جستجو کردن

نوشته های اخیر

شروع طرح حذف بنگاه املاک از معاملات مسکن

  • در ماه گذشته، شایعاتی مبنی بر قصد دولت برای کنترل و حذف بنگاه‌های معاملات املاک منتشر شد، اگرچه به طور جدی تلقی نشد. اما بعداً خبرهایی درباره کنترل و اصلاح پلتفرم‌های اینترنتی و محدود کردن فعالیت آنها به گوش رسید که در حال حاضر ضوابط آن اعلام شده و باید منتظر تغییرات باشیم.

    طرح آخرین که مطرح شده، اجازه امضای قراردادهای اجاره به صورت آنلاین بین مستاجر و موجر را فراهم می‌کند. این اقدام اگر انجام شود، نقش املاک را به شدت کاهش می‌دهد و امری بسیار جالب خواهد بود که حتی میتواند سابقه معاملات انجام شده بر روی ملک چه اجاره و چه فروش را بصورت سیستمی در سامانه ای ذخیره کرد .

    طرح حذف بنگاه املاک از معاملات مسکن
    طرح حذف بنگاه املاک از معاملات مسکن

    کدام منطقه دارای بیشترین املاک است ؟

    در واقع هر منطقه ای که ساخت و ساز در آنجا سرعت بیشتری داشته باشد و تعداد پروژه ها نیز زیاد باشد بیشترین املاک و دفاتر در آنجا تشکیل میشوند . منطقه 22 تهران چیتگر به عنوان وسیع ترین منطقه قابل ساخت میباشد که بیشترین آمار ساخت و ساز در آنجا وجود دارد . به عنوان نمونه برج های تریتیوم نمونه ای از پروژه هایی است که دارای چندین برج ساخته شده و در حال ساخت میباشد .

    به دلیل فعالیت عمده املاک های این منطقه در بخش پیش فروش اثر آنها بر روی قیمت املاک منطقه مانند دیگر مناطق ایجاد قیمت های کاذب نیست و بخش عمده فعالان آن بر روی پروژه های در حال ساخت فعالیت مینمایند .

    طرح حذف مشاوران املاک از کجا شروع شد ؟

    در هفته‌های اخیر، مدیران بازارهای آنلاین مسکن تعهد به اتصال به سامانه املاک و اسکان دولتی کرده بودند. این تعهدات از اردیبهشت ماه به عنوان تلاشی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن اعلام شده بود. اما در اواخر هفته گذشته، دولت به دلیل عدم اجرای تعهدات تعلیق فعالیت بازارهای آنلاین مسکن را در نظر گرفت. این تعلیق فعالیت به انتظار اقدامات اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این زمینه برای برخورد با مدیران بازارهای آنلاین مسکن بستگی دارد.

    این تدابیر از تلاش‌های اخیر برای کنترل قیمت‌های مسکن و اصلاح بازار آنلاین مسکن ناشی شده‌اند. در این زمینه، سامانه املاک و اسکان دولتی نقش اساسی دارد و تصمیم گیری‌ها و تدابیر متعددی به منظور اتصال بازارهای آنلاین به این سامانه اتخاذ شده است. این اقدامات هدف از بین بردن فیک‌ها و بهبود شفافیت بازار مسکن است.

    با این حال، این اقدامات در برخی موارد ممکن است تأثیر معکوسی داشته باشند و تبعات غیرضروری ایجاد کنند. به‌ویژه در شرایط کنونی که قیمت‌های مسکن در حال کاهش است، ایجاد ابهام و عدم شفافیت ممکن است به تورم مسکن بیافزاید. در نهایت، تدابیر و تصمیم‌ها باید به نحوی باشند که به کاهش قیمت‌ها و بهبود بازار مسکن کمک کنند، نه مشکلات جدیدی ایجاد کنند.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “شروع طرح حذف بنگاه املاک از معاملات مسکن”

    1. علی ملکی از اراک

      انشالله روزی برسه که شاهد جمع شدن این قشر تنبل و دلال و مورد دار باشیم…
      که به پول بیزحمت و غیر منصفانه و مورد دار عادت کردن..

      الهی امین

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه