی به مسکن مناسب انجام می‌شود.

    اما متأسفانه، وضعیت در مناطق حومه تهران نیز به اندازه‌ای که انتظار می‌رود بهتر نیست و قیمت‌های مسکن به شدت افزایش یافته است. این موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال راه حلی برای کاهش هزینه‌های مسکن بوده‌اند، با مشکلات جدیدی مواجه شوند. این شرایط نشان‌دهنده تحدیدی است که در بازار مسکن وجود دارد و نیازمند تدابیر و برنامه‌ریزی‌های جدی از سوی مسئولان و متخصصان مرتبط است.

    مبلغ اجاره در شهریار

    شهریار در مرکز شهرستان خود قرار دارد و با شهرهای ملارد، اندیشه، باغستان، قدس، فردوسیه، صباشهر، وحیدیه و امیریه هم‌مرز است. بازار اجاره مسکن در شهریار در سال جاری نسبت به سال گذشته دوبرابر شده و در حومه نیز قیمت‌ها افزایش یافته است. به عنوان مثال، قیمت اجاره مترمربع مسکن نوساز از ۳-۴ میلیون تومان در سال گذشته به ۷-۸ میلیون تومان در سال جاری رسیده است. همچنین، برای واحدهای با امکانات مثل آسانسور و پارکینگ، قیمت‌ها نیز افزایش یافته است.

    در زیر جدولی از آخرین قیمت معاملات برای رهن و اجاره در شهریار را به تاریخ 8 شهریور سال 1402 آورده ایم :

    متراژ (متر مربع) رهن (میلیون تومان) اجاره (میلیون تومان)
    80 200 6.5
    130 300 12
    98 250 5
    90 300 6.5
    115 200 7
    180 800 (رهن کامل)
    160 1,100 (رهن کامل)
    180 900 1
    160 1,200 100 هزار تومان
    150 670 100 هزار تومان
    150 300 18

    این جدول اطلاعاتی مربوط به مساحت، هزینه رهن و اجاره مسکن‌های مختلف را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که برخی موارد رهن کامل مسکن نیز آورده شده‌اند و موقعیت و سن بنا نیز در قیمت ها تاثیر دارد اما اطلاعات ما بصورت کلی و میانگین منطقه میباشد .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه