جستجو کردن

نوشته های اخیر

طرح مقابله با دلالان مسکن مهر آغاز شد

  • یکی از بزرگترین انتقادها به پروژه مسکن مهر این است که با تمامی هزینه‌های گزافی که دولت برای اجرای آن صرف کرد، در واقع یکی از بزرگترین پروژه‌های انبوه سازی در تاریخ کشور بود، اما خانه‌های این طرح به دست افرادی نرسید که اصولاً باید به آن دسترسی داشته باشند.

    ابتدا، قرار بود که این پروژه به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه اختصاص یابد، اما واقعیت این بود که این افراد به حدی ضعیف بودند که توان پرداخت اقساط مسکن مهر را نداشتند. به همین دلیل، به دست دلالان مسکن مهر فروخته شدند و آن دسته از افرادی که وارد بازار شدند و از این طرح سود بردند، دلالان مسکن مهر بودند. این مسئله نه‌ تنها موجب تضعیف هدف اصلی پروژه یعنی ارائه مسکن مناسب به اقشار ضعیف تر شد، بلکه به عدالت اجتماعی نیز آسیب زد.

    دولت در امسال قصد برخورد جدی با دلالان این طرح دارد بطوریکه در مرحله اول به پلمپ املاک های متخلف اقدام کرد و در مرحله بعدی دست دلالان را میخواهد کوتاه کند . شاید باورتان نشود اگر یکبار به آن محدوده مراجعه کنید افرادی را بصورت سرپایی مشاهده میکنید که مشغول معامله هستند و مانند بازاری برای دلالان شده است .

    البته بازار دلالی در پروژه های تعاونی ساز نیز وجود دارد و این دسته از پروژه ها نیز دلالانی را دارد به عنوان مثال خرید و فروش پروژه هما پارسه به همین منوال توسط دلالان در منطقه 22 انجام میشود .

    طرح مقابله با دلالان مسکن مهر آغاز شد
    طرح مقابله با دلالان مسکن مهر آغاز شد

    جمع شدن بساط دلالان

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان با تأکید بر اهمیت نظارت دقیق کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در بازار مسکن، اظهار کرد که مشاورانی که در مورد رهن و اجاره مسکن قوانین را رعایت نکنند، قطعاً با تدابیر قانونی مواجه خواهند شد.

    فرآیند ساخت مسکن شامل ایجاد ساختمان‌های مسکونی با استفاده از مواد ساختمانی متنوع، طراحی داخلی و خارجی، و ایجاد فضاهایی مناسب برای زندگی انسان‌ها می‌شود. این فعالیت تأمین شرایط زندگی راحت و بهبود کیفیت زندگی افراد و جوامع را تامین می‌کند و در توسعه شهری و اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند.

    از سوی دیگر، او اعلام کرد که تا کنون ۲۲۵۰ بنگاه مشاور املاک در استان لرستان مورد بازدید قرار گرفته و ۸۱ بنگاه به دلیل تخلفاتی از جمله عدم داشتن مجوز، فعالیت غیرقانونی و گران‌ فروشی پلمب شده‌اند.

    بهزاد شاه‌کرمی در خاتمه با اشاره به فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان لرستان، تصریح کرد که این کارگروه جهت کنترل قیمت‌های رهن و اجاره مسکن در بازار و تضمین آرامش بازار مسکن به‌کار گرفته می‌شود و به عنوان بخشی از این کار، فعالیت‌های بنگاه‌های مشاور املاک نیز مورد نظر و نظارت قرار می‌ گیرد. در این راستا، ۸۱ بنگاه مشاور املاک به دلیل نقض قوانین و مقررات مربوطه مورد پلمب و پیگیری قانونی قرار گرفته‌ اند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه