جستجو کردن

نوشته های اخیر

مالکین آپارتمان های تهران چگونه قیمت گذاری مینمایند ؟

  • اگر بخواهیم این مورد را ریشه یابی نماییم که مالکان آپارتمان های تهران چگونه قیمت گذاری خود را انجام میدهند باید به عقب برگشته و سابقه افزایش قیمت در کشور را بررسی نماییم . در نگاه اول شاید مقصر مالکان به نظر بی آیند اما واقعیت این است که عدم ثبات اقتصادی و ارزش ریال در طول چند دهه اخیر یک روال نادرست اقتصادی را در کشور ما ایجاد کرده است که نا خودآگاه مردم را برای حفظ ارزش سرمایه خود به سوی تبدیل سرمایه به کالای دیگر و در نهایت دلالی و واسطه گری سوق داده است .

    در حال حاضر آمار خانه های خالی در تهران چند صد هزار خانه است و چه دلیلی میتواند داشته باشد به غیر از اینکه به عنوان کالای سرمایه ای نگهداری میشود ؟ پس در واقع برای اینکه بخواهیم ایرادی به مالکین بگیریم باید ریشه این مشکل را در اقتصاد کشور جستجو نماییم .

    مالکین آپارتمان های تهران چگونه قیمت گذاری مینمایند ؟
    مالکین آپارتمان های تهران چگونه قیمت گذاری مینمایند ؟

    این ذهنیت در مردم شکل گرفته است که قیمت ها در حال افزایش است و این روال همیشگی است در این حالت ذهن مالک نیز آماده بالا بردن قیمت است یعنی ترس از این دارد که نکند ارزان بفروشد و قیمت ملکش بیشتر باشد در حالیکه در همه جای دنیا قیمت املاک ممکن است ریزش شدید نیز داشته باشد اما در کشور ما این موضوع به دلیل تورم تعریف نشده است .

    بنگاه های معاملاتی و سایتهای آگهی املاک نیز نقش اصلی در ایجاد التهاب در قیمت ها را دارند ، یک آگهی 50 هزار تومانی با چند عکس جعلی از یک خانه در یک منطقه میتواند به عنوان ملاک برای مالک دیگری باشد حال تصور نمایید این کار در سطح انبوه انجام شود و تعداد زیادی آگهی های غیر واقعی در سایت ها قرار گیرد نا خود آگاه قیمت ها بالا میرود .

    در منطقه 22 پروژه های سهامی با متراژ کوچک دارای نوسان زیادی هستند ، به عنوان نمونه قیمت معاملات پروژه رومنس در یک روز چند بار نوسان کرده و بسیاری با قیمت ها متفاوت آنرا خریداری نمودند اما در حالت رکود نه تنها مشتری برایش وجود ندارد بلکه ماهیت و ارزش آن نیز زیر سوال رفته است .

    شرایط کنونی قیمت گذاری چگونه است ؟

    در حال حاضر بازار در حالت رکود است ، خریدار وجود نداشته و فروشنده زیاد است ، در حال حاضر مالکان به دنبال قیمت واقعی برای فروش میگردند اما موضوع این است که این قیمت باید توسط خریدار پذیرفته شود اگر نشود مشتری دیگری برای ملک وجود ندارد . این اتفاق خوبی است اما موضوع این است که وضعیت باید دائمی باشد تا قیمت ها ثابت بماند .

    هنوز مالکین بسیاری عقیده به ادامه این روند ندارد در نتیجه از بازار فروش خارج شده اند و فروش ملک خود را به زمان دیگری موکول کرده اند . زیرا هنوز زمان زیادی برای رکود در بازار نگذشته است و هنوز برای خیلی از افراد این وضعیت اثبات نشده است .

    راه حل کنترل و پایین نگه داشتن قیمت ها این است که حداقل این وضعیت تا آخر سال و اوایل سال آینده ادامه دار باشد تا این تفکر سنتی که قیمت ها شب عید بالا میروند نیز شکسته شود در نتیجه ممکن است مالکین بیشتری وارد بازار فروش شوند و قیمت ها متعادل و ثابت شود .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه