جستجو کردن

نوشته های اخیر

رشد قیمت اجاره مسکن در کدام شهر بیشتر بوده ؟

  • در حالیکه تهران پیشتاز افزایش قیمت اجاره و فروش آپارتمان در کشور است ، برای برخی تصور مینمایند که در شهرهای کوچک وضعیت به گونه ای دیگر است اما در حال حاضر وضعیت اجاره ( نه خرید آپارتمان ) بصورتی شده که در شهرهای کوچک رشد قیمت شان مانند تهران بوده است و قیمت هایی اعلام میشود که برخی مواقع عجیب است .

    این در شرایطی است که در هر شهر محله های متفاوت قیمت های مختلفی دارند و در تهران نیز منطقه 22 تهران محدوده چیتگر و مروارید شهر و نزدیکی ایران مال جزو دسته مناطق نوساز در تهران محسوب میشوند که نسبت به دیگر نقاط تهران قیمت های متعادلی دارند .

    رشد قیمت اجاره مسکن در کدام شهر بیشتر بوده ؟
    رشد قیمت اجاره مسکن در کدام شهر بیشتر بوده ؟

    در این مناطق به دلیل شهرک سازی و انبوه سازی توسط ارگانهای دولتی ، واحد برای عرضه بسیار است و قیمت تمام شده آنها نیز منطقی بوده به عنوان نمونه شرایط اقساط برج ترنج ارتش به گونه ای است که در نهایت این پروژه با متری 30 الی 40 میلیون تومان برای اعضا تمام میشود در حالیکه واحد نوساز در آن محدوده بالای 80 میلیون تومان است .

    در نهایت برای بررسی اینکه رشد قیمت اجاره مسکن در کدام شهرها همگام با تهران بوده باید به این نکته اشاره کنیم که بر خلاف تصور شهرهای کوچک بیشترین رشد قیمتی را داشته اند .

    علت افزایش قیمت در شهرهای کوچک

    تورم بازار اجاره مسکن در شهرهای کوچک دارای دو علت اصلی و سابقه‌دار و یک دلیل جدید است. اولاً، مهاجرت گسترده از روستا به شهر و افزایش نسبت جمعیت شهرها به روستاها بر تورم اجاره مسکن در این شهرها تأثیر گذاشته است. دوماً، ارزان‌تر بودن اجاره‌ها در شهرهای کوچک نسبت به شهرهای بزرگ فشار تقاضای مسکن اجاره‌ای را در این شهرها افزایش داده است.

    یک دلیل جدید نیز به تورم اجاره در شهرهای کوچک افزوده شده است؛ افزایش مهاجرت اجباری از شهرهای بزرگ به حومه در دو سال اخیر. این افزایش مهاجرت به حومه‌ها منجر به خروج تامین هزینه اجاره مسکن از توان مالی برخی از خانوارهای شهری شده و تأثیر مثبتی بر بازار اجاره شهرهای کوچک داشته است.

    تحقیقات نشان می‌دهد که بازدهی کم بازار اجاره در شهرهای کوچک و فشار تقاضا بر حومه از اثرات این مهاجرت اجباری ناشی شده، باعث سرعت بیشتری در رشد اجاره‌ها در این شهرها نسبت به شهرهای بزرگ شده است. کاهش اجباری تقاضا در شهرهای بزرگ به حومه، ممکن است منجر به تورم‌های بالاتر در بازار اجاره حومه و شهرهای کوچک شود.

    از این رو، کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر مهاجرت اجباری به حومه ادامه یابد، ممکن است تورم در بازار اجاره مسکن در این مناطق افزایش یابد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه