جستجو کردن

نوشته های اخیر

منطقه 22 تهران کجاست: معرفی کامل محدوده چیتگر

  • منطقه 22 تهران آخرین محدوده ضمیمه شده به شهرداری تهران است که طرح ساخت و ایجاد آن از دهه 70 کلید خورد . در ابتدای شکل گیری این منطقه هدف از تشکیل آن ایجاد فضایی تفریحی و سیاحتی در تهران به منظور تامین نیاز شهر تهران به فضای سبز و امکانات این چنینی بود .

    اما در سالهای بعد طرح واگذاری تراکم برای ساخت مسکن به شرط کنترل جمعیت این منطقه و حفظ منابع طبیعی آن صورت گرفت و ساخت و ساز در اوایل دهه 90 در این محدوده شروع شد . از لحاظ جغرافیایی این منطقه غربی ترین نقطه تهران و احتمالا آخرین محدوده غربی پایتخت میباشد زیرا در واقع آخرین محله آن یعنی مروارید شهر در مرز بین 2 استان تهران و البرز قرار گرفته است .

    این منطقه دارای 2 ناحیه، 12 محله و 28 شهرک با مساحت حدود 6200 هکتار است و تقریبا نصف این متراژ یعنی در حدود 3 هزار 200 هتکار فضای سبز میباشد . این منطقه در مجموع 10 پارک  ، 11 مرکز خرید لوکس ، 23 مرکز درمانی ، 44 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی میباشد .

    برای آشنایی بیشتر با این محدوده که درک بیشتری داشته باشید منطقه 22 تهران کجاست میتوانید ویدئو زیر را مشاهده فرمایید تا اگر تا کنون به این منطقه نرفته اید با موقعیت جغرافیایی و وضعیت برج های مسکونی ، خیابان ها و املاک تجاری آن آشنا شوید .

    ویژگی های منطقه 22 تهران چیست ؟

    به عنوان آخرین محدوده اضافه شده به تهران منطقه 22 تهران دارای ویژگی های بسیاری است و بصورت مدرن و مهندسی شده همراه با آخرین متد روز ساخته شده است . همانطور که در ویدئو مشاهده نمودید خیابان های پهن و نوساز به همراه برج های بلند که در طرح تفصیلی تهران قرار گرفته اند قابل مشاهده است .

    همچنین بزرگترین مرکز خرید جهان بنام ایران مال در این محدوده واقع شده است که کماکان چندین فاز افتتاح نشده دارد . در کنار این مرکز خرید ، دیگر مراکزی وجود دارند که بصورت تخصصی به یک صنف مشخص مشغول میباشند به عنوان مثال مرکز خرید تماس که تنها مربوط به خدمات تلفن همراه است و میتواند جایگزینی برای مراکز خرید قدیمی در حوالی بازار تهران باشد که در حال حاضر مشکلات ترافیکی بسیاری را در آن محدوده ایجاد کرده است .

    همچنین وجود امکانات و فضای سبز مانند پارک های جنگلی ، دریاچه چیتگر ، آبشار و دیگر مواردی که در این منطقه وجود دارد همگی از مزایا و ویژگی های منطقه 22 تهران است . همچنین با رشد این منطقه قیمت آپارتمان هایی که نزدیک دریاچه هستند به شدت افزایش یافته است که میتوانید قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر را در صفحه مربوط به آن مشاهده فرمایید ( بروز رسانی در آذرماه سال 1402 )

    منطقه 22 تهران کجاست
    منطقه 22 تهران کجاست

    دسترسی به منطقه 22 تهران چگونه است ؟

    منطقه 22 تهران با دسترسی آسان به شبکه بزرگراهی، از جنوب توسط آزادراه تهران – کرج، از شمال توسط بزرگراه شهید خرازی، از غرب توسط بزرگراه آزادگان، و از میانه توسط بزرگراه شهید همدانی، امکان دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است. این ارتباطات حمل و نقل عالی به شهروندان این منطقه امکان ترددهای پر حجم روزانه بین شهری و بین استانی را می‌دهد.

    همچنین وجود خطوط قطار بین شهری و افتتاح خط ده مترو تهران به منطقه 22 افزوده شده است، این منطقه برای ساکنانش به عنوان یک مرکز حمل و نقل موثر و دسترسی آسان به شبکه‌های حمل و نقل مترو و قطار بین شهری شناخته می‌شود.

    همچنین با افتتاح اتوبان تهران شمال یکی از ویژگی های جدید این منطقه دسترسی به این اتوبان است که در کمتر از چند دقیقه میتوانید وارد بزرگراه تهران شمال شوید . همچنین وضعیت ترافیکی این منطقه در تعطیلات و روزهای تعطیل در محدوده دریاچه چیتگر است اما به دلیل فضای زیاد و وجود پارکینگ مشکلات چندانی بوجود نمی آورد و از این نظر پیشتر در هنگام ساخت چاره این موارد شده است .

    ویژگی های منطقه 22 تهران چیست ؟
    دسترسی به منطقه 22 تهران چگونه است ؟

    معزلات منطقه 22 تهران در آینده چیست ؟

    به دلیل مالکیت زمین های این منطقه توسط ارگانهای دولتی ، در واقع در ابتدا آنها بودند که مشغول به انبوه سازی در این منطقه شدند و پروژه های بسیاری توسط تعاونی های مسکن دولتی ساخته شدند . در ادامه نیز با ورود جمعیت و نشان دادن این موضوع که شرایط برای سکونت مهیاست با ورود شرکت های خصوصی ساخت و ساز در این منطقه رونق گرفت .

    از سوی دیگر هر جا ساخت و ساز انجام شود خطر تخریب محیط زیست وجود دارد و این منطقه نیز با قرار گرفتن در جریان هوای ورودی تهران که از غرب میباشد دارای پاک ترین هوا در تهران است و وجود فضای سبز و امکانات رفاهی باعث شده تمایل بسیاری از افراد برای سکونت در این منطقه وجود داشته باشد .

    به همین دلیل است که در ابتدا برج های 40 طبقه در این محدوده جواز گرفته و ساخته شده اند اما در حال حاضر از سال 1400 به بعد تراکم به 12 طبقه کاهش یافته است و شاید در مناطقی نظیر مروارید شهر تراکم بیشتر صادر شود اما موضوع این است که به دلیل اینکه برج های بلند جلوی ورودی هوای تهران را میگیرند این طرح توسط شهرداری اجرا شده که ساخت و ساز محدود به 12 طبقه مسکونی شده است .

    در نتیجه یکی از معزلات منطقه 22 تهران شلوغی این محدوده میباشد که اگر این اتفاق بصورت کنترل نشده ایجاد شود در واقع وسیع ترین منطقه فضای سبز تهران از بین میرود که آخرید امید شهر تهران است .

    معزلات منطقه 22 تهران در آینده چیست ؟
    معزلات منطقه 22 تهران در آینده چیست ؟
    جمعیت ساکن در منطقه 22

    در حال حاضر تخمین زده میشود که نزدیک به 500 هزار نفر در منطقه 22 ساکن هستند . این آمار در سال 1390 ، 112 هزار نفر بوده و 5 سال بعد یه 178 هزار نفر رسیده است یعنی در طی مدت زمان 5 سال نزدیک به 35 درصد افزایش داشته است . اما رشد جمعیت آن در 7 سال بعد از آن چند صد درصد بوده و علت آن نیز رشد ساخت و ساز در طی 10 سال اخیر بوده است .

    در واقع این موردی است که باید توسط شهرداری برای واگذاری تراکم کنترل شود در غیر اینصورت میتواند باعث شود که رشد جمعیت در این منطقه به حدی بالا رود که امکانات شهری آن پاسخگو نباشد و باعث ایجاد مشکلات متعددی شود .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه