جستجو کردن

نوشته های اخیر

سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران چیست ؟

  • سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران

    در این مطلب به بررسی سودآورتریم سرمایه گذاری در مسکن تهران میپردازیم . اگر قصد خرید آپارتمان به منظور سرمایه گذاری را داشته باشید حتما میبایست به چند نکته توجه فرمائید و اگر قصد سکونت و صاحبخانه شدن را دارید این موضوع کمی تفاوت خواهد کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

    سودآور ترین سرمایه گذاری در مسکن تهران چیست ؟
    سودآور ترین سرمایه گذاری در مسکن تهران چیست ؟

    سرمایه گذاری در مسکن تهران

    برای سرمایه گذاری در مسکن تهران چند سناریو وجود دارد و هرکدام به میزان سرمایه شما ، ریسک پذیری و انتظاری که از بازگشت سرمایه خود دارید بستگی دارد . همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر قصد شما صاحبخانه شدن است میبایست سرمایه گذاری مطمعن با ریسک کم در مدت زمانی کوتاه انجام دهید البته باز هم بستگی به خود شما دارد شاید انتظار برای خرید خانه برای یک شخص 4 سال باشد و دیگری 1 سال اما این را بدانید هرچه مدت سرمایه گذاری بیشتر باشد بازگشت آن هم نیز بیشتر است .

    مورد بعدی که باید بدان اشاره کنیم مبلغی است که برای سرمایه گذاری مد نظر دارید . باید بدانید که مدیریت سرمایه در این مرحله حرف اول و آخر را میزند . شاید پیشنهاد وسوسه انگیزی برای شما وجود داشته باشد اما هیچگاه نباید کل سرمایه را وارد کنید زیرا هر سرمایه گذاری نا موفقی که تا کنون وجود داشته در ابتدای آن هر کدام از اشخاصی که در آن پروژه وارد شده اند هیچگاه فکر از دست رفتن سرمایه و یا ضرر کردن در آن پروژه را نمیکردند چون اگر اینگونه بود هیچگاه سرمایه گذاری نمیکردند پس باید بدانید چه مقدار از سرمایه خود را میخواهید وارد کنید و پیشنهاد ما این است که 30 تا 50 درصد را در ابتدا وارد کنید .

    حال برای بررسی سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران باید به این نکته میپردازیم که مبلغ سرمایه گذاری شما آیا به آپارتمان آماده نزدیکتر است و یا پیش خرید طولانی مدت ؟

    سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران
    سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران

    پیش خرید آپارتمان یا واحد آماده

    در موضوع پیش خرید در واقع 2 شکل وجود دارد . یکی اینکه شما به سراغ سازنده ای رفته و با قیمت قطعی اقدام به پیش خرید میکنید که در این موارد معمولا 40 درصد کل مبلغ به قیمت روز از شما دریافت شده و مابقی با پیشرفت پروژه بصورت مرجله ای میبایست پرداخت گردد که قیمت آن نیز قطعی و شامل جریمه تاخیر میباشد

    مورد بعدی مشارکت در پروژه های ساختمانی تعاونی ساز میباشد . در اینگونه پروژه ها شما میبایست با عضویت در یک تعاونی با دیگر اعضا جمعی را به هدف خرید زمین ، اخد جواز و تراکم و ساخت پروژه را تشکیل دهید و از بین خود عده ای را به سمت هیات مدیره و مدیرعامل به منظور مدیریت منابع مالی تعاونی و مدیریت آن انتخاب کنید . نمونه ای از این تعاونی ها پروژه نارنجستان میباشد .

    در اینگونه تعاونی ها عموما اینطور نیست که عده ای آشنا دور هم جمع شوند و چنین کاری انجام دهند ، معمولا شرکتی با ماهیت تعاونی توسط عده ای ثبت شده و از دیگران دعوت به مشارکت در پروژه میکنند و در واقع شما با عضویت در آن تعاونی مدیریت آن شرکت را پذیرفته و طبق قوانینی که آنها وضع کرده اند سرمایه گذاری میکنید

    ماهیت اصلی تعاونی عموما در ارگانها و ادارات دولتی به شکل واقعی انجام میشود . در آنجا ارگان زمینی را به منظور تامین نیاز مسکن کارکنان خود به تعاونی داده و پول آنرا بصورت اقساط از کارمندان دریافت میکند و سپس اعضای تعاونی میبایست از بین خود عده ای را انتخاب کرده و ساخت پروژه را پیش ببرند .

    سرمایه گذاری در مسکن تهران
    سرمایه گذاری در مسکن تهران
    کدامیک بهتر است ؟

    در بررسی اینکه کدامیک از این 2 سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران است باید به موارد دیگری نیز اشاره کنیم . در ابتدا این را بگوییم که پول هر کس برایش عزیز است ! اما قرار نیست هر ریسک ، هر زمان انتظاری و هر اعتمادی سود آور باشد . نکته مهم در اینجا انتخاب صحیح میباشد .

    ممکن است در یک برهه زمانی سازنده ی شخصی سازی نیاز به پول داشته باشد و واحد خود را در شرایط بهتری پیش فروش کند ولیکن در دیگر موارد پیش خرید یک سازنده دست بالا را خواهد گرفت زیرا خود اطلاع دقیقی از تورم موجود در کشور دارد و میداند ساختمانی که با شما قرارداد میبندد متری 20 میلیون تومان ، در زمانیکه میخواهد به شما تحویل دهد قیمتش 30 میلیون و یا بیشتر است پس در نتیجه در روزی که با او معامله میکنید دست بالا ، و بیشترین قیمت منطقه را با شما محاسبه میکند و سودی هم که شما کسب میکنید باید خواب پول و بهره بانکی آنرا نیز محاسبه کنید .

    در پیش خرید از پروژه های تعاونی ساز هم اگر یک پای دولت یا یک شرکت خصوصی مشارکت کننده در میان باشد گزینه جذاب است ! چون همانطور که در بالا اشاره کردیم قرار است تعاونی وابسته به ارگان برای کارمندان خود واحد بسازد ، حال اینکه امتیاز ان توسط آن کارمند به شخص دیگری فروخته شده در نهایت تعهد آن تعاونی و ارگان برقرار است و اصولا در نهایت تمام کننده اینگونه پروژه ها با ضرر ارگانها و تعاونی های دولتی هستند و برنده پیش خرید کنندگان هستند . میتوانید قبل از ادامه مطلب پروژه کامرانیه را بررسی کنید

    سودآور ترین سرمایه گذاری در مسکن
    سودآور ترین سرمایه گذاری در مسکن
    تعاونی های شخصی یا مردمی

    همانطور که در بالا اشاره کردیم عده ای خود با ثبت شرکت با ماهیت تعاونی دعوت به پذیره نویسی از عموم میکنند و در واقع همه چیز را از قبل بریده و دوخته اند . اینگونه شرکت ها با استقاده از اسامی شهدا و عناوینی که خود را دولتی نشان میدهند به عنوان مثال شهید همت ، ایثارگران ، بسیجیان ، بقیه الله ، یاران ایثار ، خرازی ، پزشکان و … اقدام به تشکیل تعاونی میکنند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند .

    سرمایه گذاری در اینگونه پروژه ها را با ریسک ارزیابی نکنید ، زیرا تعاونی ها اینقدر بی در و پیکر هستند که حتی به سرمایه گذاری در آن نباید فکر کرد چه برسد به اینکه به بازگشت سرمایه و مدت زمان سرمایه گذاری بخواهید فکر کنید

    البته به این نکته اشاره کنیم که در منطقه 22 تهران بسیاری از این تعاونی ها وجود دارند اما در نهایت پروژه را ساخته و تحویل داده اند مانند پروژه اسپرلوس اما آنچه که شما از بازگشت سرمایه خود انتظار داشته اید قطعا نسیب شما نمیشود .زیرا آنچه که دلالان و فروشندگان برای فروش به شما وعده میدهند در ادامه متوجه خواهید شد که ابعاد دیگری داشته که شما از آن بی اطلاع بوده اید و برایتان مثالی خواهیم زد .

    به این موارد در پیش خرید تعاونی ها دقت کنید !

    قیمت ساختی که عموما در این پروژه ها اعلام میکنند و جدولی به شما میدهند که نشان میدهد قیمت ساخت متری 6 میلیون تومان است و واحد 60 متری را 360 میلیون تومان بعلاوه 500 میلیون هزینه زمین و تراکم و در مجموع 860 میلیون تومان به شما اعلام میکنند .

    اما این مبلغ علی الحساب است ! یعنی قطعا تغییر میکند ، این قیمت ساخت بر اساس مراحل پیشرفت پروژه قطعا بیشتر خواهد شد و اینکه شما در ذهنتان رقم 860 میلون را محاسبه میکنید اشتباه است !

    مورد بعدی که به شما نمیگویند مشاعات است ! هر پروژه قطعا مشاعاتی دارد که پولش را از شما خواهند گرفت حال یک واحد 60 متری چقدر مشاعات داشته باشد ( به عنوان مثال 15 متر ) این را هم باید در نظر بگیرید که پولش را شما پرداخت خواهید کرد اما در فروش واحد خود شما بر طبق متراژ سند 60 متری خواهید فروخت .

    پول پارکینگ و انباری نیز جدا باید پرداخت شود این را هم اضافه کنید و مورد آخر حق امتیاز میباشد . حق امتیاز در واقع مبلغی است که شما باید به عضو کنونی تعاونی بعلاوه واریزی هایی که تا کنون به تعاونی پرداخت کرده بدهید تا جایش را به شما بدهد . اما این حق امتیاز برای پروژه ای که تعاونی تشکیل داده و از مردم دعوت به پذیره نویسی میکند برای چیست ؟ هیچ ! حق دلالی با عناوین مختلف !

    نتیجه گیری

    حال برای پاسخ به سودآورترین سرمایه گذاری در مسکن تهران ، اعتقاد ما بر این است که پیش خرید از پروژه های تعاونی ساز سودآور تر از پروژه های شخصی ساز میباشد ولیکن انتخاب صحیح پروژه برای سرمایه گذاری اصلی ترین و مهمترین بخش کار میباشد که البته میتوانید نگران آن نباشید . کافیست با کارشناسان ما در تهران برج تماس گرفته و با مشخص کردن مقدار سرمایه ، زمان بازگشت و مقدار بازدهی و ریسک پذیره پروژه ی مناسب به شما معرفی کرده و اطلاعات مشاوره ای دریافت کنید .

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه