جستجو کردن

نوشته های اخیر

توقف افزایش قیمت فروش آپارتمان در تهران

  • در شرایط کنونی که همه خبرگزاری‌ها درباره کاهش قیمت‌ها صحبت می‌کردند، بهترین توصیف برای وضعیت رکود کنونی می‌تواند تنها “بالا نرفتن قیمت‌ها” باشد. در حالی که در چند سال اخیر، رشد قیمت مسکن چندین بار در یک سال اتفاق می‌افتاد و به عنوان یک روند عادی در نظر گرفته می‌شد .

    اما در حال حاضر به دلیل رکودی که در بازار مسکن ایجاد شده، این رشد به طور قابل توجهی کاهش یافته و وضعیت قیمت‌ها به استحکام در آمده است. برخی از خبرگزاری‌های دولت اصرار دارند که قیمت‌ها کاهش یافته است، اما آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که وضعیت مسکن از نظر قیمت نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد گران‌تر شده و به میانگین 78 میلیون تومان در تهران رسیده است.

    در این مطلب، به بررسی آخرین قیمت‌های معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال 1402 می‌پردازیم توجه داشته باشید این آمار میتواند بر اساس طبقه جهت و کیفیت و یا مرغوبیت واحد متفاوت باشد و لیست قیمت منتشر توسط ما در واقع میانگین قیمت میباشد .

    توقف افزایش قیمت فروش آپارتمان در تهران
    توقف افزایش قیمت فروش آپارتمان در تهران

    آخرین وضعیت خرید و فروش آپارتمان در تهران

    البته این ایست قیمتی که در فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن در نیمه پاییز مشاهده می‌شود، سابقه زیادی ندارد و به نظر می‌رسد از ابتدای آبان تاکنون این رویه در اعلام قیمت‌ ها مدنظر فروشنده‌ها بوده و آنها اصراری برای افزایش یا کاهش قیمت پیشنهادی نداشته‌اند.

    بررسی تازه‌ترین قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌های بازار مسکن که واحدهای خود را برای فروش به بازار عرضه کرده‌اند نشان می‌دهد آنها در اعلام قیمت از همان حدودی که در موتورهای جست‌ و جوی ملکی مشاهده می‌کنند، تبعیت کرده و تغییری در آن اعمال نمی‌کنند.

    اینکه چنین مدلی برای اعلام قیمت فروش املاک مسکونی در نهایت به چه تغییراتی در نبض بازار مسکن خواهد انجامید و آیا می‌تواند از حجم معاملات بکاهد یا اینکه سطح قیمت‌های قطعی فروش را تغییر دهد، فعلا مشخص نیست و این موضوع را باید از طریق آمار رسمی که احتمالا انتهای آبان‌ ماه منتشر خواهد شد، رصد کرد. اما بدیهی است که انگیزه فروختن از سوی مالکان نیز تحت‌ تاثیر کاهش تقاضای موثر خرید در بازار مسکن کاهش یافته است.

    البته فروشندگانی نیز هستند که مجبور به فروش بوده و زیر قیمت اقدام به فروش واحدهای خود مینمایند . به عنوان نمونه تغییرات قیمت پروژه وزرا در طی چند ماه اخیر نشان از ریزش قیمت پروژه دارد . در نظر داشته باشید بیشترین افت برای پروژه های در حال ساخت بوده است .

    واسطه‌های ملکی به فروشنده‌های پول‌لازم توصیه می‌کنند که با اعلام تخفیف در قیمت اعلامی، زمینه را برای تماس بیشتر متقاضیان خرید با آنها فراهم کنند. آنها می‌دانند که در بازار فعلی اگر مزیت قیمتی وجود نداشته باشد، برخی از خریداران حتی انگیزه تماس با فروشنده‌ ها یا واسطه‌ ها را برای بررسی اولیه آپارتمان های به فروش گذاشته شده پیدا نمی‌کنند.

    محل متراژ (متر مربع) سال ساخت قیمت متر مربع (میلیون تومان) قیمت کل (میلیون تومان)
    شیخ بهائی 168 نوساز 165 27.72
    پیروزی شالچی 54 14 66 3.56
    خواجه نصیر 75 17 75 5.63
    جشنواره زهدی 92 12 65 5.98
    سهرودی شمالی 110 6 127 13.97
    تهرانپارس خ 182 98 8 117 11.46
    پاسداران بوستان 305 نوساز 380 115.90
    مفتح جنوبی سمیه 70 30 70 4.90

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه