جستجو کردن

نوشته های اخیر

توان خرید مسکن در تهران برای مردم این شهر چقدر است ؟

  • اگر در تهران زندگی میکنید قطعا از وضعیت قیمت ها و شرایط مسکن با خبرید و اگر در شهر دیگری هستید باید بدانید که در تهران قدرت خرید مسکن مانند هر شهر دیگری بالاست ، نسبت درآمد و رونق کسب و کار همانقدر که در یک شهر یا شهرستان کوچک کمتر است ، قدرت خرید نیز پایینتر است و البته قیمت ها هم همینطور و هر چقدر بالاتر باشد قیمت مسکن نیز در آن شهر بالاتر است .

    در تهران برای خرید مسکن اگر استخدام نهادی دولتی باشید ، از طریق تعاونی های مسکن امیدی به خانه دار شدن شما است ، البته بستگی به نهادی باشد که در آن کار میکنید و وضعیت مالی آن دارد و اگر در یک شرکت خصوصی مشغول به کار باشید ، تقریبا خودتان هستید و خودتان .

    توان خرید مسکن در تهران چقدر است ؟
    توان خرید مسکن در تهران چقدر است ؟

    در نهایت برای خرید خانه در تهران به روش های عادی برای افراد حقوق بگیر امکانی وجود ندارد و یا بسیار مشکل است و حتما میبایست مبلغ و یا سرمایه دیگری داشته باشید که با تجمیع آن بتوانید در تهران خانه ای خریداری نمایید .

    در برخی مناطق وضعیت به گونه ای دیگر است ، منطقه 22 تهران چیتگر و آخرین محله آن مروارید شهر که جزو مناطق نوساز تهران به شمار می آیند درحال آباد شدن هستند و قیمت ها در اینجا مناسب است یعنی میتوان با متری 50 میلیون تومان یک پروژه نزدیک به تحویل ( تا 6 یا 1 سال ) خریداری نمود ( در طبقات پایین و امکانات حداقل ) که در نهایت برای یک خانه 100 متری 5 میلیارد پول نیاز است .

    این در شرایطی است که به سراغ خانه های کوچک در نواحی پایین تهران نروید که خانه های قدیمی به قیمت 3 الی 4 میلیارد تومان نیز پیدا میشود . این در حالی است که در سازنده ها در منطقه 22 به دلیل نوساز بودن حداقل متراژ را 70 متری میسازند به عنوان نمونه میتوانید متراژ واحدهای پروژه سپکو 4 را در منطقه 21 مشاهده فرمایید . در نهایت به دلیل وسعت فضای ساخت فعلا خانه های کم متراژ در آن ایجاد نشده است زیرا در نهایت باعث شلوغی در برج ها میشود که بسیاری از سازنده ها به این دلیل این کار را انجام نمیدهند .

    توان خرید مسکن در تهران

    در پی اقدامات دولت در زمینه بازار مسکن، همچون شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آنها و نظارت بر بنگاه‌های ملکی و مشاوران املاک، بازار مسکن همچنان در رکود است. افت قیمت در برخی مناطق به دلیل کاهش تعداد معاملات گزارش شده، اما به دلیل ضعف توان مالی مردم برای خرید یا رهن و اجاره، بازار هنوز به تحول نرسیده است.

    تعداد معاملات مسکن در تهران کاهش یافته ولی قیمت‌ها به نظر کاهش نیافته است. اظهارات وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مورد کاهش نرخ مسکن با اطلاعات بانک مرکزی تناقض دارد. کارشناسان بازار مسکن معتقدند که قیمت‌ها کاهش نیافته بلکه روند افزایش آن متوقف شده تا دوباره افزایش یابد.

    به نظر می‌رسد که تناقضات در اطلاعات وضعیت نامعلوم بازار مسکن را نشان می‌دهد. افزایش یافته در قیمت‌ها تا زمانی که تعداد معاملات به حداقل رسیده و بازار در وضعیت رکود قرار دارد، نشانگر عدم توان دولت در مقابله با مشکلات بازار مسکن است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه