جستجو کردن

نوشته های اخیر

مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن و معرفی راه حل

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری در مسکن هستید و میخواهید بدانید که مزایا و معایب سرمایه گذاری در این حوزه چیست، این مطلب به صورت واقعی و بی طرف واقعیت ها و فرصت هایی که در این بازار و در تمامی زیر شاخه های آن وجود دارد که شامل ملک آپارتمانی، ویلا، زمین، و انواع املاک تجاری و اداری است را بیان خواهیم نمود.

    مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن و معرفی راه حل
    مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن و معرفی راه حل

    توجه داشته باشید که فعالیت ما در تهران برج به صورت تخصصی در زمینه مسکن شهر تهران است و آنقدر تسلط به بازار و فراز و فرود آن داریم که مواردی به شما خواهیم گفت که مطمئن هستیم در هیچ کجای دیگر به شما نخواهند گفت و البته بهتر بگوییم که نمیدانند که بگویند. تمامی فرصت ها که در دسته مزایا و ریسک هایی که در دسته معایب معرفی می شود به همراه راه حل معرفی می شود و کاملا واقعی و اجرایی است.

    مزایای سرمایه گذاری در مسکن

    در قدم اول به سراغ معرفی مزایای سرمایه گذاری در مسکن می رویم و علت آن که اول معایب را معرفی ننمودیم این است که شما باید تعدادی از مزایا را بدانید که راه حل هایی که برای معایب مطرح می شود را نیز درک نمایید و متوجه شوید که اگر ایرادی در سرمایه گذاری در مسکن وجود دارد در بازه های زمانی مختلف و عملکرد صحیح می تواند تبدیل به موقعیت شود. از مزایای سرمایه گذاری در مسکن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • رشد قیمت مسکن در بازه 10 سال گذشته بر طبق آمار رسمی 23 برابر بوده و اگر قابلیت بهره برداری به صورت دریافت اجاره را نیز در نظر بگیریم سرمایه شما در این بازه زمانی 28 برابر شده است.
    • املاک یک سرمایه گذاری ایمن نه در ایران بلکه در تمامی دنیا شناخته می شود زیرا زمین خلق نمی شود و جمعیت رو به افزایش است.
    • روند افزایش قیمت ملک در ایران از پس انقلاب همواره صعودی بوده است و به جز برخی مواقع مقطعی که نهایت به چند ماه می رسد روند همیشه افزایشی بوده است.
    مزایای سرمایه گذاری در مسکن
    مزایای سرمایه گذاری در مسکن
    • قابلیت بهره برداری به صورت کسب درآمد از طریق رهن و اجاره در مسکن وجود دارد. به صورتی که می توانید سرمایه گذاری با پول رهن یا اجاره انجام دهید.
    • قیمت ملک با نرخ ارز به روز می شود و حتی از آن نیز جلوتر می زند، در همین آمار 10 ساله که قیمت ملک 22 برابر شده است نرخ ارز 14 برابر شده است یعنی مسکن 9 برابر از نرخ ارز بیشتر افزایش یافته است.
    • ملک قابلیت خرید به صورت پیش خرید با قیمت قطعی دارد، در حال حاضر هیچ گزینه ای در ایران وجود ندارد که بتوانید یک کالا را به صورت اقساط 2 الی 4 ساله با قیمت قطعی خریداری کنید. این ویژگی به عقیده ما شاخص ترین ویژگی سرمایه گذاری در املاک هست.

    در این بخش به بررسی تعدادی از مزایای سرمایه گذاری در مسکن پرداختیم و در ادامه معایب آن را بررسی خواهیم نمود.

    معایب سرمایه گذاری در مسکن

    سرمایه گذاری در مسکن دارای معایبی است که برای ما که در این حوزه فعال هستیم، اکثر اوقات همین معایب می تواند تبدیل به فرصت شود. در مورد معایب مواردی را مطرح می کنیم و راه حل هایی که برای آن داریم نیز در ادامه معرفی خواهیم نمود.

    1. نقدشوندگی مسکن سخت است و روند فروش یک ملک می تواند زمان بر باشد
    2. ملک آپارتمانی در طول زمان می تواند مستهلک شود و با فرسوده شدن آپارتمان قیمت آن کاهش یابد
    معایب سرمایه گذاری در مسکن
    معایب سرمایه گذاری در مسکن
    1. در زمان بروز حوادث نظیر جنگ و بلایای طبیعی، مسکن آسیب پذیر است و همچنین نقد نخواهد شد.
    2. نیاز به نقدینگی بالا برای خرید مسکن و یا نبود راه و نقشه برای شروع سرمایه گذاری سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم و ورود به این حوزه

    برای نوشتن معایب سرمایه گذاری در مسکن، خود ما مجبور به جستجو در اینترنت شدیم و همین موارد بالا را یافتیم زیرا در مواردی که برایتان مشخص کردیم هیچ کدام از نظر ما جزو معایب به حساب نمی آیند و همگی فرصتی برای سرمایه گذاری در این حوزه می باشند. حال اگر می خواهید بدانید چطور چنین تفکری داریم در ادامه به معرفی راه حل ها می پردازیم.

    راه حل برای معایب سرمایه گذاری در ملک

    در قسمت معایب سرمایه گذاری در ملک، 4 مورد را مشخص نمودیم که در اینجا با ذکر توضیحات به ارائه راه حل برای شما می پردازیم.

    در مورد اول یعنی سخت بودن نقدشوندگی مسکن باید بگوییم که در زمان افزایش نرخ ارز و ایجاد التهاب در بازار، به دلیل سخت بودن نقدشوندگی ملک، قیمت مسکن هم تراز با نرخ ارز جلو نمی رود و در یک بازه زمان بر از 6 ماه تا 1 سال قیمت به روز می شود. قیمت طلا در طی یک بازه 10 ساله، 22 برابر شده است. این یعنی شما اگر قصد خرید مسکن را دارید می توانید سرمایه را به صورت طلا نگهداری کنید و به محض ایجاد التهاب در بازار و افزایش قیمت اقدام به خرید مسکن کنید، این کار 30 الی 40 درصد سرمایه شما را نسبت به مسکن قوی تر می کند این مورد در بخش آموزش سرمایه گذاری در ملک به صورت کامل تری توضیح داده شده است.

    راه حل برای معایب سرمایه گذاری در ملک
    راه حل برای معایب سرمایه گذاری در ملک

    ملک آپارتمانی در طی زمان فرسوده می شود اما املاکی که 20 الی 30 سال پیش خریداری شده اند و امروز دارای قدرالسهم زمین می باشند نه تنها با قیمت بنا محاسبه نمی شوند بلکه قیمت زمین آنها به فروش می رسد و در مشارکت با سازنده ها حتی متراژ بزرگتر و آپارتمان نوساز دریافت می کنند. پس باید گفت که تا کنون خانه های آپارتمانی که در 20 الی 30 سال پیش ساخته شده اند و امروز ملک آن ها فرسوده است ضرر نکرده هیچ، سود هم می کنند. برای افرادی که قصد زندگی در برج های تهران را دارند نیز شرایط به گونه ای است که برج های برند و لوکس همیشه قیمت خود را حفظ می کنند و شرایط نگهداری آن ها به گونه ای است که هیچگاه فرسوده نمی شوند. در کشورهای دیگر برج هایی وجود دارد که قدمت ساخت آن ها به 70 الی 100 سال نیز می رسد.

    همچنین برای مورد چهارم می توان گفت که قابلیت اجاره و رهن دادن ملک می تواند آنچنان به شما کمک کند که در طی هر 3 سال اقدام به خرید ملک کنید و اگر تصور میکنید که برای خرید ملک باید پول زیادی داشته باشید، در تاریخ خرداد ماه سال 1403 با استفاده از این مبلغ می توانید اقدام به خرید خانه کنید در حالی که 2 میلیارد آن دست نخورده نزد خودتان باقی بماند اگر باورتان نمی شود می توانید مطلب با 3 میلیارد چیکار میشه کرد را مطالعه نمایید که در آن با استفاده از سیستم بانکی اقدام به خرید ملک شده در حالیکه 70 درصد سرمایه سر جایش باقی مانده و پس از 3 سال 1 واحد آپارتمانی نیز خریداری شده است.

    در مورد سومین قسمت نیز ما نمی توانیم راه حلی ارائه دهیم زیرا اگر جنگ یا زلزله شود، قطعا زندگی انسان از خیلی از جهات به مشکل می خورد و واقعیت آن است که قطعا مسکن در قالب آپارتمان و ویلا آسیب پذیر خواهد بود ولیکن زمین گزینه ای ایمن است.

    تداوم سرمایه گذاری در املاک

    هر آنچه در بالا برای شما ارائه نمودیم، در بازه زمانی طولانی مدت می تواند بسیار مطلوب عمل کند. در یک بازه 10 ساله هم بازار دارای فراز و فرود است و هم فرصت هایی برای بازار مسکن و دیگر بازارها ایجاد می شود. اگر بخشی از سرمایه شما در قالب طلا باشد در بازه های زمانی خاص فرصت هایی برای شما خلق می شود.

    اگر با استفاده از روشی که در بالا معرفی نمودیم اقدام به خرید ملک با سپرده بانکی نمودید، پس از 3 سال می توانید همین کار را با ملک جدید انجام دهید و اگر با خود فکر می کنید که چگونه پول خود را 2 برابر کنید با استفاده از این روش در یک بازه 10 ساله شما با همان 3 میلیارد تومانی که امروز شروع کرده اید، مالک 3 الی 4 آپارتمان خواهید بود بدون آنکه از خودتان پولی بگذارید.

    مهمترین نکته این است که سرمایه گذاری شما تداوم پیدا کند و دائمی باشد و همان روند کند افزایش قیمت نیز می تواند در این مورد برای شما فرصت هایی را بوجود آورد که مهمترین آن پیش خرید است که در روش سپرده بانکی استفاده شده و همین خود یک فرصت است.

    در واقع ملک یک سرمایه گذاری مطمئن با سود زیاد است که در صورت تداوم می تواند نتیجه ای شگفت انگیز داشته باشد و تمامی بازه های زمانی خوب و بد آن نیز می تواند یک فرصت در نظر گرفته شود. همچنین در نظر داشته باشید که فعالیت تخصصی ما در حوزه مسکن است و می توانیم روش های متفاوتی برای سرمایه گذاری در مسکن به شما ارائه دهیم.

    توضیحات تکمیلی در مورد معایب سرمایه گذاری املاک

    یادتان هست که در مورد مستهلک شدن آپارتمان و کاهش قیمت آن در بالا اشاراتی نمودیم؟ حال بگذارید یک مثال جالب برای شما بزنیم. در شهر تهران در مناطقی که بورس واحدهای اداری است، مانند میرداماد، جردن، ونک، مطهری، قائم مقام و خیابان بهشتی، قیمت یک پارکینگ 15 متری 3 الی 4 میلیارد تومان می باشد.

    واحدهای اداری فارغ از اینکه سن بنای آنها چقدر است و تنها به دلیل اینکه سند اداری دارند با قیمت های بالا و هم تراز واحدهای نوساز آپارتمانی در برخی نقاط تهران خرید و فروش می شوند و قیمت اجاره آنها نیز از ملک مسکونی تا چند برابر بیشتر نیز می شود. این در حالی است که قیمت واحدهای اداری در چیتگر به دلیل قرار گرفتن در طرح تفصیلی شهرداری با مناطق دیگر اختلاف دارد و همین موضوع می تواند برای شما یک فرصت ایجاد کند که در آینده نه تنها مستهلک شدن ملک مهم نباشد بلکه به علت کمبود ارائه، قیمت آن نیز هر روز به شکل سرسام آور زیاد شود.

    توضیحات تکمیلی در مورد معایب سرمایه گذاری املاک
    توضیحات تکمیلی در مورد معایب سرمایه گذاری املاک

    در حال حاضر این منطقه رو به رشد و در حال ساخت است و همین الان اختلاف قیمت زیادی در واحدهای اداری آن با دیگر نقاط وجود دارد به صورتی که سرمایه گذاران پروژه هایی که زمان تحویل آنها 6 ماه الی 1 سال است را خریداری نموده و به محض تکمیل با سود نزدیک به 50 درصد اقدام به فروش می نمایند.

    فرصت های این چنینی در شهر تهران بسیار زیاد است اما واقعیت این است که اطلاعات در این زمینه بسیار محدود است و عموم مردم تصور می کنند که اگر بخواهند سرمایه گذاری موفق و پرسودی انجام دهند حتما باید زمینی بخرند و به امید شهرک سازی و ویلاسازی آن بنشینند. در مطلبی تحت عنوان خرید زمین بهتر است یا آپارتمان به بررسی این موضوع پرداختیم که زمینهایی که عموم مردم در آن سرمایه گذاری می نمایند، گزینه های مناسبی نیستند و این تفکر غلط که هر نوع زمینی می تواند شما را یک شبه یا چند ساله پولدار کند و منطقه ای که نه داخل بافت است و نه اجازه ساخت دارد قرار نیست تبدیل به متل قو در شمال شود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن پرداختیم و همچنین به شما نشان دادیم که چگونه معایب می تواند تبدیل به فرصت شود و راه حل هایی نیز به شما ارائه دادیم برای اینکه بدانید که سرمایه گذاری در مسکن در ظاهر می تواند ساده باشد اما واقعا نیاز به تخصص دارد و تنها خرید یک ملک را نمی توان سرمایه گذاری نامید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه