جستجو کردن

نوشته های اخیر

ساخت آپارتمان های کوچک 25 الی 40 متری در تهران

  • چندین سال است که طرح ساخت خانه های کوچک مطرح میشود اما به سرعت از یاد میرود . آخرین بار در سال 1399 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به ارسال طرح ساخت خانه‌های ۳۵ متری به وزارت کشور و در حال بررسی توسط کارگروه ویژه مسکن اشاره کرد. این طرح نقدهایی ایجاد کرده است؛ برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح با ارزش‌ها و فرهنگ اجتماعی ایران تعارض دارد و احتمالاً ازدواج‌های سفید را ترویج می‌دهد. از طرف دیگر، مسئولان این طرح را به‌عنوان یک فرصت برای ارتقاء توسعه مسکن و کاهش هزینه‌های مسکن معرفی می‌کنند.

    ساخت آپارتمان های کوچک 25 الی 40 متری در تهران
    ساخت آپارتمان های کوچک 25 الی 40 متری در تهران

    در پاسخ به انتقادات، مسئولان این طرح را به‌عنوان یک گزینه متناسب با نیازهای جامعه در نظر می‌گیرند. همچنین، اصرار دارند که تأمین مسکن باید با توجه به ارزش‌های ویژه کشور و فرهنگ جامعه انجام شود و هدف از این طرح ترویج ازدواج‌های سفید نیست.

    تاکید این طرح بر اساس ضوابط و قوانین موجود است. با اجازه سازمان نوسازی، به هر ساختمان اجازه داده شده تا تا ۲۰ درصد از واحدهایش را با مساحت ۳۵ مترمربع بسازد. همچنین، بحث مسکن با مساحت ۲۰ تا ۳۵ مترمربع در دوره‌های گذشته مطرح شده است و وزارت راه و شهرسازی همچنان این طرح را تأیید نکرده است.

    جزئیات طرح ساخت خانه های 25 متری

    اما امروز اخبار مرتبط با ساخت مسکن‌های کوچک برای جوانان و زوجین این روزها به دلیل افزایش قیمت مسکن بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران اعلام کرده که هزینه‌ی خرید این واحدها با مبلغ حدود 1 میلیارد تومان خواهد بود. طرح مسکن اقتصادی ما که به جوانان و زوجین جوان مختص شده، استقبال خوبی از رئیس‌جمهور و اتحادیه‌های مرتبط داشته و به تأمین مسکن برای این گروه جامعه می‌پردازد.

    این طرح در استان‌های تهران و البرز آغاز شده و به صورت آزمایشی در حال اجراست. این واحدها با مبلغ نهایی 1 میلیارد تومان به فروش می‌رسند و به جوانان و زوجین جوان امکان خرید و انتقال به مسکن خود را می‌دهد. این واحدها دارای امکانات مبله و پارکینگ هستند و با امکانات مدرن طراحی شده‌اند. همچنین باید در نظر داشته باشید اگر به دنبال جایگزین در مناطق مرکزی تهران هستید در منطقه 22 میتوان خانه های نوساز در برج نیز با قیمت هایی در همین حدود خریداری کرد برای اطلاعات بیشتر میتوانید پروژه دیپلمات در منطقه 22 را بررسی نمایید .

    تاثیر خانه های کوچک بر زندگی مردم

    مردم در دنیایی که هزینه‌های زندگی افزایش یافته و فضای ساخت کمبود دارد، به خرید و اجاره خانه‌های کوچک‌تراژ روی آورده‌اند. این الگوی مسکن ابتدا در آلمان برای حل مشکل کمبود فضا شکل گرفت و به سرعت در کشورهایی چون آلمان، سوئد و اتریش گسترش یافت. در تهران هم طرحی مشابه مطرح شد، اما به دلیل موانع و انتقادات به تعویق افتاد. سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرده که مجوز ساخت واحدهای زیر 35 مترمربع را اختیار ندارند. تورم و بازارهای موازی موجب شده‌اند که مردم به دنبال خرید خانه‌های کوچک‌تر باشند و این تغییرات در بازار مسکن به کاهش کیفیت مسکن منجر شده است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه