جستجو کردن

نوشته های اخیر

قیمت تمام شده مسکن ملی عاملی برای ایجاد تورم

  • هرگاه دولت پروژه بزرگی را شروع مینماید و راه های تامین بودجه آنرا مشخص میکند ، در طی مدت زمان انجام آن به مشکل بر میخورد و در نهایت با خلق نقدینگی و چاپ پول کسری خود را جبران مینماید و این عامل اصلی ایجاد تورم در کشور است .

    قیمت تمام شده مسکن ملی و راه های تامین اعتبار برای ساخت آن که همانند مسکن مهر به مشکل برخورد کرده است نشان دهنده این موضوع است که به احتمال زیاد این بار سنگینی که بر دوش دولت افتاده است به زودی باعث کسری بودجه میشود و در نهایت با روش سنتی همیشگی یعنی خلق نقدینگی مشکل بصورت موقت رفع و رجوع میشود اما آثار تورمی آن بر اقتصاد به زودی نمایان میشود .

    قیمت تمام شده مسکن ملی عاملی برای تورم
    قیمت تمام شده مسکن ملی عاملی برای تورم

    یکی از ایرادات دولت در زمینه ساختمان سازی این است که خود مشغول پروژه های عظیم ساختمانی میشود در حالیکه از طرف دیگر سازندگان مسکن را در نقاط مختلف تهران تحت فشار قرار میدهد و شرایط را برایشان سخت تر میکند بصورتی که ساخت و ساز در کشور های همسایه را به داخل ترجیه میدهند .

    در حال حاضر تنها در منطقه 22 تهران است که تراکم 12 طبقه مسکونی واگذار میشود و در نقاط دیگر تهران ، با بالا رفتن قیمت کلنگی و یا زمین ساخت برای سازنده ها صرفه اقتصادی برای ساخت وجود ندارد . البته در این منطقه تراکم پایینتر نیز آمده به عنوان مثال تراکم ساخت پروژه یاران در ابتدا 21 طبقه بوده ولیکن به دلیل پروژه تغییر کاربری در شهرداری ، پهنه جدید با قانون جدید 7 طبقه است که بطور کلی پروژه را عوض کرده است .

    قیمت تمامی شده مسکن ملی چقدر است ؟

    زمان واریز مراحل مختلف آورده متقاضیان به پروژه‌ها، در برخی از ساخت‌وسازهای فعال به طور متوسط، هر سه ماه یک‌بار تخمین زده شده است. بر اساس این اطلاعات، معیار محاسبه میزان آورده متقاضیان به عنوان قیمت تمام شده برای هر مترمربع واحد مسکونی با در نظر گرفتن ضرایب تعدیل در نظر گرفته شده است. این ضرایب تعدیل، مبلغ تسهیلات بانکی را از مجموع آورده متقاضیان کاسته و در نتیجه، سقف تسهیلات بانکی برای تمام پروژه‌ها در تمام شهرهای کشور، با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۷ ساله، به مقدار ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. این وام‌ها، مرحله به مرحله با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، به آن‌ها تزریق می‌شود.

    اخیراً، در یک نمونه از پروژه‌های اطراف تهران، متوسط قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن ملی به حدود ۱۵ میلیون تومان تخمین زده شده است. با محاسبات انجام شده، به نظر می‌رسد که با توجه به قیمت فعلی، قیمت کل هر واحد مسکونی در طرح خانه‌سازی دولتی، به طور میانگین، حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه