جستجو کردن

نوشته های اخیر

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در یافت آباد مهر 1402

  • یافت آباد یکی از محلات معروف و قدیمی در شهر تهران است. این محله در جنوب غربی تهران و در منطقه 18 واقع شده است. یافت آباد دارای بافتی بسیار قدیمی است و بسیاری از املاک این منطقه اوقافی هستند. این محله به خاطر بازار مبلمان مشهور خود شناخته می‌شود، که بازار مبلمان یافت آباد نام دارد.

    محله یافت آباد در دهه‌ی 1330 هجری شمسی رونق گرفت و بسیاری از کارخانه‌ها، به خصوص کارخانه‌های شیر پاستوریزه، در این منطقه تأسیس شد. این منطقه به دلیل موقعیت اقتصادی متمایز خود به سرعت جذب سرمایه‌گذاری‌ها شد و رونق اقتصادی خوبی پیدا کرد.

    یکی از دلایل نام‌گذاری این منطقه به “یافت آباد” این است که بعد از فوت محمد شاه، پادشاه چهارم قاجار، این منطقه توسط دولت تصاحب شد و اسم “یافت آباد” به آن داده شد که معنای “من یافتم” را دارد. از آن زمان تا امروز، این منطقه با همین نام شناخته شده و تغییر چندانی نداشته است.

    قیمت رهن و اجاره آپارتمان در یافت آباد مهر 1402
    قیمت رهن و اجاره آپارتمان در یافت آباد مهر 1402

    با توجه به بافت قدیمی این منطقه و اکثریت ملک‌های اوقافی در آن، قیمت‌های مسکن در یافت آباد به نسبت مناطق دیگر تهران کمتر است و این منطقه جذابیت زیادی برای افراد با درآمدهای مختلف دارد.

    البته در نظر داشته باشید که زمین های اوقافی تنها مربوط به این منطقه نمیشوند بلکه در غرب تهران نیز پروژه های بزرگی در زمین های اوقافی ساخته میشوند برای بررسی بیشتر میتوانید وضعیت سند پروژه سهند را مشاهده و بررسی فرمایید .

    آخرین قیمت رهن و اجاره در یافت آباد تهران

    یافت آباد در منطقه ۱۸ تهران واقع شده است و از سمت جنوب به وصفنارد، از سمت غرب به محله تولید دارو، از سمت شرق به محله‌های آذری و امامزاده حسن و از سمت شمال به ۴۵ متری زرند محدود می‌شود.

    در این منطقه، به دلیل تعداد زیادی زمین اوقافی، قیمت‌های خانه‌ها نسبت به مناطق دیگر مناسب‌تر است. برای رهن و اجاره آپارتمان‌ها در یافت آباد تهران، ودیعه‌ها متغیر هستند. ودیعه آپارتمان‌ها در این منطقه معمولاً از ۲۰۰ میلیون تا ۴۵۰ میلیون تومان متغیر است، و هزینه اجاره هم تقریباً بین ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان می‌باشد.

    برای مثال، برای رهن و اجاره یک واحد ۸۵ متری که در سال ۱۴۰۱ ساخته شده و دارای تمام امکانات است، باید ۴۵۰ میلیون تومان ودیعه پرداخت کنید. همچنین، واحد ۶۰ متری یک خوابه با انباری و آسانسور حدود ۲۳۵ میلیون تومان ودیعه دارد.

    واحدهای کوچک‌تر نیز در محله یافت آباد موجود است، مثلاً یک آپارتمان ۶۶ متری که دارای تمامی امکانات لازم است به ۱۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجاره می‌رود.

    در محله یافت آباد، واحدهای مختلف با متراژهای مختلف قابل اجاره هستند. به عنوان مثال، یک آپارتمان ۷۱ متری با ودیعه ۲۵۰ میلیون تومان و هزینه اجاره ۵ میلیون تومانی آگهی شده است. این نمونه‌های اجاره و ودیعه نشان‌دهنده تنوع قیمت‌ها در منطقه یافت آباد می‌باشد.

    متراژ (متر مربع) سال ساخت ودیعه (میلیون تومان) اجاره (میلیون تومان)
    85 1401 450
    85 1400 400 3
    60 1398 235 0
    66 1396 150 6.5
    75 1397 370 0

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه