جستجو کردن

نوشته های اخیر

علت رکود شدید بازار مسکن چیست ؟

  • در تاریخ نوشتار این مطلب وضعیت بازار ملک وارد رکود شدیدی شده است و معاملات مربوط به املاک به پایینترین حد خود رسیده است . مهمترین علتی که باعث این امر شده است شوکی است که بازار وارد شده و حاصل از وضعیت اقتصادی اخیر کشور است . در واقع بهتر است بگوییم مردم منتظر نتیجه گیری قطعی پیرامون وضعیت کنونی هستند و تجربه نشان داده که در این حالت بر خلاف تصور که میبایست اقدامی برای حفظ ارزش سرمایه از سوی آنان صورت بگیرد ترجیح بر آن است که وضعیت شکل قطعی خود را نمایان کند و  این امر اگر بخواهد انجام شود با تاخیر انجام خواهد پذیرفت . در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که علت رکود شدید بازار مسکن چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

    علت رکود شدید بازار مسکن چیست؟
    علت رکود شدید بازار مسکن چیست؟

    چرا بازار استوپ میکند ؟

    در واقع هر زمان که مردم تصوری از آینده یک بازار بصورت دقیق نداشته باشند بازار بصورت کلی استوپ میکند . یعنی نه خریداران و نه فروشنده ها تمایلی به خرید و فروش ندارند اما آمادگی برای این کار وجود دارد و بسته به ریسک پذیری هر شخص و پیش بینی از وضعیتی که در آینده بوجود خواهد آمد برخی زودتر و برخی در شرایطی که موج خرید ایجاد شده اقدام به ورود به بازار مینمایند .

    در حال حاضر که نرخ ارز به ماکسیسم خود رسیده و البته تلاش های دولت برای کنترل آن همان روزهای اول شدت گرفته ، خبرهای نا امید کننده ای از برجام به گوش میرسد که در واقع افراد زیادی را برای تصمیم گیری در مورد آینده سرمایه گذاری پول نقد معطل خود کرده است . اگر نرخ ارز دوباره شروع به حرکت نماید و این موضوع برای مردم قطعی شود هجوم برای تبدیل سرمایه نقدی به کالایی که ارزش خود را در برابر این افزایش حفظ نماید انجام میپذیرد و به طبع شاهد خریدهای هیجانی و افزایش قیمت های بی حساب و کتاب کالاهایی که ارتباط مستقیم به نرخ دلار دارند از قبیل خودرو خواهیم بود . وضعیت در بازارهای مالی دیگر نیز به همین شکل خواهد بود اما در مورد مسکن این حرکت کمی کندتر از بقیه موارد خواهد بود و تابع تغییرات لحظه ای و هیجانی نخواهد بود .

    بهترین گزینه چیست ؟

    تهران برج به عنوان سامانه تخصصی فروش و پیش فروش واحدهای مسکونی ، تجاری و اداری در تهران نمیتواند پیشنهادی در مورد بازارهای دیگر به شما بدهد اما میتواند در حوزه مسکن مواردی را به شما گوشزد کند که در تصمیم گیری شما مفید باشد . اول از همه بدانید که ورود به بازار هر کالایی نیاز به اطلاعات دقیق دارد و عملکرد هیجان در هر بازاری محکوم به شکست است . اگر سرمایه ای دارید و در حال حاضر صاحبخانه نیستید بهتر است نظاره گر بازار نباشید .

    همانطور که در گذشته نیز بارها اشاره کرده ایم برای تامین مهمترین و اولین نیازتان نباید منتظر معجزه و یا ریزش قیمت های مسکن باشید . اگر در پیک قیمت نباشیم خرید مسکن را به تعویق نیاندازید و اگر کالای دیگری دارید که میخواهید آنرا گرانتر فروخته و سپس تبدیل به مسکن نمایید پیشنهاد ما این است که اگر درک و شناخت صحیحی از بازار آن کالا دارید و تصور مینمایید که پیش بینی تان درست است نه از روی شنیده ها و توصیه های افراد دیگر ، میتوانید بعد از تبدیل به سراغ تهیه مسکن بروید اما بدانید فروشنده های مسکن نیز یک چیز را خوب میدانند و آن این است که مسکن به عنوان سرمایه ای مطمئن راه خودش را میرود و فروشنده ها در صورتیکه که نیاز به فروش واحد خود نداشته باشند اقدام به نقد کردن سرمایه خود با قیمت پایینتر نخواهند کرد و نا خودآگاه مسکن نیز دچار افزایش قیمت خواهد شد .

    پیش خرید آپارتمان در تهران
    پیش خرید آپارتمان در تهران

    خرید یا پیش خرید ؟!

    مهمترین بخشی که باید بدان اشاره نماییم نوع خرید شما در این مقطع است . در حال حاضر وضعیت نشانه های افزایشی بودن دارن ، چه قیمت ساخت و چه قیمت مسکن . حال باید بدانید که پیش خرید در حال حاضر یک شمشیر دو لبه است . اگر شرایط آسان و قراردادهای تعاونی ساز نماها را مشاهده میکنید و تصور مینمایید با 300 میلیون تومان پول در تهران صاحب خانه میشوید بهتر است بگوییم که خیر سخت در اشتباهید و اگر به دنبال پیش خرید آپارتمان در تهران هستید این گزینه مناسبی نیست .

    تعاونی ها بی ریشه و پشتوانه در حال حاضر که تنها اعداد و ارقام و وعده های بی حساب و کتاب میدهند جایی در سرمایه گذاری شما ندارند ولیکن اگر سازنده ای قدر را خواهید یافت که مالکیت بخش عظیمی از پروژه را در اختیار دارد و در حال حاضر تنها پیشبرد پروژه با شرایط کنونی برایش اهمیت دارد و در واقع پولی که بابت پیش فروش از شما دریافت میکند به سرعت تبدیل به مصالح و لوازم مورد نیاز برای ساخت مینماید ، این گزینه مناسب تر از خرید قطعی میباشد .

    زیرا در این حالت سرمایه شما از گزند افزایش قیمت بیمه شده و سازنده نیز تعهد دارد با قیمت مشخص در مدت زمان معلوم واحد را به شما تحویل دهد در حالیکه حساب و کتاب هایش برای افزایش قیمت نیز درست است و نتیجه کار نیز باعث خوشحالی است !

    موج سواری ممنوع

    این نکته را به خاطر بسپارید ، زمانیکه موج راه می افتد قیمت ها بی حساب و کتاب و غیر منطقی است و البته نتیجه کار نیز پر ریسک تر از شرایط کنونی است ، در ان لحظه نمیدانید که باید گران بخرید ولیکن گرانتر میشود و یا گران میخرید و ممکن است ارزان شود و چون هجوم خریداران را مشاهده مینمایید ترس از عقب ماندن به شما دست میدهد. بهتر است هم اکنون فکری برای آینده داشته باشید زیرا در نهایت آنچه نیاز شماست باید تهیه شود و بازی با سرمایه در چند بازار مختلف معمولا پر ریسک بوده و برای افراد غیر متخصص پر ریسک تر !

    این مطلب پیشنهاد سرمایه گذاری نیست و هدف از نگارش توصیه برای افرادی که برنامه ریزی برای تهیه مسکن دارند میباشد . در حال حاضر اگر ارزش پول شما به منطقه ای که مدنظر دارید نمیرسد و یا شرایط و ارزیابی مطمئنی از سوی فروشنده وجود ندارد بهتر است اسرار به خرید در آن منطقه نداشته باشید و مناطق دیگری را که شرایط مطمئن تری برای سرمایه گذاری شما دارند انتخاب نمایید . در این مطلب به بررسی این موضوع که علت رکود شدید بازار مسکن چیست ؟ پرداختیم و شرایط کنونی را بررسی نمودیم . در صورت تغییرات در مطالب بعدی مطالب جدیدی خدمت شما ارائه خواهیم داد.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “علت رکود شدید بازار مسکن چیست ؟”

    1. به علت مهار بی سابقه قیمت دلارکه با قطع یارانه دلالان دلار و دارندگان حساب ارزی از یک سو و قانون بانک مرکزی در الزام بانکها به سپرده قانونی و یا خرید اوراق مشارکت اخزا در صورت رشد نقدینگی بیش از دو درصد بدهی، عامل اصلی این برکت است . و نقدینگی به شدت مهار شده است.
      ای کاش دولت مردان از چهل سال پیش هم همین قوانین را اجرا میکردند. در صورت تداوم اجرای قانون بازار دلار و به تبع آن مسکن تا ماهها کاهشی خواهد بود و مردم ایران ازمواهب این ثبات ارز بهره مند خواهند شد .

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه