جستجو کردن

نوشته های اخیر

برای ساخت مسکن ملی چقدر مصالح استفاده میشود ؟

  • مسکن ملی یکی از طرح های دولت به منظور تامین نیاز مسکن اقشار ضعیف جامعه است که توسط دولت اجرا میشود . وسعت این طرح به قدری زیاد است که تامین مالی آن یکی از چالش های دولت است اما در نهایت میتواند به بسیاری از مردم برای صاحبخانه شدن کمک بسیاری نماید .

    البته موضوعی که در مورد این طرح مطرح است این میباشد که پرداخت اقساط آن برای اقشار ضعیف نیز میتواند زیاد باشد و در پروژه مسکن مهر بسیاری از این واحدها در نهایت توسط دلالان و واسطه گران به عنوان کالایی برای دلالی و کسب سود استفاده شده است .

    برای جلوگیری از این کار دولت معاملات مسکن مهر را در اوایل ممنوع کرد ولیکن بعدا آزاد شد و همین اتفاق در مسکن ملی نیز افتاده است اما بسیاری از املاک ها بصورت غیر قانونی به معامله این نوع املاک مشغول هستند که چند ماه گذشته با برخورد جدی نزدیک به چند هزار بنگاه متخلف پلمپ شدند . در نهایت مصالح استفاده شده برای ساخت این طرح نیز یکی از گزینه هایی است که باید آنرا مد نظر داشته باشیم . در این مطلب میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چه حجمی از مصالح برای ساخت این پروژه استفاده خواهد شد .

    برای ساخت مسکن ملی چقدر مصالح استفاده میشود ؟
    برای ساخت مسکن ملی چقدر مصالح استفاده میشود ؟

    حجم مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن ملی

    در نشست خبری امروز، علی اکبر الوندیان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، اعلام کرد که تولید سیمان در کشور افزایش یافته است. وی اطلاعات مربوط به تولید سیمان و کلینکر در نیمه نخست سال جاری را ارائه داد و اعلام کرد که تولید ۳۹ میلیون تن کلینکر و ۳۵.۶ میلیون تن سیمان در این دوره انجام شده است که نسبت به سال گذشته به نسبت ۱۱.۵ تا ۱۲ درصد افزایش داشته است. همچنین افزایش تأمین برق در تابستان به ۱۰ درصد منجر به افزایش تولید سیمان شده است.

    الوندیان به افزایش تقاضای خرید سیمان نیز اشاره کرده و اعلام کرده است که تحویل ۳۵.۵ میلیون تن سیمان در این دوره، نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

    بسیاری از پروژه های دولتی برای ساخت و ساز از شرکت های تولید کننده دولتی استفاده مینمایند به عنوان مثال متریال ساخت پروژه لشگر 27 را میتوانید بررسی نمایید .

    وی از کاهش صادرات کلینکر و افزایش صادرات سیمان در این دوره نیز گفت و افزود که افزایش عوارض و مشکلاتی مانند پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر از عوامل اصلی کاهش صادرات کلینکر به خارج از کشور هستند.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تأکید کرد که ظرفیت تولید کشور در حوزه سیمان ۸۸ میلیون تن است و ماهانه تا ۷.۵ میلیون تن تولید سیمان انجام می‌شود.

    او بیان کرد که سیمان تحت استاندارد اجباری است و بالاترین کیفیت را دارد. این موضوع منجر به رقابت جهانی سیمان ایران شده و تولیدکنندگان مجبور به افزایش کیفیت محصولات خود به منظور حفظ مشتریان خود هستند.

    الوندیان در ادامه به پروژه ساخت مسکن ملی اشاره کرد و اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی بر اساس جدولی که توسط وزارت صمت ارائه شده، تعداد مشخصی از سیمان را برای این پروژه می‌خواهد. این پروژه از تولید ماهانه ۲.۲ تا ۲.۵ میلیون تن سیمان برای عرضه به آن بهره می‌برد، که بر تولید ماهانه ۵ میلیون تن سیمان در بورس اضافه می‌شود. در نتیجه، میزان تولید ماهانه سیمان باید بیش از ۷.۲ میلیون تن باشد.

    این مقام صنفی همچنین به مشکلات تأمین سوخت مانند مازوت و گاز اشاره کرد و نکته کاهش کیفیت مازوت را مطرح کرد. او تأمین سوخت از مبادی دوردست و کیفیت نامناسب مازوت را به عنوان دلیل افزایش مصرف سوخت و صدور جریمه به شرکت‌های تولیدی سیمان ذکر کرد. الوندیان درخواست کرد که سوخت مازوت به نزدیک‌ترین انبار و پالایشگاه مازوت تأمین شود.

    وی به مصرف سوخت و مشکلات پیش آمده در این زمینه اشاره کرد و اعلام کرد که از چند روز آینده تا ماهانه بیش از ۷.۲ میلیون تن سیمان تولید و عرضه خواهد شد. این در حالی است که مواجه به اشکالی مرتبط با تأمین سوخت می‌باشد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه