جستجو کردن

نوشته های اخیر

خانه های خالی در مسکن مهر نشانه چیست؟

  • مسکن مهر، یک پروژه عظیم است که از زمان آغاز کار آن، دولت را به هزینه‌های سنگینی دچار کرده و به یک مسئله پیچیده و مشکل برای اتمام آن تبدیل شده است. این پروژه از ابتدا با هدف ایجاد فرصت خانه‌دار شدن برای افراد محروم و با واجدالشرایط آغاز شد. اما به سرعت، علیرغم ممنوعیت معاملات آن، معاملات غیرقانونی در بنگاه‌های مشاورین املاک انجام گرفت و سپس دولت نیز مجوز رسمی برای این معاملات صادر کرد. این وضعیت دقیقاً همان مشکلی است که امروزه در حوزه مسکن نهضت ملی به چشم می‌خورد.

    خانه های خالی در مسکن مهر نشانه چیست؟
    خانه های خالی در مسکن مهر نشانه چیست؟

    اخیراً آمار منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد زیادی خانه خالی در این پروژه وجود دارد. این نشانگر این است که ملک‌ها به افرادی که واقعاً به آنها نیاز دارند نرسیده‌اند و به طور صرفاً در اختیار افرادی قرار دارند که به آن نیاز ندارند. این وضعیت اصلی مشکل را ایجاد می‌کند، زیرا طرحی که باید به نفع افراد نیازمند باشد، به یک کالا برای دلالی و واسطه‌گری تبدیل شده است.

    این موضوع در حالی است که در تهران خرید خانه اگر نخواهیم مناطق جنوبی را در نظر بگیریم و به مروارید شهر در چیتگر را که منطقه ای جدید و در حال آباد شدن است را مثال بزنیم قیمت یرج های N متری 40 الی 50 میلیون تومان است و تحویل آن نیز 4 سال دیگر است .

    شناسایی خانه های خالی مسکن مهر

    بر اساس اطلاعات گوناگونی که موجود است، متاسفانه برخی از بنگاه‌های املاک و افراد، به نخرید امتیاز مسکن مهر پرداختند، که این مسئله منجر به این شد که یک فرد ممکن بود چند امتیاز مسکن مهر در اختیار داشته باشد.

    وی افزود: دلدرگاه ما این است که امتیاز مسکن مهر به افراد نیازمند واگذار شود. ما از اینجا عمدتاً به دنبال این هستیم که دولت از منابع خود برای اجرای مسکن مهر هزینه کرده و یارانه‌هایی که برای اجرای این طرح اختصاص داده می‌شود به بنگاه‌ها و افرادی که این امتیازها را خریداری کرده‌اند، منتقل شود.

    جعفری تدابیری را برای حل این مسئله نیز اعلام کرد و اظهار داشت: برخی اوقات، مالکیت این واحدها بدون پیروی از مراحل قانونی و حقوقی و بدون دریافت مجوز از شهرهای جدید، که در توافقنامه‌هایشان نیز تعیین شده است، انجام می‌شود و این مسئله محدودیت‌های قانونی دارد که باید به صورت رسمی و قانونی حل شود.

    وی ادامه داد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که برخی از افراد که این واحدها را تصرف کرده‌اند، به تکمیل و تحویل آنها نپرداخته و بدون توجه به مسئولیت‌های قانونی، واحدها را در اختیار دارند. به همین دلیل هدف ما این است که از طریق رویه‌های قانونی، هم افرادی که امتیازها را به نحو غیرقانونی به دست آورده‌اند، مسئول شوند و هم مسکن‌ها به چرخه مسکونی به صورت استیجاری یا دائمی وارد شوند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه