جستجو کردن

نوشته های اخیر

فرصت خرید خانه در شرایط کنونی مناسب است ؟

  • در حالی که بازار در حالت رکود قرار گرفته و البته خبرگزاری ها نیز تیتر هایی مبنی بر کاهش قیمت میزنند، اما حقیقت آن است که قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش 80 درصدی نیز داشته است. اما موضوع این است که رکود در بازار به گونه‌ای تاثیر گذاشته که قیمت ها بالاتر نرفته است. یعنی در همان حدی که است باقی مانده، حال برای خریدار این سوال پیش می آید که آیا زمان مناسبی برای خرید است یا خیر؟

    بهتر است این نکته را فراموش نکنید که زمانی که بازار در حالت رکود است، مردم ترجیح می‌دهند پولشان در بانک باشد و اضطراب خرید ندارند. اما زمانی که قیمت ها افزایش می‌یابد، تازه به تکاپو افتاده و به سراغ خرید هیجانی می‌روند. این ممکن است در نهایت به آن انجام نشود. در نهایت، زمانی که بازار آرام است، بهترین زمان برای خرید است.

    البته در این حالت ممکن است تصور اینکه قیمت ها پایینتر نیز می آید شما را از خرید منصرف کند اما توجه داشته باشید که بزرگترین اشتباه شما همینجاست که تصور میکنید با صبر کردن قیمت ها پایین می آید ، برای حل این موضوع باید به گذشته بازار مسکن نگاهی بی اندازید تا متوجه جریانی که در آن قرار دارید شوید .

    فرصت خرید خانه در شرایط کنونی مناسب است ؟
    فرصت خرید خانه در شرایط کنونی مناسب است ؟

    نظر کارشناسان چیست ؟

    فرشید پورحاجت، کارشناس بازار مسکن، در خصوص آخرین وضعیت بازار مسکن در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار مسکن در شرایط رکورد تورمی قرار دارد، اکنون بهترین فرصت و زمان خوبی برای خرید خانه از سوی مردم است.

    وی افزود: شرایط رکورد تورمی موجود در بازار مسکن، یک فرصت تاریخی است که مردم می‌توانند در بازار مسکن ورود کرده و با خیال راحت خانه بخرند.

    این کارشناس بازار مسکن توضیح داد: با توجه به وجود تورم در بازار، پیش بینی وقوع تورم بیشتر برای سال آینده و یا در پایان امسال نیز وجود دارد. به همین دلیل اکنون که هنوز تورم بیشتری رخ نداده، شرایط خرید و فروش مسکن برای مردم راحت‌ تر است.

    در نهایت مناطقی که ساخت و ساز در آنها سرعت بیشتری دارد و موارد قابل عرضه بیشتر است در حال حاضر افت قیمت بیشتری داشته اند و میتوان شرایط بهتری برای خرید در آن مناطق فراهم نمود به عنوان مثال تندیس اقاقیا در خیابان کاج با شرایط اقساطی طولانی مدت قرارداد با خریدار جدید میبندد در حالیکه در دوران اوج قیمت ها تمامی مبلغ را نقدی دریافت مینمود .

    پورحاجت عنوان کرد: در شرایط فعلی بازار مسکن، مردم هرچه سریعتر خرید کنند، کمتر مشمول خسارت ناشی از تورم می‌شوند و از این رو باید گفت بهترین شرایط برای خرید خانه برای مردم وجود دارد تا در صورت توانایی مالی مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

    وی افزود: شرایط رکود تورمی باعث شده بازار به یک ثبات نسبی برسد و به نوعی بی ثباتی وجود نداشته باشد. از این رو، سازنده‌ها نیز با خیال راحت تری واحدهای خود را به فروش می‌رسانند زیرا وضعیت بازار در ثبات قرار دارد.

    رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن خوزستان با اشاره به بحث کمبود نقدینگی مردم برای خرید مسکن افزود: در شرایطی که بازار دارای ثبات و رکود است، سازندگان نیز با شرایط بهتری و نه با قیمت کمتر حاضر به فروش واحدهای خود هستند و در نحوه خرید و پرداخت‌ها و… با مردم همکاری بیشتری خواهند داشت.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه