جستجو کردن

نوشته های اخیر

برای سرمایه گذاری چی بخریم؟ جدول بازدهی بر اساس آمار

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید و نمی دانید چه چیزی بخرید که بیشترین بازدهی و کمترین ریسک را داشته باشد، در این مطلب ضمن مقایسه آمار بازدهی کالاهای سرمایه ای در ده سال گذشته بر اساس آمار، مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم تا بدانید که کدامیک به روحیه سرمایه گذاری شما نزدیک تر است و کدام یک سود بیشتری می دهد.

    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟ جدول بازدهی بر اساس آمار
    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟ جدول بازدهی بر اساس آمار

    یک نکته را توجه داشته باشید که ما در این مطلب آنچه در ایران رخ می دهد را بررسی میکنیم و البته آن کالاهای سرمایه ای که قیمت گذاری آن در کنترل دولت نمی باشد، به عنوان مثال بازار ارز دیجیتال به عنوان کالای سرمایه ای در ایران محسوب نمی شود و یا بازار بورس که در سال 1400 نشان داد در کنترل دولت است و به صورت دستوری بالا و پایین شده است. در این مطلب ما کالاهای اصلی مانند طلا، مسکن را بررسی میکنیم و همچنین شیوه های سرمایه گذاری با استفاده از سپرده بانکی بررسی خواهد شد.

    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

    برای سرمایه گذاری باید چیزی خریداری کنید که کنترل قیمت آن توسط دولت نباشد و یا به نحوی توسط دولت دستکاری نشود، مسکن در رتبه اول و طلا در رتبه دوم که متاثر از نرخ ارز هستند هر دو از این موارد هستند و بازار بورس و خودرو به دلیل تحریم واردات و ورود خودروهای چینی به صورت انحصاری از بازارهایی هستند که کاملا می تواند با کنترل دولت قیمت گذاری شوند.

    حال اگر به دنبال سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا می گردید باید عملکرد کالایی که برای سرمایه گذاری مد نظر دارید در بازه ده ساله اخیر بررسی نمایید. در جدول زیر ما افزایش قیمت طلا و مسکن را به همراه سود بانکی در این بازه مشخص نموده ایم:

    • قیمت طلا در یک بازه ده ساله تا اواسط سال 1402 هر گرم 22 برابر شده است.
    • قیمت مسکن در یک بازه ده ساله تا همین بازه زمانی 22.8 برابر شده است و با در نظر گرفتن اینکه رهن و اجاره یک آپارتمان یک پنجم قیمت کل آپارتمان است می توان این افزایش قیمت را را اجاره دادن ملک در این بازه 27 برابر در نظر گرفت.
    • سپرده بانکی به شرطی که سود برداشت نشده باشد در همین مدت 6 برابر شده است.
    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟
    برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

    در طبق آماری که در بالا منتشر نموده ایم ، مسکن و طلا روندی یکسان را طی نموده اند ولیکن 2 نکته را باید در نظر داشته باشید و آن این است که مسکن قابلیت بهره برداری دارد یعنی می توانید آن را استفاده نموده یا اجاره هم دریافت کنید که در مورد طلا، بحث اجاره دادن وجود دارد اما کاری پر ریسک است و باید آشنای معتمدی برای این کار داشته باشید و همچنین این کار قانونی نیست اما هر 2 این موارد گزینه ای برای بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده می توانند باشند و البته این را بگوییم که در تمامی دنیا طلا به عنوان یک سرمایه ایمن و مسکن نیز به عنوان سرمایه گذاری معتبر محسوب می شود.

    نکته بعدی این است که روند افزایش قیمت طلا و مسکن یکسان بوده اما زمان آن ها یکی نیست زیرا طلا به سرعت با نرخ ارز و نرخ جهانی تغییر میکند اما مسکن شاید تا بیشتر از 1 سال نیز طول بکشد تا قیمت آن بروز شود و این یک فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری ایجاد می کند که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

    ترکیب چند کالا را برای سرمایه گذاری خریداری کنید

    اول از همه بدانید که شرط اصلی داشتن سبد سرمایه ای این است که تمامی سرمایه خود را بر روی یک گزینه مصرف نکنید بلکه سبدی از کالاهای سرمایه داشته باشید. در قسمت فوق مشخص شد که طلا و مسکن رشد قیمت شان در بازه 10 ساله یکسان است اما سرعت شان تفاوت میکند.

    این تفاوت در تاریخ نگارش این مطلب در اردیبهشت سال 1403 به اندازه ای است که فاصله 30 الی 40 درصدی ایجاد میکند به شرطی که طلا در اوج فروخته شده و تبدیل به مسکن شود. در حالیکه وارد رکود عمیقی در بازار شده ایم طلا کماکان فروش می رود اما مسکن به سختی فروخته می شود و بهترین فرصت است که سرمایه شما تبدیل شود.

    ترکیب چند کالا را برای سرمایه گذاری خریداری کنید
    ترکیب چند کالا را برای سرمایه گذاری خریداری کنید

    پس اگر شما قصد خرید ملک داشته باشید ولیکن امروز پول شما به اندازه خرید ملک نشده است بهتر است طلا بخرید تا پولتان را در بانک بگذارید زیرا طلا ارزش را از دست نمی دهد و در زمان اوج گرفتن قیمت ها اقدام به فروش طلا و خرید ملک نمایید.

    تا به اینجای مطلب به شما کالاهایی برای سرمایه گذاری معرفی شد که سابقه افزایش قیمت آن ها نیز بر اساس آمار مشخص است اما در مورد اینکه چگونه با ترکیب آن ها با یکدیگر می توانید سود به دست آمده را بیشتر کنید در ادامه به آن می پردازیم.

    ترکیب سرمایه ها برای سود بیشتر

    آمار سوددهی هر کدام از کالاهای سرمایه ای را در بالا برایتان روشن کردیم حال قسمت جالب اینجاست که بدانید چگونه می توانید با ترکیب سرمایه ها سود بیشتری داشته باشید.

    در این قسمت چند مثال برای شما خواهیم زد که یکی از جدیدترین روش های سرمایه گذاری در ملک است که می توانید به صورت ایمن سود هر کدام از مواردی که در بالا مشخص نمودیم را چند برابر کنید.

    در روش هایی که توضیح خواهیم داد از سپرده بانکی، طلا و مسکن استفاده می شود و نتیجه شگفت انگیز است به صورتی که طلا با این روش 4.5 برابر در سه سال و 13.5 برابر در 10 سال، سپرده بانکی سالانه 2 برابر بیشتر نسبت به اینکه هیچ کاری با آنها انجام نشود سود دهی خواهند داشت یعنی سرمایه گذاری با سود 50 درصد سالانه در سپرده گذاری پول در بانک انجام شده است.

    در ادامه این مطلب به معرفی اینکه برای سرمایه گذاری چی بخرید و چگونه آنها را با یکدیگر برای سود بیشتر ترکیب نمایید می پردازیم.

    سرمایه گذاری با سپرده بانکی در مسکن

    کلیه روش ها در مطلبی جداگانه به صورت کامل بررسی شده است و در اینجا مختصر به آن اشاره خواهیم نمود. فرض بر این بگذارید که 5 میلیارد تومان سرمایه کلی شما است و مشکل اصلی سپرده بانکی کاهش ارزش ریال است که با سود بانکی نیز جبران نمی شود.

    در این نوع سرمایه گذاری باید به دنبال روشی بگردیم که چگونه می توان تعهدی اقساطی با قیمت قطعی ایجاد نمود و به این ترتیب بتوانید از کاهش ارزش ریال جلوگیری نمایید. حال به نظر شما مطمئن چیزی که می توان با قیمت قطعی و اقساط طولانی مدت خریداری نمود چیست؟ ما چیزی جز پیش خرید ملک سراغ نداریم که چنین شرایطی داشته باشد.

    در حال حاضر پروژه های پیش فروش چیتگر دارای شرایط پرداخت با قیمت قطعی به صورت اقساط 3 ساله هستند که هم دولتی هم خصوصی شامل آن می شود. حال روش سرمایه گذاری چگونه است؟

    یک ملک 70 متری با قیمت متری 70 میلیون تومان را انتخاب میکنیم که قیمت کل آن 4 میلیارد و 900 میلیون تومان می شود. در این روش باید مبلغ کل ملک باید نزدیک سرمایه بانکی شما باشد و پیش خرید با 30 درصد پیش پرداخت انجام شود.

    سرمایه گذاری با سپرده بانکی در مسکن
    سرمایه گذاری با سپرده بانکی در مسکن

    سرمایه اولیه ما 5 میلیارد تومان بوده و ما 30 درصد در مبلغ کل ملک 1 میلیارد و 470 میلیون باید پرداخت شود و سرمایه اولیه ما پس از کسر این مبلغ 3 میلیارد و 530 میلیون می شود. ما باید 60 درصد مبلغ باقی مانده را (10 درصد برای سند می ماند) در اقساط 6 ماه یک بار و مدت زمان 36 ماه پرداخت کنیم یعنی ماهانه 81 میلیون تومان اقساط.

    حال 3 میلیارد و 530 میلیونی که باقی مانده را با سود 28 درصد در بانک سپرده می کنیم که ماهانه 82 میلیون تومان سود می دهد! حال نتیجه می شود که سپرده بانکی که گزینه آخر سرمایه گذاری است تبدیل می شود به بهترین سرمایه گذاری با سرمایه کم که می تواند در عرض 36 ماه 70 درصد سپرده بانکی شما در جایش باقی بماند و یک واحد 70 متری نوساز نیز برای خود داشته باشید و همین روال را می توانید با رهن دادن خانه و سپرده بانکی که دارید ادامه دهید.

    در مورد اینکه چه پروژه ای برای پیش خرید می توانید انتخاب نمایید می توانید روی ما در تهران برج حساب کنید، تخصص اصلی ما معرفی پروژه های در حال ساخت در شهر تهران با هر میزان بودجه است و همچنین بدانید این کار با مبلغ پایین تر نیز قابل انجام است.

    با استفاده از طلا برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

    قطعا روش بالا شما را شگفت زده نموده که چگونه با سپرده بانکی می توانید خانه بخرید، حال اگر بخواهیم مشخص کنیم که با استفاده از طلا برای سرمایه گذاری چه چیزی خریداری کنیم، همین روش بالا شدنی است اما به 2 صورت قابل انجام است.

    روش اول همان روش اجاره دادن طلا است یعنی شما به جای اینکه سپرده بانکی ایجاد کنید طلا را اجاره می دهید که مبلغ بهره ماهانه آن 1 الی 1 و نیم درصد است که این روش باید مانند مثال بالا مقداری طلا برای پیش پرداخت خرید ملک تبدیل شود و مقدار دیگر باید اجاره ماهانه داده شود که در نهایت در این روش 70 درصد سرمایه به صورت طلا باقی می ماند و یک آپارتمان نیز خواهید داشت و در واقع آن 70 درصد سرمایه ای که به صورت ریال در سپرده بانکی مانده اینجا در قالب طلا باقی مانده که قطعا سود شما به مراتب بالاتر می رود اما این روش یعنی اجاره داده طلا نه تنها از سوی قانون پذیرفته نیست بلکه ریسک بالایی دارد و شاید شما روشی بدانید که خودتان بهتر عمل کنید.

    با استفاده از طلا برای سرمایه گذاری چی بخریم؟
    با استفاده از طلا برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

    روش بعدی که کاملا ایمن است همان است که فروش طلا برای خرید خانه انجام دهید اما باید بدانید که طلا را باید در اوج قیمت ها به فروش برسانید و سریعتر اقدام به خرید ملک کنید، این فرصت می تواند اختلاف 30 الی 40 درصدی ایجاد کند و اینکه پیشنهاد خرید ملک چه باشد و آیا زمان مناسبی برای خرید ملک است یا خیر می توانید از کارشناسان ما در تهران برج کمک بگیرید.

    گزینه های سرمایه گذاری برای هر فرد متفاوت است

    در نظر داشته باشید که گزینه های سرمایه گذاری برای هر فرد با روحیه، میزان ریسک پذیری، توقعاتی که از سرمایه گذاری دارد و میزان سرمایه ای که در اختیار دارد متفاوت است. ما بر اساس مراجعه کنندگانی که داریم راه حل معرفی نموده ایم و برای بسیاری از افراد ترجیح بر آن است که سپرده بانکی حتما در سبد سرمایه گذاری باشد و یا برخی سرمایه هایشان به صورت طلا نگهداری می شود.

    در نهایت این مطلب تنها نمونه ای از پیشنهادات ما برای خرید مسکن بوده است که کاملا اجرایی و عملی است و ما بر خلاف دیگر سایت هایی که پکیج های آموزشی بازار مالی، بورس یا موفقیت می فروشند به صورت تخصصی در حوزه مسکن شهر تهران فعالیت داریم و کلیه مواردی که معرفی می نماییم واقعی و انجام پذیر توسط عموم مردم با ریسک کم می باشد. اگر می خواهید بدانید که برای سرمایه گذاری چی بخرید و مواردی که مد نظر دارید متفاوت است می توانید خواسته هایتان را ما مطرح کنید تا بهترین گزینه به شما معرفی شود.

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه