جستجو کردن

نوشته های اخیر

شرایط پلمپ بنگاه های املاک متخلف اعلام شد

  • در حالیکه دولت عزم جدی برای کنترل قیمت مسکن دارد و در قدم اول نیز سراغ دلالان ملکی رفته که در قالب بنگاه های املاک و سایتهای انتشار آگهی بوده اند که برخورد با هر دو به نوعی انجام شده است . بزرگترین قسمتی که بنگاه های املاک تخلف نموده اند مربوط به معاملات مسکن ملی میباشد که غیر قانونیست .

    در حار حاضر نقل و انتقال واحدهای این پروژه ممنوع میباشد اما توسط املاک منطقه انجام میشود ، در اولین قدم پلمب شدن متخلفان و در قدم بعدی مقابله با سایتهای انتشار آگهی است که بصورت غیر واقعی میتوان در آن آگهی داد .

    شرایط پلمپ بنگاه های املاک متخلف اعلام شد
    شرایط پلمپ بنگاه های املاک متخلف اعلام شد

    مشاوران املاک یک منطقه میتوانند بصورت هماهنگ و یا با استفاده از چند خط گوشی و چند آگهی غیر واقعی قیمت یک منطقه را بالا نشان دهند و برای دیگر مالکین که قصد قیمت گذاری دارند همین موضوع سندی برای افزایش قیمت میشود .

    در نهایت تمامی این موارد میتواند بخشی از مشکلات بازار مسکن که دلالان و سودجویان هستند را کنترل نماید اما برای درمان ریشه نیاز به انجام اقداماتی واقعی است که در حال حاضر دولت بصورت ریشه ای به حل مشکلات و معزلات بازار مسکن نپرداخته است .

    البته پلمپ شدن بنگاه های هر منطقه باید بر اساس ایرادی باشد که در آن منطقه وجود دارد به عنوان مثال در منطقه 22 تهران ، فروش غیر قانونی پروژه های پیش فروش رواج دارد که توسط املاک انجام میشود به عنوان مثال شرایط فروش پروژه امپریال پالاس بر روی خاک ، از نظر قانونی درست نیست زیرا حداقل باید به 30 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه رسیده باشد .

    مواردی که باعث پلمپ بنگاه های املاک میشود

    حسین جنتی، مسئولان نهضت ملی مسکن، اعلام کرده که در استان تهران 497 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است، که شامل نهضت ملی و پروژه‌های بازآفرینی شهری است. او اظهار کرد که 160 هزار نفر تایید نهایی پروژه نهضت ملی را دریافت کرده‌اند و برای 120 هزار نفر زمین تامین شده، از جمله 43 هزار واحد مربوط به بازآفرینی شهری است.

    همچنین افزود که از این تعداد، 50 هزار نفر آورده اولیه را واریز کرده‌اند و با پیشرفت فیزیکی پروژه، پیامک واریز آورده اولیه برای متقاضیان ارسال می‌شود.

    در مورد قیمت‌ها در بازار مسکن تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد که ریزش قیمت از شهرهای حومه به تهران رسیده و این امر به برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز و سوداگر باز می‌گردد. او اعلام کرد که بیش از 1600 واحد مشاور املاک غیرمجاز را در استان پلمب کرده‌اند و این اقدام تأثیرگذاری در بازار مسکن داشته است.

    جنتی در پاسخ به سوال درباره اثر ورود مسکن به دوره رکود بر افت قیمت‌ها، تأکید کرد که یک بخش از ریزش قیمت به علت عرضه مسکن جدید است و دیگر عامل افزایش عرضه مسکن برخورد با مالکان خانه‌های خالی بوده است. وی همچنین به اقدامات برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز به عنوان مهم‌ترین عامل ریزش قیمت‌ها اشاره کرد و اعلام کرد که در تهران میزان کاهش قیمت مسکن به 25 درصد نیز رسیده است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه