جستجو کردن

نوشته های اخیر

تغییرات جدید در تسهیلات بافت فرسوده تهران چیست؟

  • یکی از طرح‌های موفق شهرداری برای بازسازی بافت‌های فرسوده، ایجاد تسهیلات و برنامه‌هایی است که سازندگان آپارتمان‌ها را به سرمایه‌گذاری در این مناطق ترغیب می‌کند. از زمان اجرای این طرح، که قبلاً برای شهرداری اجرا کردن آن بسیار دشوار بود، از طریق مشارکت مالکان بافت‌های فرسوده با سازندگانی که به منظور سرمایه‌گذاری در این منطقه وارد شدند، موفقانه اجرا شده و ساخت‌وساز بسیاری در این مناطق انجام گرفته است. در این مقاله تهران برج به آخرین تغییرات و طرح‌های دولت در این زمینه پرداخته می‌شود.

    تغییرات جدید در تسهلات بافت فرسوده تهران چیست؟
    تغییرات جدید در تسهلات بافت فرسوده تهران چیست؟

    آخرین تغییرات تسهیلات بافت فرسوده

    محمد آئینی سیاست‌های احیای بافت‌های فرسوده شهری را تشریح کرده است. او به تعداد زیاد واحدهای مسکونی ناپایدار و ضعیف در بافت‌های فرسوده اشاره کرده و اهمیت تقویت و احیا این بافت‌ها را بیان کرده است. این سیاست‌ها به دولت اجازه داده است تا به نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخته و واحدهای مسکونی پایدار ایجاد کند.

    آئینی بیان کرده که بافت‌های قابل احیاء شامل سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق بافت‌های فرسوده میانی و بافت فرسوده تاریخی در کشور را تشکیل می‌دهند و حدود یک سوم جمعیت کشور در این مناطق ساکن هستند.

    او تاکید کرده که بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق وجود دارد و نزدیک به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد از آنها فرسوده و ناپایدار هستند. همچنین، تا کنون تنها ۲۱۰ هزار واحد از این ساختمان‌ها تخریب و نوسازی شده و به جای آن ۶۷۰ هزار واحد احداث شده است.

    آئینی توضیح داده که نوسازی این واحدها مشکلاتی دارد زیرا مالکان در این مکان‌ها و واحدهای اطراف زندگی می‌کنند و مالکیت این املاک به دولت یا شهرداری‌ها تعلق ندارد. او از تسهیل و تشویق برنامه‌های نوسازی و ایجاد فضاهای عمومی و خدمات زیربنایی در این مناطق بهره‌برداری مردم خبر داد و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در طرح‌های مسکن‌سازی و احیای بافت فرسوده را با اعطای تخفیف‌های مالی تا ۵۰ درصد از هزینه مجوز ساخت این مناطق و تسریع در صدور مجوزهای ساخت توسط شهرداری‌ها ترویج کرده است.

    وی همچنین افزایش تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تاریخی را اعلام کرده است، از جمله افزایش ودیعه اسکان موقت و ایجاد اعتبار ویژه برای مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده تاریخی که معادل ۸۰ درصد وام ساخت مسکن است.

    آئینی از تأثیر مثبت این تدابیر در رونق ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده گفته و همچنین به نقص‌هایی مانند نداشتن سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرده و اقداماتی برای اصلاح آن اعلام کرده است. همچنین از تشویق مالکان واحدهای فرسوده به جابه‌جایی به واحدهای نوساز یا زمین‌های جدید با تخفیف ویژه نیز خبر داده است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه