جستجو کردن

نوشته های اخیر

شناسایی 18 هزار واحد مسکونی خالی در تهران

  • یکی از عواملی که به باور دولت می‌تواند به بازار مسکن کمک کند، شناسایی مسکن‌های خالی است. این اقدام به دولت این امکان را می‌دهد که از مالکان این آپارتمانها مالیات بگیرد تا آنها را وادار به عرضه مسکن خود در بازار، بصورت فروش و یا رهن و اجاره کند.

    این تدابیر می‌تواند به حفظ استحکام بازار مسکن کمک کرده و سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید مسکن به عنوان سرمایه‌گذاری هستند، وادار به عرضه ملک خود در بازار نماید. در واقع، این طرح، اگر تنها به منظور جلب مالیات نباشد، می‌تواند موفقیت آمیز باشد و هدف نهایی آن می‌تواند جلوی احتکار مسکن را بگیرد . زیرا به دلیل نوسانات نرخ ارز در ایران بسیاری از مردم به منظور حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به سرمایه گذاری بر روی مسکن و دیگر کالاها نظیر خودرو ، طلا و دلار مینمایند که در واقع این رویداد میتواند منجر به مشکلات اقتصادی شود .

    در واقع کالایی که جزو دسته اصلی نیاز خانوار است نباید به عنوان کالایی برای دلالی و یا سرمایه قرار بگیرد زیرا در این حالت قیمت آن به سمتی میرود که دیگر مصرف کننده واقعی توان خرید آنرا ندارد و تنها به دست واسطه گران می افتد .

    نمونه این رخداد در پروژه های ساختمانی که سالها از ساخت آنها گذشته است اما هنوز واحدهای آن خالی مانده است میتوانید دریابید به عنوان نمونه پروژه میعاد ( شهید خلیلی ) یکی از این پروژه ها است که به دلیل اینکه مالکان اولیه آنرا بسیار ارزان خریده اند و هم اکنون با قیمت بالا برای فروش گذاشته اند واحد های آن خالی مانده است .

    شناسایی 18 هزار واحد مسکونی خالی در تهران
    شناسایی 18 هزار واحد مسکونی خالی در تهران

    شناسایی واحدهای خالی در تهران

    رئیس دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به تعداد بیش از ۱۸ هزار خانه خالی که طی سال گذشته در ارتباط با آنها اقداماتی انجام شده، اشاره کرد و بیان کرد: در فرآیند شناسایی خانه‌های خالی، دو رویکرد اصلی را ردیابی می‌کنیم. یکی از این رویکردها این است که هدف ما از این تدابیر به هیچ عنوان درآمدزایی نیست و تمرکز ما بر تنظیم بازار مسکن است. همچنین تا جای ممکن تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی اعلام ننماییم.

    در خصوص موضوع خانه‌های خالی، تا کنون پیامک‌های اطلاع‌رسانی به حدود ۴ میلیون نفر ارسال شده است. البته این نکته حائز اهمیت است که تعداد پیامک‌ها اصلاحاً نمایانگر تعداد واحدهای مسکونی خالی در کشور نیست. این اقدامات در صورت پیگیری جدی و موثر، می‌توانند به بازار رهن و اجاره به شکل واقعی و مثبت کمک بسیاری نمایند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه