جستجو کردن

نوشته های اخیر

ساخت خانه های 25 متری در تهران عملی میشود؟

  • در این روزها خبرهای زیادی درباره ساخت خانه‌هایی با اندازه 25 متر مربع منتشر شده است. این طرح در یک لحظه اعلام شده و بلافاصله توسط دولت تکذیب شده است. با این حال، واقعیت این است که خانه‌های با اندازه 25 متر مربع ممکن است برای برخی از ما عجیب به نظر آید، اما در کشورهای دیگر مثل آلمان، خانه‌های با اندازه 35 متر مربع ساخته می‌شوند که حتی شامل یک اتاق خواب و نشیمنگاه نیز می‌شوند.

    ساخت خانه های 25 متری در تهران عملی میشود؟
    ساخت خانه های 25 متری در تهران عملی میشود؟

    همچنین، کشورهای دیگر مثل ژاپن و چین نیز از خانه‌های با اندازه‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند. اگر این اقدام می‌تواند به مسائل مسکن کمک کند، این ممکن است گزینه‌ای مناسب باشد. در مناطق مرکزی تهران و نزدیک به بازار 15 خرداد خانه هایی در متراژ 40 متر نیز وجود دارد .

    در چیتگر تهران نیز خانه ها با توجه به اینکه اکثر پروژه های ساختمانی بصورت برج ساخته میشوند اما واحدهای 60 متری نیز ساخته میشوند به عنوان مثال متراژ واحدهای پروژه لشگر 27 را میتوانید برررسی نمایید .

    دولت برای ساخت این خانه ها مجوز میدهد ؟

    مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران توضیحاتی درباره طرح ساخت خانه‌های 25 متری ارائه داد. این خانه‌ها به منظور تسهیل در ازدواج جوانان و با همکاری اتحادیه‌های تعاونی عمرانی برای زوج‌های جوان ساخته می‌شوند و در استان‌های تهران و البرز به صورت پایلوت شروع می‌شوند. این خانه‌ها به عنوان هتل‌آپارتمان‌ها شناخته می‌شوند و متناسب با شرایط، مالکیت مشترک به افراد داده می‌شود.

    در مقابل، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران توضیح داد که این گونه خانه‌ها در تهران مجوز ندارند و ادعای ساخت آنها کذب است. او همچنین توضیح داد که اگر این خانه‌ها به عنوان واحدهای مسکونی تایید شوند، تفکیک سند آنها امکان‌پذیر نیست و این مسئله نیاز به تصویب وزارت میراث فرهنگی دارد.

    حمیدرضا صارمی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها و مقررات شهرداری تهران و همچنین سرانه سکونت به تعداد افراد، هر نفر باید دستکم ۱۷.۵ متر مساحت مسکونی داشته باشد، این به این معناست که حداقل مساحت یک خانواده سه نفره باید ۵۴ متر مربع باشد و پروانه‌ی ساخت برای مسکن‌هایی با متراژ کمتر از این مقدار صادر نمی‌شود. او همچنین اظهار کرد که مقرارت صدور پروانه‌ها به مقررات طرح جامع تفضیلی، مصوبات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده پنج وابسته است. به عبارت دیگر، ساخت مسکن ۲۵ متری در تهران کاملاً غیرمجاز است.

    او با بررسی اتحادیه‌ای که خبر ساخت مسکن ۲۵ متری را انتشار داده بود، اظهار داشت که تاکنون این اتحادیه ساخت هیچ واحد مسکونی با متراژ مذکور را آغاز نکرده و سابقه‌ای از این اتحادیه در این زمینه وجود ندارد. بنابراین، مدعیان ساخت مسکن ۲۵ متری در واقعیت از دیدگاه شهرداری و مقررات معتبر مورد تایید نیستند، و این موضوع به نظر می‌آید که بیشتر یک اقدام تبلیغاتی باشد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه