جستجو کردن

نوشته های اخیر

سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در سال 1403

  • اگر به دنبال روش های سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا با جدیدترین متد و شرایط در سال 1403 هستید، این مطلب برای شماست و مهمتر آن است که ما نه پکیج موفقیت و کسب ثروت می فروشیم و نه آموزش بورس و ارز دیجیتال می دهیم بلکه حوزه فعالیت ما در مسکن است که یکی از مطمئن ترین کالاهای سرمایه ای است.

    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در سال 1403
    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در سال 1403

    در این مطلب روش های عملی و اجرایی توسط عموم مردم را بر اساس آمار و ارقام وضعیت بازار در 10 سال گذشته معرفی خواهیم نمود که واقعی و اجرایی است و نه اینکه در حوزه مسکن به تنهایی باشد بلکه حتی در آن از سپرده بانکی، طلا و دیگر موارد نیز برای سرمایه گذاری استفاده شده است ولی یک سوی سرمایه گذاری در مسکن است زیرا مسکن یکی از گزینه های مطمئن است.

    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا طی 10 سال اخیر

    اگر بخواهیم در مورد گزینه های سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا را بررسی نماییم در قدم اول باید بدانیم که افزایش و رشد قیمت ها در 10 سال اخیر چگونه بوده است و سپس بتوانیم وضعیت را تحلیل نماییم تا بدانیم بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده نیز چه روندی را محتمل پیش خواهد گرفت.

    در مورد کالاهایی نظیر ارز دیجیتال و بورس که در تخصص ما نیست نظری نداریم اما بدانید که در سال 1400 ثابت شد که بورس توسط دولت قیمت گذاری می شود و دستوری است پس اولین پیشنهاد ما برای سرمایه گذاری مطمئن این است که به سراغ کالایی که توسط دولت بتواند تحت تاثیر مستقیم قرار بگیرد نروید.

    در مورد ارز دیجیتال فراموش نکنید که آنچه رخ داده است ملاک وضعیت آینده نیست و واقعیت این است که بیل گیتس، رئیس غول دنیایی فناوری در جهان هم می گوید از درک ماهیت بیت کوین عاجز است و به همین دلیل آنچه نمی فهمد به سراغش نمی رود و به سرمایه گذاران آن هشدار می دهد و افرادی هم که در آن تخصص دارند پکیج فروش ها و آموزش دهنده های آن نیستند (این افراد ضرر کرده های بازارند که الان آموزش دهنده شده اند) بلکه شرکت های سرمایه گذاری با سرمایه های هنگفت در سطح جهان می باشند که تعیین کننده وضعیت بازار هستند.

    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا طی 10 سال اخیر
    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا طی 10 سال اخیر

    پس به آنچه در کشور خودمان رخ داده و فرصت هایی که در اینجا وجود دارد می پردازیم و آمار و ارقام را منتشر خواهیم نمود.

    • سپرده گذاری در بازه 10 سال اخیر در بانک با در نظر گرفتن اینکه در برخی از سال ها نرخ سپرده به 15 درصد رسیده و هم اکنون 28 درصد است، سود 6 برابری داده است یعنی سرمایه شما بدون برداشت سود 600 درصد رشد در 10 سال داشته است.
    • افزایش قیمت طلا در همین بازه یعنی سال 1392 الی اواسط 1402 به ازای هر گرم 22 برابر شده است.
    • افزایش قیمت مسکن در همین بازه 22.8 برابر بدون در نظر گرفتن مناطقی است که رشد مضاعف داشته اند و بر اساس آمار اعلام شده توسط مرکز آمار است که میانگین گرفته شده است.

    حال برای اینکه بدانیم سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا از میان این 3 مورد کدام است باید خطرات و معایب هر کدام را بررسی نماییم.

    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

    برای اینکه بدانیم سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا از میان مواردی که در بالا معرفی شده است کدامند باید معایب هر یک از این موارد را بررسی نماییم.

    سرمایه گذاری در سپرده بانکی در حال حاضر سود بالایی دارد اما بزرگترین نقطه ضعف آن کاهش ارزش ریال است که دائم در حال رخ دادن است. برای رفع این نقطه ضعف روشی در ادامه معرفی خواهیم نمود ولیکن فعلا به عنوان بزرگترین ریسک این کار کاهش ارزش را در نظر داشته باشید که در بالا مشاهده نمودید 16 برابر از مسکن و طلا عقب تر است.

    نگهداری طلا با چالش مواجه است و ریسک سرقت وجود دارد، از سویی دیگر برای خرید طلا کارمزد باید پرداخت شود که هنگام فروش هیچ می شود و همچنین قانون جدید مالیات که در اردیبهشت سال 1403 باعث بسته شدن بازار طلا برای بار دوم شده است دولت قصد این را دارد که 25 درصد افزایش قیمت را به صورت مالیات دریافت کند و همین امر آینده این کالا به عنوان کالای سرمایه ای را به خطر می اندازد.

    همچنین در نظر داشته باشید که همه صندوق های سرمایه گذاری طلا نیز یک ایراد بزرگ دارند و آن این است که 60 الی 70 درصد آن ها بر روی طلا است و 30 الی 40 درصد باقی مانده بر روی اوراق دولتی است که این مورد برای کاهش ریسک رخ داده و الزامی است و در واقع در یک بازه 10 ساله اگر رشد قیمت طلا 22 برابر باشد رشد سهام شما در این صندوق ها 13 الی 14 برابر است.

    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا
    سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

    در مورد مسکن نیز فرسوده شدن سازه و افزایش سن بنا یک چالش است و همچنین در صورت وقوع بلایای طبیعی و یا جنگ، آپارتمان بی ارزش می شود و آینده ای برای سرمایه گذاری در مسکن وجود نخواهد داشت اما طلا را می توانید با خود به هر کجا ببرید. ولی در مورد مزیت مسکن می توان گفت که قابل بهره برداری است یعنی شما ملکی که خریده اید را می توانید اجاره دهید و یا استفاده کنید که افزایش قیمت 22.8 برابری در طی سال بدون در نظر گرفتن قابلیت اجاره دادن آن بوده است.

    پس بر طبق آماری که تا کنون داشته ایم سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در حوزه مسکن بوده که بدون قابلیت اجاره آن 0.8 برابر بیشتر از طلا بازدهی داشته است و در رتبه بعدی با اختلاف سپرده بانکی به عنوان سرمایه گذاری مطمئن وجود دارد.

    بالا بردن ضریب اطمینان سرمایه گذاری با ترکیب سرمایه ها

    هر کدام از مواردی که در بالا اشاره نمودیم می تواند ریسک سرمایه گذاری شما را اگر تنها روی 1 مورد باشد بالا ببرد و بهتر است این روش ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. به عنوان نمونه در نظر داشته باشید که قیمت طلا و ارز به صورت لحظه ای بالا می رود اما قیمت مسکن یک بازه 1 ساله یا شاید بیشتر را برای رسیدن به قیمت جدید طی می کند.

    پس اگر بتوانید فروش طلا برای خرید خانه را در بازه زمانی درست و به موقع انجام دهید می توانید سرمایه تان را 30 الی 40 درصد بیشتر کنید و در نظر داشته باشید که این کار باید در زمان بندی درست انجام شود.

    حال اگر قصد استفاده از سپرده بانکی را دارید ولیکن می دانید گذاشتن پول در بانک کار درستی نیست و ارزش آن کاهش می یابد، همانگونه که در بالا اشاره کردیم اگر بتوانید نقطه ضعف اصلی را برطرف کنید سرمایه گذاری پر سودی خواهد بود و راه و روش این کار نیز این است که در یک تعهد قطعی در بازه زمانی دریافت سود باشید.

    بالا بردن ضریب اطمینان سرمایه گذاری با ترکیب سرمایه ها
    بالا بردن ضریب اطمینان سرمایه گذاری با ترکیب سرمایه ها

    همانطور که میدانید بعد از افزایش قیمت هایی که از سال 1396 شروع شده است کمتر کسی اقدام به فروش قطعی یک کالا در بازه طولانی مدت می کند اما هنوز بازار پیش فروش پروژه های ساختمانی گرم است و تنها راهی که بتوانید یک خرید با قیمت قطعی و تعهدی 2 الی 3 ساله داشته باشید پیش خرید ملک است. اگر نمی دانید از کجا شروع کرده و چگونه پیش خرید مطمئن داشته باشید می توانید بر روی کارشناسان ما در تهران برج حساب کنید.

    ما در مطلبی جداگانه به عنوان سرمایه گذاری با سود 50 درصد سالانه روشی را معرفی نمودیم که بتوانید با استفاده از سپرده کردن 70 درصد اصل سرمایه بعد از 3 سال 1 واحد مسکونی خریداری کنید و 70 درصد سرمایه نیز در پایان 3 سال سر جایش باقی مانده باشد.

    ریسک سرمایه گذاری با سرمایه کم

    اکثر سرمایه گذاری هایی که به خطر می افتد به این دلیل است که شخصی که اقدام به سرمایه گذاری می کند، سرمایه خود را برای خرید آن چیزی که در ذهن دارد کافی نمی بیند و به همین دلیل ریسک کار را بالا می برد زیرا می خواهد این اختلاف قیمت را آن چیزی که در ذهن دارد را جبران کند.

    آن روش هایی که در بالا معرفی نمودیم با هر میزان سرمایه ای به نحوی قابل انجام است اما معمولا روش هایی که شما را به انجام کاری که از آن اطلاع ندارید سوق می دهند ریسک سرمایه گذاری شما را به شدت بالا می برند. به عقیده ما بهترین سرمایه گذاری با سرمایه کم حتی اگر امروز پول شما به خرید مسکن نمی رسد این است که آن را به صورت طلا نگهداری کنید و حداقل میدانید که ارزش آنها در طول 10 سال نزدیک به هم بوده است.

    حال اگر بتوانید در تبدیل طلا به خرید مسکن زمان بندی مناسب را انتخاب کنید و یا حتی اگر آشنایی دارید که بتوانید طلا به وی اجاره دهید هم سود این کار بالاتر می رود اما توجه داشته باشید دقیقا در همین نقطه است که ممکن است دچار مشکل شوید و ریسک کار را بالا ببرید زیرا اجاره دادن طلا از نظر قانون پذیرفته نیست و همچنین اطمینان به فردی که بتوانید با وی این کار را انجام دهید به شدت مشکل است.

    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

    اگر سرمایه شما به خرید ملک می رسد گزینه اول شما ملک است، اگر هنوز سرمایه شما کافی نیست بهتر است آن را در قالب طلای بدون اجرت نگهداری کنید و اگر سپرده بانکی با حداقل 5 میلیارد در اختیار دارید می توانید با ترکیب آن در سرمایه گذاری در پیش خرید اقدام به خرید آپارتمان در یک بازه 3 ساله نمایید.

    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟
    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

    همچنین اگر بتوانید طلا را اجاره دهید و با همان روشی که در سپرده بانکی معرفی شد اقدام به پیش خرید ملک نمایید افزایش بازدهی سرمایه شما تا 30 برابر در طی 10 سال بیشتر می شود.

    جمع بندی

    در این مطلب روش های سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا را به شما معرفی نمودیم که بر اساس آمار 10 سال گذشته این کشور بوده است. توجه داشته باشید که آمار و ارقام اشتباه نمی کنند و ممکن است در یک بازه چند ساله رکود بر قرار باشد و در در یک بازه به شدت افزایش قیمت داشته باشیم اما این بازه به عنوان آنچه در کشورمان در بازه های قبلی نیز رخ داده صدق می کند.

    در نظر داشته باشید که با هر میزان سرمایه ای که در اختیار دارید گزینه هایی برای خرید ملک در شهر تهران به شما معرفی خواهد شد و ما می توانیم بر اساس میزان بودجه ای که در اختیار دارید، ریسک پذیری و توقع شما از سرمایه گذاری یک روش به شما معرفی نماییم که در حوزه مسکن باشد علاوه بر اینکه سرمایه گذاری مطمئنی باشد بلکه سود بالایی نیز داشته باشد.

     

     

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه