جستجو کردن

نوشته های اخیر

قیمت معاملات مسکن زعفرانیه منطقه 1 در شهریورماه

  • بازار مسکن منطقه زعفرانیه در تهران به طور کلی در حال کاهش است. در سال گذشته، قیمت‌های رهن و اجاره به طور چشمگیری افزایش یافته بود، اما در سال جاری، قیمت‌ها به ثبات رسیده یا کاهش یافته‌اند.

    به عنوان مثال، یک واحد با ۱۲۵ مترمربع مساحت که در سال گذشته به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن و ۴۵ میلیون تومان برای اجاره ماهانه اجاره می‌شد، در سال جاری به ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن و ۶۵ میلیون تومان برای اجاره ماهانه رسیده است. با افزایش تعداد فایل‌های ملکی در منطقه، خریداران اکنون دارای گزینه‌های بیشتری هستند و تخفیف‌هایی از ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز اعمال می‌شود.

    آخرین قیمت معاملات زعفرانیه منطقه 1 در شهریورماه
    آخرین قیمت معاملات زعفرانیه منطقه 1 در شهریورماه

    قیمت منطقه زعفرانیه تهران

    محله زعفرانیه در تهران یک منطقه معتبر و قدیمی است که در کوهپایه‌های البرز واقع شده و دارای ترکیبی از شهرسازی مدرن و سنتی است. این منطقه در ناحیه 2 واقع شهرداری تهران قرار دارد و از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از سمت جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از سمت شرق به تجریش و از سمت غرب به رودخانه ولنجک محدود می‌شود.

    محله زعفرانیه یکی از مناطق گران‌قیمت تهران است و ارتفاع آن از سطح دریا حدوداً 1650 تا 1800 متر است. این منطقه دارای اماکن مهمی مانند کاخ موزه سعدآباد، دادگاه ویژه روحانیت، و سفارتخانه‌های مختلف است.

    زعفرانیه از گذشته تاکنون تغییرات زیادی را تجربه کرده و در اوایل تاریخی خود یک روستایی در شمال غربی تجریش بوده است. این منطقه در دوران قاجار به نام زعفرانیه شناخته شده و اصطلاحاً به دلیل رنگ زعفرانی کاخ سعدآباد، به نام زعفرانیه معروف شده است.

    تاریخچه‌ی محله زعفرانیه نسبت به محله‌های دیگر تهران کمتر معروف است و از اوایل سده چهارم هجری تاریخی خاصی ندارد.

    متراژ (متر) رهن (میلیارد تومان) اجاره (میلیون تومان)
    175 1.5 55
    180 2.0 0
    205 3.2 0
    150 0.7 50
    222 5.0 30
    140 2.3 15
    285 6.0 0
    222 0.6 72
    170 0.3 30
    240 0.5 80
    260 1.5 100
    105 0.8 30
    330 1.1 120
    65 0.5 30

    این اطلاعات در جدول بر حسب متراژ، رهن، و اجاره آورده شده است و بر اساس سن بنا ، موقعیت و امکانات قیمت ها میتواند متغیر باشد .

    جایگزین در غرب تهران

    بله، درست است که منطقه زعفرانیه از مناطق قدیمی و مرفه شهر تهران محسوب می‌شود. اما اگر به دنبال منطقه‌ای با برج‌های نوساز برای سرمایه‌گذاری هستید، منطقه 22 تهران (چیتگر) ممکن است یک گزینه مناسب باشد. حتی اگر نخواهید در آن منطقه سکونت داشته باشید، می‌توانید به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در آینده به آن فکر کنید.

    بسیاری از برج های منطقه 1 در منطقه 22 نیز کپی شده اند بطور مثال برج های نارنجستان و یا نام های دیگر نظیر برج مسکونی گالریا همگی نمونه هایی هستن که سازنده آنها متفاوت است اما از نام ها و برخی مواقع معماری ها الگو برداری شده و در سطح منطقه ی 22 اجرا شده است .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه