جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده: واقعی و اجرایی

  • بهتر است در ابتدای این مطلب به این موضوع اشاره کنیم که ما نه پکیج موفقیت می فروشیم، نه آموزش بورس می دهیم، نه سیگنال ارز دیجیتال ارائه می کنیم و نه آموزش کسب ثروت در بازار می دهیم، فعالیت تهران برج در حوزه مسکن شهر تهران است و آنچه ما در این مطلب به شما برای بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده معرفی می کنیم، بر طبق رویدادهای واقعی در 10 سال گذشته و با احتساب آمار و اعداد واقعی است.

    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده: واقعی و اجرایی
    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده: واقعی و اجرایی

    همچنین در این مطلب ما روش هایی را به شما معرفی میکنیم که توسط خود شما اجرایی است و پیچیدگی خاصی ندارد و ما مسیر را برای شما روشن می کنیم و در نهایت با آگاهی که بدست می آورید با برنامه ریزی و هوشمندی می توانید به نتیجه مطلوب در طی 10 سال آینده برسید. توجه داشته باشید که به دلیل فعالیت ما در حوزه مسکن در تمامی این روش ها یک سر به مسکن می خورد و از سوی دیگر از سپرده بانکی، طلا و دیگر موارد استفاده خواهد شد و با ترکیب این موارد در بازه های زمانی درست نتایج شگفت انگیزی به دست خواهد آمد.

    بهترین سرمایه گذاری در 10 سال گذشته چه بوده؟

    اول از همه پیش از اینکه بخواهیم بدانیم بهترین سرمایه گذاری در 10 سال آینده چه بوده باید به سراغ آمار و ارقام 10 سال گذشته برویم تا دریابیم که مسیر بازار تا کنون چگونه بوده است. بازه ای که ما بررسی می کنیم مربوط به سال 1392 الی 1402 می باشد.

    • اگر سپرده بانکی در 10 سال گذشته در بانک داشته اید، بدون اینکه به سود آن دست بزنید و برداشت کرده باشید امروز سرمایه شما 6 برابر شده است.
    • قیمت طلا در 10 سال گذشته در مقایسه با قیمت طلا در اواسط سال 1402 نزدیک به 22 برابر شده است و اگر بخواهیم تا تاریخ امروز یعنی اردیبهشت سال 1403 را ملاک قرار دهیم افزایش قیمت نزدیک به 33 برابر بوده است.
    • قیمت مسکن در 10 سال گذشته به صورت میانگین 22.8 برابر شده است و با توجه به تاخیری که در بالا رفتن قیمت در بازار مسکن وجود دارد این روند تا پایان سال 1403 به صورت تدریجی بیشتر خواهد شد و به قیمت طلا خواهد رسید.
    بهترین سرمایه گذاری در 10 سال گذشته چه بوده؟
    بهترین سرمایه گذاری در 10 سال گذشته چه بوده؟

    در 2 مورد اول برای افرادی که برایشان سوال پیش آمده بود که سود بانکی بهتر است یا خرید مسکن پاسخ مشخص شده است. اما در توضیحاتی که در مورد سوم یعنی افزایش قیمت مسکن ارائه دادیم یک نکته بسیار مهم روشن شد و آن این است که قیمت طلا به روز افزایش می یابد ولیکن قیمت مسکن با روندی کند و تقریبا 1 سال یا بیشتر به روز می شود و به قیمت طلا که وابسته به نرخ ارز است می رسد پس در واقع فروش طلا برای خرید خانه اگر در بازه درست انجام شود می تواند ارزش سرمایه شما را نسبت به مسکن 30 الی 40 درصد بالاتر ببرد که البته در ادامه مطلب این موضوع بیشتر بررسی خواهد شد.

    سرمایه گذاری در ده سال آینده با سود بانکی

    اگر در ابتدای این مطلب به شما بگوییم که شما با استفاده از سود بانکی در طی 10 سال میتوانید 3 واحد مسکونی خریداری کنید در حالی که 70 درصد سپرده بانکی شما سر جایش باقی بماند به نظرتان ایده آن است؟ بله این روش شدنی است در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

    اول از همه باید در نظر داشته باشید که نقطه ضعف اصلی سپرده بانکی و دریافت سود، کاهش ارزش ریال در مدت زمان است که در این روش باید بزرگترین نقطه ضعف این روش را به نحوی خنثی کنیم در غیر اینصورت سود 28 درصدی بانک جذاب است ولی کاهش ارزش ریال بر سود پول غلبه خواهد کرد.

    برای معرفی این روش مبلغ 6 میلیارد تومان را به عنوان کل سرمایه در نظر میگیریم و یک واحد 70 متری با قیمت متری 90 میلیون تومان را برای پیش خرید با قیمت قطعی در شهر تهران انتخاب می کنیم که نمونه ای تکمیل شده پس از 3 سال را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید. در مورد اینکه چه واحد و چه پروژه معتبری را انتخاب می کنید نگران نباشید همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم فعالیت ما در شهر تهران است و بیش از 100 پروژه فعال در شهر تهران برای معرفی داریم.

    سرمایه گذاری در ده سال آینده با سپرده بانکی
    سرمایه گذاری در ده سال آینده با سپرده بانکی

    واحد انتخاب شده 6 میلیارد و 300 میلیون قیمت کل آن می شود که از سرمایه اولیه ما نیز بالاتر است، برای پیش خرید می توانید در بازار کنونی 30 درصد مبلغ کل را پیش پرداخت کرده و مابقی را اقساط 6 ماهه کنید و معمولا اگر پروژه های چیتگر انتخاب شود تحویل 36 ماهه است و 10 درصد نیز برای سند باقی می ماند یعنی شما 60 درصد کل مبلغ را باید در طی اقساط 36 ماهه پرداخت کنید ( 30 درصد هم پیش داده اید) که می شود ماهانه 105 میلیون تومان و البته پرداخت به صورت 6 ماه یکبار.

    مبلغ باقی مانده از سرمایه اولیه ما با کسر پیش پرداخت 4 میلیارد و 110 میلیون تومان می باشد که آن را به بانک برده و سپرده 28 درصدی خواهیم نمود. این مبلغ به ما 96 میلیون تومان ماهانه سود می دهد و یک اختلاف 9 میلیون تومانی هم در ماه و در مجموع اقساط 6 ماهه یعنی 54 میلیون برای پرداخت اقساط وجود دارد که آن هم با دست نزدن به سود سپرده در 5 ماه و برداشت در ماه 6 ام و پرداخت اقساط با آن جبران می شود، یعنی سود پول نیز سود می دهد!

    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده با سود بانکی
    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده با سود بانکی

    حال نتیجه سرمایه گذاری شما در طی 3 سال یک واحد مسکونی 70 متری با قیمت متری 90 میلیون تومان است که نمونه آن را در تصویر بالا می بینید و از سپرده بانکی شما 4 میلیارد و 110 میلیون تومان در بانک نیز باقی مانده و تنها سود آن برداشت شده و خرید خانه بعدی را می توانید با پول رهن این خانه و تکرار همین روش انجام دهید! حالا اگر شخصی از شما پرسید آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است ؟ جواب آن را می دانید و اگر در روش درست سرمایه گذاری شود کاملا درست است و نتیجه شگفت انگیزی خواهد داشت.

    سرمایه گذاری در ده سال آینده با طلا

    برای معرفی بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده با استفاده از طلا 2 مورد بسیار مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

    1. مورد اول را در ابتدازی مطلب نیز اشاره نمودیم و آن این است که طلا به سرعت با نرخ ارز بالا می رود ولیکن مسکن اینگونه نیست و در زمانی که قیمت ها اوج میگیرد یک تفاوت 30 الی 40 درصدی ایجاد می شود که باید به سرعت طلا را به ملک تبدیل کنید زیرا در نهایت روند افزایش قیمت مسکن نیز شروع می شود و این فاصله کم میشود پس زمانبندی شرط اول است.
    2. قابلیت اجاره دادن طلا نیز وجود دارد و بهره آن ماهیانه 1 و نیم درصد است اما این کار از نظر قانون پذیرفته نیست و همچنین یافتن شخصی که مطمئن و معتمد شما باشد نیز کاری دشوار است و در نهایت اگر به انجام با این روش اعتماد ندارید بهتر است از سپرده بانکی استفاده کنید که سود شما کمتر می شود اما ضریب اطمینان به شدت بالا می رود.
    سرمایه گذاری در ده سال آینده با طلا
    سرمایه گذاری در ده سال آینده با طلا

    در نهایت همان روش بالا را اگر در نظر بگیریم باید مبلغ را بالاتر ببریم و البته واحد را نیز کوچکتر کنیم و یک واحد 60 متری انتخاب می کنیم زیرا سود اجاره طلا از سود بانکی کمتر است اما تفاوت این است که کاهش قیمت ریال در طلا اتفاق نمی افتد. مبلغ را 7 میلیارد تومان معادل 2 کیلو و 112 گرم طلا در نظر میگیریم و پیش پرداخت اولیه ما برای خرید واحد با شرایط بالا معادل 479 گرم می شود که از میزان کل طلا کسر می شود. البته در نظر داشته باشید که اگر سرمایه شما کمتر است می توان گزینه هایی با قیمت پایینتر را نیز انتخاب نمود و به طور کلی نحوه سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم را می توانیم به شما بر اساس سرمایه ای که دارید معرفی نماییم.

    طلای باقیمانده ما 1 کیلو و 633 گرم می شود و سود ماهیانه 1 و نیم درصد آن 25 گرم طلا معادل 86 میلیون می شود و اقساط ما 90 میلیون تومان است که با دست نزدن به سود طلا که در 5 ماه اختلاف 24 میلیون تومانی در 6 ماه جبران می شود.

    در نهایت با کم و زیاد نمودن میزان طلا و همچنین طبقه واحد می توان شرایط را طوری انجام داد که اقساط کاملا پوشش داده شود. حال شما پس از 3 سال 1 کیلو 622 گرم معادل 79 درصد طلای اولیه خود را به همراه یک واحد 60 متری در همان برجی که در بالا مشاهده نمودید خریداری نمودید.

    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده

    تا الان 2 روش برای سرمایه گذاری در ده سال آینده به شما معرفی شده که بازده خوبی دارند حال اگر بخواهیم بدانیم که بهترین روش کدام است باید بازدهی هر 2 مورد را پس از 3 سال بررسی نماییم:

    سپرده بانکی شما اگر در بانک مانده بود پس از ده سال از 6 میلیارد تبدیل به 12 میلیارد و 500 میلیون شده بود به شرطی که سود پول را نیز دست نزده بودید یعنی 2.1 برابر سرمایه اولیه.

    حال در روشی که در بالا معرفی نمودیم پس از 3 سال سپرده بانکی شما 4 میلیارد و 110 میلیون تومان می باشد به همراه یک واحد 80 متری که بر اساس رشد قیمت 22 برابری مسکن در بازه 10 ساله که در نظر گرفتیم، میانگین در 3 سال باید 6 برابر شود اما موضوع این است که در این بازه چند سال شیب افزایش قیمت تند و چند سال رکود بوده است به همین دلیل به جای 6 برابر نصف این عدد یعنی دست پایین ترین میزان تورم را در نظر میگیریم و آن 3 برابر است یعنی قیمت واحد شما 18 میلیارد و 900 میلیون تومان شده است و 4 میلیارد و 100 نیز سپرده دارید یعنی مجموع سرمایه شما با استفاده از سپرده بانکی 23 میلیارد تومان شده است که این عدد 100 درصد از سپرده بانکی بیشتر و از سرمایه اولیه 400 درصد بیشتر است. یعنی سرمایه گذاری با سود 50 درصد در هر 4 ماه و نیم اتفاق افتاده است!

    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده
    بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده

    سپرده طلای شما پس از 3 سال 1 کیلو و 633 گرم باقی مانده است که بر اساس افزایش قیمت 22 برابری در 10 سال، ارزش آن باید از گرمی 3 میلیون و 400 هزار تومان امروز به گرمی 20 میلیون برسد اما مسئله این است که این آمار را نیز در نظر نمیگیریم و نصف آن را در نظر میگیریم یعنی 3 برابر یعنی گرمی 10 میلیون تومان پس سرمایه طلای شما 16 میلیارد و 330 میلیون تومان و یک واحد 60 متری با قیمت 16 میلیارد تومان است. پس مجموعه سرمایه طلا شما 32 میلیارد و 330 میلیون تومان شده است و 450 درصد نسبت به سرمایه اولیه بیشتر شده است.

    استفاده از سپرده طلا به جای سپرده بانکی سودی معادل 50 درصد بیشتر عاید شما می کند اما همانطور که در بالا اشاره نمودیم ریسک این کار بالاست زیرا اجاره دادن طلا باید توسط فردی مطمئن انجام شود. آنچه در این 2 قسمت به شما آموزش دادیم جدیدترین روش های سرمایه گذاری در ملک است که توسط عموم مردم قابل انجام است و تنها در بخشی که باید پروژه ای مطمئن برای پیش خرید انتخاب نمایید می توانید روی ما در تهران برج حساب باز کنید. توجه داشته باشید که بر اساس میزان سرمایه های متفاوت سناریو های زیادی وجود دارد که می توانیم به شما معرفی نماییم که بهترین سرمایه گذاری شما در ده سال آینده باشد.

    مقایسه بازدهی سرمایه گذاری ها

    در ابتدای این مطلب بازدهی هر کدام از این موارد را به تنهایی در بازه 10 ساله مشخص نمودیم و در ادامه بر اساس روشی که در سرمایه گذاری مسکن بوده در یک بازه 3 ساله بیان نمودیم حال اگر همین کار در بازه 10 سال تکرار شود تفاوت بدین صورت خواهد بود:

    • سپرده بانکی شما بدون انجام هیچ کاری در بانک 6 برابر می شد و با استفاده از روش سرمایه گذاری در مسکن با استفاده از سپرده بانکی در بازه 10 ساله 13.3 برابر می شود یعنی 7.3 برابر بیشتر.
    • سپرده طلا شما بدون انجام هیچ کاری در بازه 10 ساله 22 برابر می شده و با استفاده از روش سرمایه گذاری در مسکن با استفاده از اجاره دادن طلا در بازه 10 ساله 28 برابر می شود یعنی 6 برابر بیشتر خواهد شد.
    مقایسه بازدهی سرمایه گذاری ها 
    مقایسه بازدهی سرمایه گذاری ها

    البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که ما در بازه 3 ساله اول برای اینکه مطلب واقعی باشد و همچنین دوره رکود را نیز در نظر بگیریم به جای 6 برابر، قیمت را 3 برابر حساب کردیم و همین اتفاق در مورد طلا نیز افتاد و این آماری که در بالا مشاهده می کنید حداقل و دست پایین ترین حالت در حد نصف آمار واقعی است و خود شما بهتر می دانید که رشد قیمت مسکن و طلا چگونه بوده است و در نهایت آینده سرمایه گذاری در مسکن را نیز قطعا می توانید پیش بینی نمایید زیرا روال افزایش قیمت ها در کشورمان به صورت مشخص در این چند دهه اخیر مشخص است و مسکن تنها کالایی است که دولت نمی تواند در قیمت گذاری آن نقش داشته باشد و راه خودش را می رود.

    از نظر ما بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده باید حتما در بازار مسکن نیز دستی داشته باشد و هدف ما از معرفی روش های بالا استفاده از روش های رایج سرمایه گذاری و ترکیب آن با مسکن بوده است.

    جمع بندی

    در این مطلب بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده را بررسی نمودیم و بر اساس آماری که در سالهای گذشته وجود داشته، روش هایی برای ده سال آینده ارائه نمودیم که قابل انجام توسط عموم مردم است زیرا استفاده از سپرده بانکی یا خرید طلا و مسکن کاری است که می تواند توسط همه مردم انجام شود و بر اساس دیگر سایتهایی که قصد فروش پکیج های عجیب و غریب برای کسب سود دارند، این روش ها بر اساس آمار واقعی و انجام پذیر است.

    در نظر داشته باشید که فعالیت ما در تهران برج در حوزه مسکن در شهر تهران است و پروژه های پیش فروش در حال ساخت، آماده و شخصی ساز و همچنین پروژه های دولتی، سهامی و تعاونی ساز را برای معرفی در اختیار داریم که بر اساس میزان سرمایه اولیه شما، توان پرداخت اقساط و برنامه و اهدافی که در ذهن دارید می توانیم گزینه های معتبری به شما معرفی نماییم و آنچه در بالا نگارش نموده ایم تنها نمونه کوچکی است از پیشنهادهایی که می توانیم به شما ارائه دهیم.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه