جستجو کردن

نوشته های اخیر

مسکن ملی باعث آبادی شهرهای کوچک شده است

  • در گذشته، تأسیس دانشگاه‌های آزاد در شهرها به عنوان راهی برای آباد کردن و توسعه دادن آنها به کار می‌رفت. حضور چند هزار نفری دانشجویان در شهرها باعث تغییر شکل و شمایل آنها می‌شد و به پیشرفت و رشد شهر کمک می‌کرد. اما با توجه به جمعیت روزافزون و شرایط معاصر، این روش به سادگی امکان‌پذیر نیست. با این حال، احداث مسکن ملی در شهرهای کوچک می‌تواند یک راه برای توسعه و آبادانی این شهرها باشد.

    مسکن ملی باعث آبادی شهرهای کوچک
    مسکن ملی باعث آبادی شهرهای کوچک

    البته این طرح همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است. به عنوان مثال، هدف اصلی طرح ممکن است تأمین مسکن برای اقشار ضعیف باشد، اما پس از شروع طرح، دلالان و واسطه‌گران ممکن است بازار را به دست بگیرند و به جای افراد نیازمند، خود سود کسب کنند. این امر می‌تواند تأثیر منفی بر اهداف اجتماعی طرح داشته باشد.

    در حال حاضر هشتگرد که یکی از مناطق نزدیک به تهران محسوب میشود چنان پیشرفتی داشته است که شرایط آنرا باید دید و حتی پروژه های ساختمانی که تهران ساخت و ساز داشته اند در آنجا نیز مشغول به ساخت و ساز شده اند به عنوان نمونه مجموعه نیکان میباشد .

    ساخت مسکن ملی در کدام استانها صورت گرفته ؟

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی مازندران قصد دارد تا پایان دوره چهار ساله دولت سیزدهم، ۱۵۵ هزار واحد مسکونی را در شهرهای استان احداث کند. این برنامه با هدف ارتقاء مسکن و خانه دار کردن اقشاری که به مسکن نیاز دارند و با تأمین زمین و تسهیلات ساخت طراحی شده است.

    این طرح به عنوان مهمترین برنامه عمرانی دولت سیزدهم و بزرگترین پروژه اجرایی در زمینه مسکن پس از انقلاب اسلامی در نظر گرفته می‌شود. طرح نهضت ملی مسکن به‌وسیله کمیته امام خمینی (ره)، بهزیستی، و حمایت از خانواده‌ها و جوانان جامعه حمایت می‌کند.

    به طبق اطلاعات ارائه شده، طرح نهضت ملی مسکن به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود: سهمیه مسکن حمایتی (۳۶ هزار واحد)، سهمیه مسکن خودمالکی (۶۰ هزار واحد)، سهمیه مسکن بازآفرینی (۱۵ هزار واحد)، و سهمیه مسکن روستایی (۴۴ هزار واحد). اگر این طرح با موفقیت اجرا شود، مشکلات مسکن عمده‌ای را حل خواهد کرد.

    تاکنون، طرح حمایتی از خانواده‌ها و جوانان مورد استقبال قرار گرفته و تعداد زیادی از زمین‌های حمایتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و قراردادها به انجام رسیده است. همچنین، بسته‌های تشویقی برای بازآفرینی مناطق مسکونی ناکارآمد نیز تصویب شده و در حال اجرا هستند. این اقدامات همگام با پیشرفت توسعه مسکن و آبادانی شهرها در استان مازندران خواهند بود.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه