جستجو کردن

نوشته های اخیر

در منطقه 22 تهران (چیتگر) چه پروژه ای بخریم ؟

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری و خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران باشید ، بهتر است بدانید در این منطقه بیش از 100 پروژه وجود دارد که همگی با شرایط متفاوت اقدام به خرید و فروش مینمایند که بستگی به سرمایه اولیه ، میزان ریسک پذیری و مدت زمانی که برای بازگشت سرمایه انتظار دارید گزینه ها متفاوت است .

    اما قطعا اگر سری به املاک در این منطقه بزنید بسیاری از چیزهایی که باید بدانید به شما گفته نمیشود زیرا هر املاک ممکن است 1 یا 2 پروژه بفروشد و در مورد این 2 همه خوبی ها را بدون گفتن معایب به شما معرفی میکند و به ترتیب اگر به املاک دیگری بروید بر روی پروژه های دیگری این اتفاق می افتد .

    در منطقه 22 تهران (چیتگر) چه پروژه ای بخریم ؟
    در منطقه 22 تهران (چیتگر) چه پروژه ای بخریم ؟

    آنچه در سرمایه گذاری در این منطقه باید بدانید به چند اصل تقسیم میشود که بصورت کلی بدین شرح میباشد

    • ماهیت پروژه و نوع سازنده
    • ماهیت سرمایه گذاری و نوع مشارکت شما در پروژه
    • اعتبار سازنده
    • تعهدات سازنده
    • شفافیت در نوع قرارداد و عملیات اجرایی پروژه
    • مشخص نمودن وضعیت زمین پروژه ( پهنه ، سند ، کاربری )

    خرید چه پروژه ای در چیتگر مناسب است ؟

    هر چه در بالا اشاره نمودیم حیاتی است و باید جدی گرفته شود اما در هر کدام از پروژه های منطقه 22 برخی شرایط به گونه دیگری مطرح میشود . به عنوان مثال در پروژه های تعاونی ساز دولتی ، همه چیز مشخص است اما شفافیت در عملیات اجرایی پروژه وجود ندارد و علت آن این است که اجرا کننده تعاونی دولتی بزرگی است که قطعا در حد و اندازه خودش نمیبیند که جزئیات را به اعضا اعلام کند .

    البته منظور از تعاونی دولتی بزرگ منظور ما آن دسته ای نیست که خودشان را وابسطه به نهاد های دولتی معرفی میکنند در حالیکه اینگونه نیست ، تعاونی هایی مانند بتاجا و تعاونی های سپاه و ارتش مثال ما در بالا هستند که پروژه های عظیمی مانند شهرک خرازی توسط آنها ساخته شده است .

    در مورد سازنده های خصوصی نیز مواردی که در بالا مطرح شد باید بررسی شود و معمولا تعهدات و شفافیت در این نوع سرمایه گذاری بسیار روشن است ، زیرا در قرارداد اولیه تمامی موارد لازم مشخص میشود که از قبیل نوع متریال ، قیمت قطعی ، امکانات و زمان تحویل است .

    در مورد پروژه هایی که حاصل از مشارکت دولت با شرکت های خصوصی نیز هست میتوان جزو گزینه های مناسب در نظر گرفت ، زیرا در این موارد تعاونی های دولتی که مالک زمین هستند و با بخش خصوصی مشارکت انجام میدهند تعهدات بسیاری به عنوان ضمانت دریافت کرده و همچنین سابقه و پیشینه را بررسی مینمایند و این نوع مشارکت ها با هر شرکتی انجام نمیشود .

    خرید چه پروژه ای در چیتگر مناسب است ؟
    خرید چه پروژه ای در چیتگر مناسب است ؟

    کدام موارد ریسک بالایی دارد

    پروژه هایی که روی خاک معرفی میشوند و تعاونی های آنها ریشه دولتی واقعی ندارند و همچنین وضعیت سند کاربری و نوع جواز مشخص نباشد ! اینکه میگوییم مشخص نباشد یعنی در وضعیت قطعی و قابل ارائه نباشد اگر بصورت تلفنی به شما گفته شود که زمین 2 ماه دیگر گود برداری میشود در حالیکه اصلا کاربری مسکونی ندارد و مدارکی برای روئیت وجود نداشته باشد .

    در نهایت این دسته از تعاونی ها دارای ریسک بالایی در سرمایه گذاری هستند که به عنوان نمونه میتوانید برنامه زمانی ساخت پروژه ستایش را مشاهده نمایید که چند سال از برنامه عقلب افتاده است . در نهایت در این نوع پروژه ها باید توکل به خدا کرده و چشم انتظار به انجام عملیات ساخت پروژه باشید ، نه اینکه ساخته نشود ، بلکه ساخته میشود اما با شرایط کاملا متفاوتی که در ذهن شما بوده است .

    البته در این بین چندین پروژه هستند که واقعا به ساخت آنها نمیتوان امیدوار بود اما متاسفانه باید هنگامی که در مورد آنها تحقیق انجام میشده این مواردی که در بالا اشاره نمودیم بررسی نشده است و یا به مرجع درستی برای تحقیق مراجعه نشده است .

    جمع بندی

    در نهایت برای سرمایه گذاری در این منطقه ، مواردی که در بالا اشاره نمودیم را بررسی نمایید تا برای شما مشکلی ایجاد نشود و به آنچه فروشنده به شما گفته است اکتفا نکنید ، زیرا ممکن است در عین نا باوری دروغ بزرگی به شما گفته شود که آنقدر بزرگ است که حتی فکرش را نکنید .

    زمانی که نقشه 12 برج 21 طبقه خیالی جلوی شما قرار میگیرد و به یک دفتر با چند ده نفر مراجعه میفرمایید تصور اینکه ممکن است زمین این پروژه هنوز در مرحله تغییر کاربری باشد برای شما غیر ممکن است اما در واقعیت همینطور است و تنها بیش از 40 پروژه در منطقه 22 معرفی شده اند که کاربری زمین آنها هنوز مسکونی نیست و در حال فروش و معرفی پروژه های جدید بصورت روزانه هستند !

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های منطقه 22 و اینکه در منطقه 22 تهران (چیتگر) چه پروژه ای بخریم که برای آینده و سرمایه گذاری شما مناسب باشد میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه