جستجو کردن

نوشته های اخیر

بررسی واحد های تجاری و اداری در منطقه 22

  • منطقه 22 تهران به عنوان آخرین محدوده ضمیمه شده به شهرداری تهران به منظور تامین نیاز تهران به فضای سبز ایجاد شده است ولیکن با تصمیم شهرداری برای اسکان سرریز جمعیت در این منطقه با کنترل تراکم مسکونی توسط شهرداری ساخت و ساز در این محدوده آعاز شد و به طبع مراکز تجاری و اداری نیز در آن احداث شده است . اما موضوعی که مورد بحث ما در این مطلب است بررسی واحدهای تجاری و اداری در منطقه 22 از لحاظ کاربری و رونق برای ساکنان این محدوده و دیگر نقاط تهران است که در ابتدا به چه هدفی ایجاد شده و سپس به کدام سو رفته است . در ادامه با ما همراه باشید .

    بررسی واحد های تجاری و اداری در منطقه 22
    بررسی واحد های تجاری و اداری در منطقه 22

    بزرگترین مرکز تجاری دنیا در منطقه 22

    ایران مال یا بازار بزرگ ایران در نزدیکی پروژه ویژن به عنوان بزرگترین مرکز تجاری یا مال دنیا در این محدوده ایجاد شده است که از نظر وسعت حتی از مجموع رتبه دوم و سوم دنیا وسیع تر است و تنها با کمک رتبه چهارم کمی از مجموع این سه کوچکتر خواهد شد . دیگر مراکز تجاری در این محدوده ایجاد شده اند که برخی از آنها تخصصی هستند یعنی تنها به یک صنف خاص مرتبط هستند و برخی نیز بصورت مرکز خرید عمومی شکل گرفته اند .

    مرکز خرید باملند در کنار دریاچه مصنوعی چیتگر یا شهدای خلیج فارس که آن هم یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی در خاورمیانه است همگی گواه مدرن بودن و بروز بودن این منطقه را میدهند اما مسئله این است که بازارهای تخصصی در این محدوده آنچنان که باید نتوانسته اند همچون مرکز خرید های قرار گرفته در بازار و مرکز شهر پر رونق باشند و علت آن نیز عادت مردم برای تامین نیازهای خود به بازارهای سنتی تهران است . در حالیکه محدوده بازار با مشکلات ترافیکی و رفت و آمد روبرو است و جای پارک یک معزل واقعی برای مراجعه به این محدوده است مراکز خرید در منطقه 22 دارای فضای وسیع تجاری ، جای پارک فراوان و خیابان های عریض برای رفت و آمد است .

    پروژه ویژن
    پروژه ویژن

    رونق مراکز تجاری به چه عواملی بستگی دارد

    اول از همه باید این نکته را اشاره نماییم که هر چقدر هم که یک مرکز تجاری لوکس باشد اما در نهایت مراجعه کنندگان برای دستیابی به قیمت و خدمات بهتر حاضرند که به مرکز خرید تخصصی مربوط به آن کالا مراجعه کنند و راه حل این است که در بازار جدیدی که شکل گرفته است طرح های از سوی صاحبان آن ایجاد شود که جو رقابتی ایجاد شده و کاسبان مربوط به آن صنف در آن مرکز خرید اسکان یابند .

    به عنوان مثال برخی از مراکز خرید تخصصی شرایط ویژه ای برای خدمات دهندگان و فروشندگان یک کالا در نظر میگیرند که میتواند اجاره پایین در یک سال اول و یا خدمات دیگری باشد که باعث ورود کاسبان به آن مرکز خرید شود و در نهایت با تخصصی شدن آن مرکز خرید و بوجود آمدن جو رقابتی قیمت و خدمات بهتری در آن مرکز ارائه شود که خود به خود باعث میشود که آن مرکز شکل تخصصی به خود گرفته و مراجعه کنندگان به جای مراجعه به مرکز شهر برای انجام امور خود به آنجا مراجعه نمایند .

    مراکز اداری در وضعیت بهتری هستند

    برای کاسبان واحدهای تجاری شاید قرارگیری در موقعیت خاص یک شرط کلیدی است اما برای شرکتها رفت و آمد کارمندان و مراجعه کنندگان به مراکز شلوغ یک معزلی است که میتوان از آن اجتناب کرد . با اینترنتی شدن خدمات بسیاری از شرکتها خدمات خود را بصورت اینترنتی ارائه میدهند و همچنین با گسترش شیوع کرونا بسیاری از کارمندان بصورت دورکاری سر کار خود حاضر میشوند . در این شرایط اجاره های سرسام آور مراکز اداری در نقاط مرکزی و همچنین مشکلات ترافیکی و رفت و آمد موضوعی است که باعث شده در منطقه 22 تهران اکثر واحدهای اداری سریعا اجاره رفته و جای خالی وجود نداشته باشد و علت این امر نیز شرکتهایی هستند که محل دفتر را به این منطقه منتقل کرده اند .

    پس در واقع این محدوده پتانسیل تبدیل شدن به جایگزینی مناسب برای واحدهای تجاری و اداری را دارد ور در حال حاضر تنها در مورد مراکز اداری موفق بوده و مراکز تجاری نیز اگر بتوانند خدمات بهینه نسبت به دیگر مراکز خرید ارائه دهند علی الخصوص مراکز خرید تخصصی که به عنوان مثال مربوط به موبایل و کامپیوتر در نزدیکی پروژه ستین است و در منطقه 22 تهران به تازگی افتتاح شده است میتواند جایگزین مناسبی برای مردم باشند .

    مرکز خرید منطقه 22
    مرکز خرید منطقه 22
    آینده ای بهتر اگر …

    مرکز خرید ایران مال در ابتدای راه اندازی تقریبا از تمامی برندهای مطرح دنیا در همه زمینه ها دعوت به حضور کرده و با استقبال بی نظیری نیز مواجه شد بصورتیکه برای خیلی ها حضور چنین شرکت ها و کمپانی های عظیمی در ایران باور کردنی نبود . اما متاسفانه با تحریم هایی که بر روی کشورمان وضع شد شرایط برای واردات کالا و خروج ارز با مشکلاتی مواجه شد که این فرصت از کشورمان گرفته شد اما اگر وضعیت به سمتی پیش برود که اوضاع به شکل قبل برگردد ایران مال به عنوان بزرگترین بازار جهان میتواند به یک مرکز تجاری و اقتصادی عظیم در ایران تبدیل شود که ناخودآگاه هم از لحاظ باقت دیگر مراکز تجاری واقع شده در این منطقه تغییراتی اساسی ایجاد میشود و هم از نظر اسکان جمعیت شاغل در این مرکز خرید در همان منطقه 22 باعث بوجود آمدن بافت مدرن شهری در اطراف آن خواهد شد .

    در نهایت اگر قصد سرمایه گذاری در واحدهای تجاری و اداری این منطقه را دارید بدانید که واحدهای اداری در وضعیت بهتری قرار دارند و در صورت تغییر وضعیت اقتصادی کشور به شکل باور نکردنی واحدهای تجاری این محدوده خواهان پیدا خواهد کرد و اینکه آیا شما بخواید بر روی آن سرمایه گذاری کنید یا خیر بستگی به پیش بینی شما از وضعیت آتی اقتصادی کشور دارد . در نهایت کمپانی های ایرانی نیز فعالیت های مناسبی در این مراکز داشته اند اما تا جاییکه در تمامی زمینه ها کمپانی های زیادی را شاهد باشیم کمی زمان بر خواهد بود .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه