جستجو کردن

نوشته های اخیر

سرمایه گذاری با پول رهن: نحوه خرید خانه فقط با پول رهن

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری با پول رهن خانه خود هستید، شانس آورده اید که به این مطلب رسیده اید، در اینجا ما به شما روشی باورنکردنی معرفی خواهیم نمود که بتوانید سرمایه گذاری با پول رهن انجام دهید و در یک بازه 3 ساله با استفاده از پول رهن اقدام به خرید خانه کنید و اصل سرمایه نیز سر جایش باقی بماند.

    سرمایه گذاری با پول رهن نحوه خرید خانه فقط با پول رهن
    سرمایه گذاری با پول رهن نحوه خرید خانه فقط با پول رهن

    توجه داشته باشید که فعالیت ما در تهران برج به صورت تخصصی در حوزه مسکن شهر تهران است و هر آنچه به شما در این مطلب معرفی میکنیم واقعی و اجرایی است و کار و تخصص ما در حوزه فروش پکیج آموزشی یا کسب ثروت نیست بلکه در هر شرایطی گزینه های زیادی برای معرفی داریم و اگر نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

    سرمایه گذاری با پول رهن

    اول از همه باید مشخص کنیم که مبلغ رهنی که دریافت می کنید چقدر است و آیا سرمایه دیگری نیز در اختیار دارید یا خیر، در نهایت اگر می خواهید سرمایه گذاری در مسکن با استفاده از پول رهن انجام دهید 70 درصد سرمایه نزد خودتان باقی می ماند و 30 درصد دیگر را باید خرج کنیم.

    روش انجام بدین به صورت است که ما با استفاده از 70 درصد اصل سرمایه و سپرده گذاری آن در بانک با سود 28% اقدام به پرداخت اقساط پیش خرید آپارتمانی می کنیم که 30 درصد پیش پرداخت برای خرید پرداخت شده است و اقساط آن را با سود بانکی پرداخت میکنیم.

    به عنوان یک مثال واقعی در خرداد ماه سال 1403 ، یک خانه با متراژ 60 متری و قیمت متری 50 میلیون تومان انتخاب می کنیم که قیمت آن 3 میلیارد می شود. در حال حاضر برای چنین موردی در غرب تهران محدوده چیتگر، باید 30% را پیش پرداخت که می شود 900 میلیون تومان و مابقی مبلغ یعنی 2 میلیارد و 10 را می بایست بعد از یک تنفس 2 ماهه در اقساط 36 ماهه پرداخت نمود، البته نه همه این مبلغ زیرا 10 درصد نیز برای سند می ماند و در واقع 60 درصد اقساط می شود که می شود 1 میلیارد و 800 که به صورت ماهانه 50 میلیون تومان اقساط می شود که باید هر 6 ماه یک بار پرداخت شود که می شود 300 میلیون تومان.

    سرمایه گذاری با پول رهن
    سرمایه گذاری با پول رهن

    حال 2 میلیارد و 10 میلیون تومان باقی مانده در بانک سپرده می کنیم که ماهانه به ما 47 میلیون می دهد یعنی 3 میلیون کمتر از قسط اما یادتان باشد که بعد از پیش پرداخت اقساط شروع نمی شود و یک تنفس 2 ماهه است همچنین اگر سود پول را دست نزنید تا پیش از موعد قسط در ماه ششم، خود سود پول نیز سود می دهد و شما پولی در جیبتان هم باقی می ماند.

    حال اگر در نهایت با خود فکر میکردید که چگونه پول خود را 2 برابر کنیم در حال حاضر نتیجه ای که برای این نوع سرمایه گذاری شما حاصل می شود از 2 برابر نیز گذشته است و چند برابر شده است اگر باورتان نمیشود در ادامه محاسبه می کنیم.

    نتیجه سرمایه گذاری با پول رهن بعد از 3 سال

    در روش بالا اقدام به سرمایه گذاری با پول رهن نمودیم اما توجه داشته باشید که 30 درصد پول را خرج کردیم و 70 درصد نزد خود ما دست نخورده باقی ماند. مبلغ اولیه ما 3 میلیارد تومان بوده که 990 میلیون را پیش دادیم و مابقی در بانک باقی ماند.

    پس از 3 سال یک واحد 60 متری در اختیار داریم و 2 میلیارد و 10 میلیون از پول رهن ما نیز در بانک باقی مانده است و اگر همان پول رهن را که در بانک گذاشته اید دست نزنید و خانه ای که خریده اید را اجاره دهید شما در 1 سال 30 درصد باقی مانده را نیز در آورده اید و می توانید پول رهن را در نزدیک به 4 سال به مستاجر خود برگردانید و در حالی که 1 واحد مسکونی اضافه کرده اید.

    اگر بخواهیم سود این کار را محاسبه کنیم یک جورهایی غلط از آب در می آید زیرا سرمایه اولیه هم برای شما نبوده و پول رهن بوده ولیکن اگر تصور کنیم که 3 میلیارد پول در اختیار داشتید و اقدام به این کار کرده اید شما یک سرمایه گذاری با سود 50 درصد در بازه 4 ماه یک بار انجام داده اید، یعنی به سرمایه شما هر 4 ماه 50 درصد اضافه شده است.

    نتیجه سرمایه گذاری با پول رهن بعد از 3 سال
    نتیجه سرمایه گذاری با پول رهن بعد از 3 سال

    در واقع اولین سرمایه گذاری شما با پول رهن ممکن است کمی طولانی باشد اما در مورد سرمایه گذاری بعدی شما که 4 سال بعد است نتیجه کاملا متفاوت خواهد شد زیرا شما 2 خانه در اختیار دارید می توانید هر 2 را رهن دهید و این کار را ادامه دهید با این تفاوت که مبلغ شما بیشتر، گزینه ای که می توانید خریداری کنید متراژ و لوکیشن بهتر دارید و همچنین جبران پیش پرداخت 30 درصد شما به جای 1 سال در زمان زودتری شاید 6 ماه انجام شود.

    این روش از این نظر مناسب است که 70 درصد سرمایه دست نخورده باقی می ماند و این روش را به صورت کامل تر در مطلب با 3 میلیارد چه کاری می توان انجام داد بررسی نمودیم ولیکن با مبالغ کمتر نیز این کار انجام می شود اما تفاوت در آن است که پول رهن شما اگر صرف خرید چیزی شود، برای جایگزین کردن آن شرایط کار شما کمی دشوار می شود و یا باید آن چه خریداری نموده اید را به فروش برسانید.

    به عنوان مثال گزینه هایی که می توان با 2 میلیارد نیز سرمایه گذاری نمود مطلوب است که شامل اطراف تهران و همچنین برخی نقاط تهران می شود اما پول رهن شما تبدیل به کالایی می شود که برگشت آن منوط به فروش آن است وگرنه در بخش بهترین سرمایه گذاری با 2 میلیارد کلیه گزینه های خرید در حوزه مسکن حتی در شهر تهران و اطراف آن بررسی شده و حتی گزینه های پیش فروش با این مبلغ نیز معرفی شده است اما موضوع آن است که پول رهن را اگر مستاجر بخواهد شما بتوانید تامین کنید مگر آنکه شخص دیگری بیاورید و جایگزین وی کنید و پول رهن را از او بگیرید که شرایط متفاوت می شود.

    گزینه های دیگر سرمایه گذاری با پول رهن

    حوزه فعالیت ما در مسکن است و همانطور که مشاهده نمودید، پیشنهاد بسیاری خوبی در حوزه تخصصی فعالیت مان به شما دادیم که مناسب برای سرمایه گذاری با پول رهن بوده است. در مورد دیگر موارد و کالا ها ما تخصصی نداریم اما می توانیم بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در 10 سال گذشته، یک چشم اندازی از آینده سرمایه گذاری هر کدام به شما ارائه دهیم.

    • در یک بازه 10 ساله، قیمت طلا به ازای هر گرم 22 برابر شده است.
    • در همین بازه قیمت مسکن با در نظر گرفتن قابلیت اجاره در 10 سال، 28 برابر شده است.
    • سپرده بانکی در این بازه بدون برداشت سود 6 برابر می شود.

    پس میتوان نتیجه گرفت که سرمایه گذاری مطمئن با سود زیاد در حوزه مسکن است که حتی می توان با استفاده از روش بالا آن را تبدیل به 2 واحد مسکونی نمود، هر چه واحد شما بزرگتر و پول رهن شما بیشتر باشد گزینه خرید شما بزرگتر است.

    گزینه های دیگر سرمایه گذاری با پول رهن
    گزینه های دیگر سرمایه گذاری با پول رهن

    همچنین طلا نیز گزینه خوبی است اما ریسک نگهداری آن از یک طرف و همچنین عدم امکان بهره برداری از آن از سوی دیگر باعث می شود که شما نتوانید سرمایه ای که تبدیل به طلا شده است را به جریان بیندازید. البته اجاره دادن طلا نیز وجود دارد اما کرای پر ریسک است و همچنین از نظر قانون پذیرفته نیست یعنی قانون این کار را قانونی نمی داند ضمن اینکه شخص مورد اعتماد برای این کار به سختی پیدا می شود.

    در نهایت با استفاده از آماری که ارائه دادیم خودتان می توانید تصمیم بگیرید که بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده چیست و کدام گزینه را انتخاب می کنید اما آنچه ما به شما معرفی نمودیم استفاده از سیستم بانکی به همراه مسکن بوده که خودتان بهتر میدانید مطمئن ترین گزینه های سرمایه گذاری هستند ولیکن سپرده بانکی به دلیل نقطه ضعف بزرگی که دارد و آن کاهش ارزش ریال است با استفاده از ایجاد یک تعهد با قیمت قطعی که پیش خرید است ترکیب شده و نتیجه بسیار مطلوب می شود.

    سرمایه گذاری با اجاره بهتر است یا پول رهن

    آنچه شما در بالا مطالعه نمودید دارای 2 بخش بوده، یک بخش اقساط به صورت 6 ماه یک بار و بخش دیگر پیش پرداخت اولیه برای اقدام به پیش خرید ملک بوده است. اما قطعا تا اینجا متوجه شده اید که رهن بهتر از اجاره است زیرا دست شما برای سرمایه گذاری باز تر است.

    سرمایه گذاری با اجاره بهتر است یا پول رهن
    سرمایه گذاری با اجاره بهتر است یا پول رهن

    حال شما باید ببینید که کدام قسمت را می توانید تامین کنید و کدام قسمت را نمی توانید، یعنی بهتر است خودتان پیش پرداخت را انجام دهید و اقساط را از اجاره دریافت کنید و یا اینکه پول پیش و اقساط را هر دو از پول رهن بردارید. در نهایت برای هر فرد و میزان سرمایه ای گزینه ها می تواند تغییر کند اما در نظر داشته باشید که پیش فروش های چیتگر بسیار متنوع هستند و علت آن نیز وجود پروژه های در حال ساخت زیادی است که در این منطقه وجود دارد و همچنین تعاونی های دولتی بسیاری که در این منطقه وجود دارد و شرایط فروش را رقابتی کرده است.

    به همین دلیل می توانیم بر اساس شرایط شما شرایط پرداخت اولیه و اقساط شما را متفاوت کنیم و این امکان برای هر میزان سرمایه و توان پرداخت اقساطی وجود دارد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی روش سرمایه گذاری با پول رهن خانه پرداختیم که شما بتوانید 1 خانه با این پول خریداری کنید و در حالی که 70 درصد سرمایه نزد خودتان است و 30 درصد را خرج میکنید و آن هم سرجایش می گذارید. توجه داشته باشید که گزینه های ما متنوع است و بر اساس هر میزان سرمایه، می توانیم پیشنهادات متفاوتی به شما ارائه کنیم.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه خرید ملک به صورت اقساطی و یا ملک آماده در شهر تهران و پروژه های پیش فروش با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه