جستجو کردن

نوشته های اخیر

به موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید توجه کنید

  • موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید

    یکی از مهمترین اصل قرارداد در پیش خرید خانه موعد تحویل آن میباشد . در این قسمت قرارداد اصولا به جریمه دیرکرد و ضرر و زیان آن توجه زیادی میشود اما بخشی که آنرا نادیده می گیرند و باعث ایجاد دعوای حقوقی و کش و قوس فراوان میشود مربوط به این میباشد که منظور از تحویل آپارتمان در قرارداد بصورت دقیق ذکر نمیشود . در این مطلب قصد بررسی این موضوع را داریم که چگونه به موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید توجه کنید .

    به موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید توجه کنید
    به موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید توجه کنید

    امکانات آپارتمانی که تبلیغ میشود

    ساختمان هایی که این روزها ساخته می شوند دیگر تنها دارای امکانات ساده نیستند . بسیاری از امکاناتی که در واقع نداشتن آنها به عنوان نقطه ضعف در یک ساختمان تلقی میشود بصورت عمومی در ساختمانهای جدید قرار میگیرد و این خود باعث بروز مشکلات بسیاری می شود و امکانات آپارتمانی که تبلیغ میشود عامل قیمت گذاری بر روی آن میباشد . پروژه هایی مانند پروژه رومنس حکیم از این قبیل سازه هایی می باشند که تبلیغات برو روی امکانات آنها بر قیمت موثر است.

    بسیاری از ساختمانها را با تبلیغات مربوط به امکانات آن می فروشند و در هیاهوی فروش آن رقابت بر سر امکانات بیشتر میباشد . داشتن تراس ، پنجره نورگیر و یا قدی، کمد دیواری، آشپزخانه مدرن، سقف بلند، سالن یکسره ، نداشتن پرتی در داخل واحد تبلیغ میشود و امکاناتی نظیر سالن اجتماعات ، استخر و سونا ، سالن بدنسازی ، آسانسور باربری ، فضای سبز ، روف گاردن ، زمین تنیس ، هلی پد و … دیگر امکاناتی عمومی برج است که به عنوان امتیازی برای لوکس بودن ساختمان ایجاد میشود.

    موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید
    موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید

    موعد تحویل آپارتمان با امکانات یا بدون آن ؟

    حال مشکل از اینجا شروع میشود که موعد تحویل آپارتمان با امکانات یا بدون آن در قرارداد ذکر میشود ؟ در بسیاری در موارد حقوقی که مشاهده شده در واقع تحویل آپارتمان را واحدی با کابینت ، شیرالات ، سرویس ، هود و کمد دیواری مشخص کرده اند . ولیکن هزینه دار ترین قسمت ساخت یک ساختمان مربوط به آخر آن است . اگر ساختمان به شما تحویل داده شود اما آسانسور آن راه نیفتاده باشد چه مشکلاتی بوجود خواهد آورد؟

    در قرارداد های پیش خرید اصولا این مورد نادیده گرفته میشود . حال آسانسور یک امر ضروری است ولیکن بقیه امکانات چطور ؟ تجهیز سالن بدنسازی چند صد میلیون تومان هزینه دارد و یا در یک سالن اجتماعات ساده سیستم تهویه ، سرمایش و گرمایش نیز چند صد میلیون تومان هزینه خواهد برد ، با این هزینه ها دیگر سراغ هزینه های مربوط به مشاعات آبی نرویم که به میلیارد خواهد رسید.

    همچنین در نظر داشته باشید که موعد تحویل در پیش خرید آپارتمان از سازنده می تواند نسبت به خرید از تعاونی سازها بهتر باشد زیرا در این نوع قرارداد تمامی موارد به صورت مکتوب نوشته خواهد شد و قطعی بودن قیمت باعث ایجاد تعهد برای سازنده می شود.

    مشخص کردن موعد تحویل آپارتمان با امکانات جانبی

    راه حل این مشکل این است که در قرارداد زمان مشخصی برای تحویل کامل مشخص کنید ، اینکه مبلغی را برای دریافت سند نگهدارید ممکن است چندین سال طول بکشد که به آن مرحله برسد و در واقع شما تنها اهرمی که در اختیار دارید همان مبلغ مربوط به سند است که معمولا 5 درصد از مبلغ کل آپارتمان میشود و در مقابل هزینه های بسیاری که سازنده باید انجام دهد هیچ است .

    پس پیشنهاد ما این است که برای تحویل کامل امکانات نیز زمان مشخصی را معین کنید زیرا سکونت در آپارتمانی بدون فضای سبز و یا امکانات رفاهی در حالیکه قرار بوده یک واحد لوکس باشد ممکن است چند سال طول بکشد و برای خریدار عذاب آور باشد . مخصوصا اگر خرید شما به صورت قطعی می باشد مانند پروژه هایی نظیر پروژه مروارید خیام که میتوانید از فروشنده بخواهید این موارد را در قرارداد ذکر کند .

    موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید
    قوانین موعد تحویل آپارتمان
    دیگر مواردی که باید بدانید

    از موارد دیگری که نیز باید در پیش خرید به آن دقت کنید مشخص کردن متریال های استفاده شده و یا برند برخی امکانات میباشد . به عنوان مثال مشخص شود نوع آسانسور چه برندی باشد و یا چه نوع سنگی مشخص شود . در مورد سیستم تهویه نیز به همین صورت و یا حتی در مواردی که قیمت واحد خریداری شده بالا می باشد حتی نوع برند دستگاه های بدنسازی نیز باید روشن شود . پروژه ستین از نمونه هایی است که متریال مصرفی در قرارداد آن ذکر شده است.

    زیرا تفاوت بسیار زیادی در این موارد وجود دارد . اینکه سیستم تهویه چینی باشد یا ژاپنی و یا آمریکایی تفاوت آن به چند صد میلیون نیز میرسد و یا حتی دستگاه های بدنسازی چه باشد . بسیاری از مواردی مشاهده شده که سالن بدنسازی تبلیغ شده در نهایت یک اتاق 30 متری با 4 میز و صندلی میباشد .

    پس بدانید هرچه آپشن های بیشتری در واحد خریداری شده تبلیغ شده همانقدر دردسر تحویل گرفتن و نگهداری آن نیز بیشتر است و این بستگی دارد که واقعا پول آنرا از شما گرفته اند و یا صرفا جهت اینکه گفته شود این امکانات وجود دارد آنرا قرار داده اند . اگر مورد اول است که میبایست دقت بسیاری در خرید اینگونه واحد ها فرمائید .

    برج نشینی یا آپارتمان نشینی ؟

    انتخاب بین این 2 کاملا سلیقه ای میباشد . هرکدام دارای مزایا و معایبی می باشد اما جالب است که اگر به املاکی برای رهن و اجاره مراجعه کنید خیلی از آنها اول مواردی که در برج هست را اشاره نمی کنند و میگویند معمولا اولویت مراجعه کنندگان در برج نشینی نیست . البته بستگی به برج نیز دارد ولی عموما برج ها را تعداد واحد بالا می سازند که برای برخی خوشایند نیست.

    وجود واحد های زیاد در یک طبقه ، داشتن دیوار مشترک از هر طرف و همچنین محدودیت در استفاده از امکانات برج یکی از دلایلی است که ممکن است خیلی ها به سراغ برج نشنی نروند . البته بحث امنیت در برج ها هم معقوله دیگری است که میتواند برای برخی اولویت باشد .

    به عنوان مثال در برجی که 100 واحد وجود دارد حتما باید برای استفاده از استخر طبق ساعت و زمان اعلام شده مراجعه کرد حتی اگر هم کسی استفاده نکند اما در یک ساختمان 20 واحدی شما میتوانید به راحتی زمان خود را با سرایدار یا مدیر ساختمان هماهنگ کنید و از آن استفاده کنید زیرا اصولا چنین امکاناتی زیاد هم پر استفاده نیستند .

    کلام آخر

    با توجه به نکاتی که ذکر شد هدف این بود که دلایل این موضوع را بدانید که به موعد تحویل آپارتمان در پیش خرید توجه کنید تا در روند عملیات ساخت و تحویل به مشکل بر نخورید و همچنین بدانید که پیش خرید واحد های لوکس نیز ممکن است دردسرهای خاص خودش را داشته باشد و گاهی نیز بهتر است قبل از خرید واحد به این موضوع فکر کنید که واقعا از این امکانات استفاده خواهید کرد و یا جز هزینه نگهداری و مشکلاتی دیگر چیز دیگری برای شما و دیگر اعضای ساختمان نخواهد داشت .

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خرید و فروش واحدهای اداری ، تجاری و مسکونی در تهران با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه