جستجو کردن

نوشته های اخیر

با شرایط فعلی به بازار مسکن ورود کنیم یا خیر ؟

  • ما در بازه های زمانی مختلف بنا بر شرایط اقتصادی و جو روانی که بربازار حاکم است به پیش بینی روند بازار مسکن میپردازیم . در زمان نوشتار این مطلب به تاریخ 7 مهر سال 1401 تقریبا دو هفته ای است کشور با چالشی سیاسی روبروست و عملا کلیه بازارها به حالت رکود و مسکوت در آمده است . ما با توجه به شرایط کنونی و موارد احتمالی که با آن روبرو خواهیم شد به بررسی این موضوع میپردازیم که با شرایط فعی به بازار مسکن ورود کنیم یا خیر ؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

    با شرایط فعلی به بازار مسکن ورود کنیم یا خیر ؟
    با شرایط فعلی به بازار مسکن ورود کنیم یا خیر ؟

    جو روانی بازار مسکن

    بطور حتم ثبات اقتصادی و سیاسی یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در هم بازاری میباشد ولیکن در حال حاضر هر دو مورد تحت شعاع مسائلی قرار گرفته است که خریدارانی که قصد سرمایه گذاری در حوزه ی خاصی را دارند به نظاره گران وضعیت تبدیل کرده و بازار به حالت مسکوت در آمده است . متاسفانه برجام یکی از مواردی است که تاثیر مستقیم بر روی نرخ ارز دارد و این موضوع نیز تاثیر بسیاری بر روی مشخص کردن قیمت مسکن دارد . در حال حاضر با توجه با اتفاقات پیش آمده سیاسی و البته وضعیتی که برجام قبل از شروع این اتفاقات داشته میتوان به این نتیجه رسید که در حال حاضر حصول توافق بر سر برجام دور از انتظار میباشد و قطعی شدن این خبر و یا نزدیک شدن به نتیجه گیری عموم بر سر انجام نپذیرفتن این موضوع میتواند جو بازار ارز را از حالت کنونی خارج نماید و به دنبال آن مابقی کالاهایی که تاثیر مستقیم بر آن دارند دچار این وضعیت شوند .

    البته این نکته را هم اشاره نماییم دولت با آگاهی از این موضوع و نشان دادن اینکه عدم حصول توافقات تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نخواهد گذاشت قطعا نرخ ارز را کنترل خواهد کرد و در کوتاه مدت و یا بصورت هیجانی شاهد تغییر قیمتها نخواهیم بود اما در بلند مدت شرایط به گونه ای دیگر خواهد بود .

    پروژه الهیه فرشته
    پروژه الهیه فرشته

    بهترین تصمیم در حال حاضر چیست ؟

    نگهداری پول نقد همیشه یک چالش بوده است و نه در حال حاضر بلکه در بازه های زمانی گذشته نیز نشان داده که سپرده گذاری پول نقد در بانک ها گزینه مناسبی برای نگهداری سرمایه نیست . در حال حاضر این موضوع نیست میبایست توجه شود و به سوی سرمایه گذاری در کالاهایی رفت که ارزش و امنیت آنها در طول زمان حفظ شود . اگر دید طولانی مدت برای سرمایه گذاری دارید و البته پول شما نیز به اندازه ای است که در آن سرمایه گذاری نمایید خرید زمین میتواند گزینه خوبی باشد . زمین از هرگونه آسیب طبیعی و یا غیر طبیعی در امان است و نگران امنیت آن نیز نخواهید بود .

    پروژه های ساختمانی در حال ساخت نیز به شرط آنکه زمان تحویل چندان طولانی مدتی نداشته باشند گزینه مناسبی است . سرمایه گذاری در پروژه هایی که بصورت انبوه ساخته میشوند و تکمیل آنها زمان بر است در حال حاضر گزینه ای است که تنها با بررسی سابقه سازنده و پشتوانه آن قابل سرمایه گذاری است . پروژه هایی که در حال حاضر توسط تعاونی های نوپا و بدون پشتوانه همچون پروژه الهیه فرشته ساخته میشوند با پروژه های شخصی ساز که با جریمه تاخیر و زمان مشخصی تحویل داده میشوند متفاوت هستند . در حال حاضر پروژه ای که بیشترین تعداد برج را دارد و به عنوان یک پروژه انبوه شناخته میشود پروژه ستین میباشد .

    پروژه ستین
    پروژه ستین

    تبدیل سرمایه نقدی

    طی چند سال اخیر سرمایه نقدی بزرگترین معزل اصلی نزد مردم بوده و دلیل آن نیز افزایش نرخ ارز و کم ارزش شدن ریال میباشد و برای افرادی که سرمایه ای نقدی در اختیار داشته اند حفظ ارزش آن بزرگترین چالش بوده است . کالاهای زیادی برای تبدیل پول نقد وجود دارد اما اینکه کدامیک مطمئن بوده و بازده بهتری خواهد داشت چالش اصلی میباشد . در حال حاضر پیشنهاد ما این است که اگر سرمایه ای نقدی در اختیار دارید آنرا سرمایه گذاری نمایید البته نه هر گونه سرمایه گذاری بلکه آن دسته که ارزش سرمایه شما را حفظ کرده و به آن بی افزاید .

    اگر قصد خرید خانه داشته اید و نظاره گر وضعیت بازار بوده اید و تصورتان بر این است که با حصول توافق قیمت ها شکسته میشود و تغییر چشمگیری رخ خواهد داد باید به اطلاعتان برسانیم که سخت در اشتباه هستید و اگر به عنوان اصلی ترین نیاز یک خانواده بعد از خورد و خوراک که مسکن میباشد نیاز دارید ولیکن منتظر معجزه اید بهتر است همین الان اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه نمایید ولیکن اگر سرمایه اضافی در اختیار دارید میتوانید بر روی گزینه های پیش رویتان بررسی های بیشتری انجام دهید و آن گزینه که برایتان سودآور تر و کم ریسک تر است را انتخاب نمایید اما در مورد خرید اولین مسکن خود تعلل نفرمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خرید پروژه های ساختمانی و در حال ساخت در تهران به کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه