جستجو کردن

نوشته های اخیر

توان خرید مسکن برای کارگران و کارمندان چقدر است؟

  • چندین سال است که در آمد کارگران و کارمندان به خرید مسکن نمیرسد به همین دلیل است که تعاونی های مسکن و یا طرح هایی از سوی دولت برای کمک به خانه دار شدن این افراد انجام شده است ، همچنین ارگانها و نهادهای دولتی وظیفه دارند که از طریق تعاونی های مسکن برای خانه دار شدن این افراد اقدام نمایند .

    اما موضوع این است که طرح های دولتی که در ابتدا قرار است باعث خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه همچون کارگران باشد ، در نهایت سر از دلالان و واسطه گری در می آورد که در حال معامله و کسب سود از این پروژه ها هستند .

    توان خرید مسکن برای کارگران و کارمندان چقدر است؟
    توان خرید مسکن برای کارگران و کارمندان چقدر است؟

    و در نهایت به دست آنکسی که واقعا به آن نیازمند است نمیرسد و این بزرگترین ایرادی است که به این پروژه ها وارد است زیرا حتی اقساط ماهیانه آن بصورتی است که از توان پرداخت توسط قشر متوسط و ضعیف خارج است حتی اگر وام مسکن نیز به کمک بی آید .

    در حالیکه ارگانهای دولتی با تاسیس و حمایت تعاونی های مسکن خود اقدام به حمایت از کارمندان مینمایند اما کارگران دارای چنین پشتوانه ای برای خرید خانه نمیباشند ، در منطقه 22 تهران که بیشترین پروژه های تعاونی ساز وجود دارد ، تقریبا تمامی ارگانهای کشور در آن در حال ساخت و ساز میباشند علی الخصوص ارگانهای نظامی در کشور در ادامه میتوانید به لیست بهترین تعاونی های مسکن در منطقه 22 مراجعه فرمایید و اطلاعات و جزئیات هر یک را به تفکیک مشاهده نمایید .

    قدرت خرید مسکن برای اقشار متوسط جامعه

    کان‌های شدید اقتصادی در طول دو تا سه سال گذشته، بخشی از عواملی بوده که برخی از مشارکت‌کنندگان در صنعت ساختمان را از حوزه فعالیت خود منحرف کرده است.

    سازندگان مسکن به طور عمده منابع مالی خود را از فروش پیشگامانه واحدهای مسکونی تأمین می‌کنند. به همین دلیل، افرادی که در سال‌های گذشته به فروش پیش‌فروش مسکن پرداخته‌اند، در واقعیت با مشکلات بسیاری در بازگشت به بازار مسکن روبه‌رو شده‌اند.

    می‌توان نتیجه گرفت که در برخی از مناطق، افرادی که اموال خود را پیش‌فروش داده‌اند و در حال تحویل واحدهای مسکونی هستند، حتی قادر به بازخرید سرمایه اولیه‌ای که زمین بوده است، نیستند. این وضعیت باعث می‌شود که شرایط مطلوبی در حوزه ساخت‌وساز فراهم نشود. به نظر من، تکان‌های اقتصادی که همچون یک موج در اقتصاد کشور رخ داده، در حوزه ساخت‌وساز تأثیرگذار بوده‌اند.

    در زمینه فروش مسکن نیز با مشکلاتی مواجه بودیم. اگر به دقت نگاه کنیم، بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه‌ای، توانسته است خود را حفظ کند؛ این به دلیل عدم مطابقت شرایط مالی افراد برای خرید مسکن مناسب است و این موضوع باعث کاهش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر شده است.

    در حال حاضر، قشر مصرفی و کارگران و کارمندان دیگر نمی‌توانند به راحتی به مسکن دست یابند.

    به طور معمول، جبران نقدینگی کمتر مردم برای خرید مسکن از طریق دو راه اصلی صورت می‌پذیرد؛ افزایش وام‌های بانکی و افزایش دستمزد و حقوق. حالا با شرایط فعلی، وام‌های بانکی شرایط مطلوبی را برای خریداران مسکن ایجاد نمی‌کنند. این موارد باعث کاهش توان خرید مسکن مردم شده است.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه