جستجو کردن

نوشته های اخیر

ایمن ترین سرمایه گذاری در ایران چیست؟

  • ایمن ترین سرمایه گذاری در ایران

    امروزه بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند و قصد دارند تا پولشان را با سودهای مناسبی مشاهده نمایند. اگر مقایسه‌ای نسبت به قبل داشته باشید، متوجه می‌شوید که آمار سرمایه گذاران بسیار بیشتر شده است. این نشان می‌دهد که مردم در این سال‌ها بیش از پیش به اهمیت این کار پی برده‌اند.

    هدف اول انسان‌ها از انجام سرمایه گذاری این است که ارزش پولشان حفظ شود و مشکلی از این بابت نداشته باشند. ضمن این که آن‌ها تمایل دارند تا سودی هم به سرمایه‌شان اضافه شود و این قضیه مطمئنا در دراز مدت رخ خواهد داد. ما تا به حال به وفور در مورد سرمایه گذاری صحبت کرده‌ و مطالبی را در دسترس قرار داده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را از قسمت مقالات وبسایت ما مطالعه فرمایید .

    ایمن ترین سرمایه گذاری در ایران چیست؟
    ایمن ترین سرمایه گذاری در ایران چیست؟

    اکنون در این مقاله قصد داریم تا در مورد شیوه‌های مختلف سرمایه گذاری با هم صحبت داشته باشیم. در واقع می‌خواهیم ایمن‌ترین راه‌های انجام این کار را به شما عزیزان معرفی نماییم و ببینیم که کدام یک از همه مناسب‌تر است. همچنین به جزییاتی در این حوزه نیز خواهیم پرداخت. بنابراین در صورتی که شما هم به دنبال سرمایه گذاری امن در ایران هستید، این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

    در تاریخ نوشتار این مطلب قیمت دلار نزدیک به 30 هزار تومان رسیده و ترس از دست رفتن سرمایه دوباره در بین مردم بالا گرفته است و با توجه به وجود پروژه های ساختمانی در حال پیش فروش در تهران مانند پروژه ترنج ارتش که شرایط فروش آنها فعال میباشد تصمیم گرفته ایم که مطلبی پیرامون ایمن ترین سرمایه گذاری در ایران منتشر کنیم .

    سرمایه گذاری در بانک

    در نگاه اول به نظر می‌رسد که امن‌ترین سرمایه گذاری در ایران، بانک است. از زمان قدیم تا به حال، بانک‌های گوناگونی وجود داشت‌اند و افراد داخل کشورمان قادر بودند تا در آن‌ها حساب باز کنند. سپس با ریختن پول در این حساب‌ها، هر چند وقت یک بار شاهد سود آن بودند.

    امن ترین سرمایه گذاری در ایران
    امن ترین سرمایه گذاری در ایران

    رفته رفته تعداد این بانک‌ها بیشتر شد؛ تا جایی که امروز مقادیر گوناگونی از آن‌ها را شاهد هستیم. بانک‌ها به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند و هر یک از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. این که شما ترجیح می‌دهید در کدام بانک حساب باز کنید، کاملا به سلیقه‌تان بستگی خواهد داشت.

    مزایای سرمایه گذاری در بانک

    1- با وجود مشکلاتی که در بسیاری از بانک‌ها و به طور کلی اقتصاد کشور وجود دارد، عده زیادی در آن‌ها حساب باز کرده‌اند و مشغول سرمایه گذاری هستند. عقیده آن‌ها این است که در این راه ریسکی را متحمل نمی‌شوند و با خیال راحت قادر به زندگی کردن و دریافت سود آن بانک خواهند بود.

    2- در شرایط فعلی، واقعا می‌توان از بانک به عنوان یکی از امن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری اشاره داشت. دلیل آن هم این است که نوساناتی در این زمینه وجود ندارد و سرمایه شما حداقل در همان حد و اندازه خودش باقی خواهد ماند.

    معایب سرمایه گذاری در بانک

    1- حقیقت این است تا زمانی که تورم و بی ارزش ماندن پول در جامعه ما مشاهده شود، نمی‌توان چندان به سودهای بانکی دل خوش کرد. این سودها چندان نمی‌توانند گره از کار ما باز کنند؛ چرا که از نظر اقتصادی، ارزش زیادی نخواهند داشت. به همین دلیل است که عده زیادی تصمیم می‌گیرند تا به سراغ دیگر روش‌های سرمایه گذاری بروند.

    اگر نگاهی هم به نرخ تورم در ایران داشته باشیم، متوجه می‌شویم که این آمار از سال 1392 خود را نشان داد. البته در گذشته هم نشانه‌های فراوانی از تورم را می‌توانستیم به چشم ببینیم، اما این روند از سال گفته شده عجیب‌تر شد. این آمار در سال 95 تا حدی کمتر شد، اما رفته رفته شاهد افزایش آن بودیم. تا جایی که امسال به اوج خود رسید. بنابراین با چنین آمار و ارقامی، نتیجه می‌گیریم که شاید سودهای بانک آن قدرها هم مناسب افراد نباشد.

    2- آمارهای دیگری نشان می‌دهد که نرخ افزایش سودهای بانکی در سال‌های گذشته آن چنان افزایش پیدا نکرده است. در واقع با توجه به افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت‌ دلار و موارد دیگر، انتظار می‌رفت که سودهای بانکی نیز تا حد قابل توجهی بیشتر شود، در صورتی که این اتفاق رخ نداد.

    سودهای بانکی تقریبا مشابه سال‌های گذشته هستند و تنها مقدار کمی به آن‌ها افزوده شده است. این در حالی است که سایر روش‌های سرمایه گذاری امن، ارزش بیشتری به خود گرفته‌اند. با وجود این که شاید امنیت آن‌ها به اندازه سودهای بانکی نباشند، اما ترجیح افراد در سال‌های اخیر این بوده است که به سراغ آن‌ها بروند؛ چرا که سودهای بیشتری را با خود به همراه دارند.

    برای بررسی بیشتر پروژه های مشابه که در این مطلب معرفی شده مانند پروژه اطلس چیتگر میتوانید با کارشناسان ما در گروه تهران برج تماس گرفته و اطلاعات کاملی کسب نمایید .

    سرمایه گذاری خودرو

    خودرو نیز یکی دیگر از روش‌های است که افراد به وسیله آن‌ها به سرمایه گذاری می‌پردازند. شاید عده‌ای چنین تصور کنند که خودرو صرفا برای استفاده و رانندگی به وجود آمده است، در صورتی که در ایران به عنوان منبع مناسبی جهت سرمایه گذاری نیز به کار می‌رود.

    بهترین سرمایه گذاری در ایران
    بهترین سرمایه گذاری در ایران

    افزایش چشمگیر خودرو در سال‌های گذشته در ایران، باعث شده است تا درصد بالایی از سرمایه گذاران خودرو با سودهای عجیب و غریبی همراه شوند و به ثروت عظیمی دست پیدا کنند. به همین جهت، آن‌ها این راه را ادامه می‌دهند تا سرمایه خود را افزایش دهند. اگر شما هم فکر می‌کنید که از پس این کار بر می‌آیید، می‌توانید به دنبال سرمایه گذاری بر روی آن باشید.

    مزایای سرمایه گذاری خودرو

    1- حتی اکنون هم روزانه به قیمت خودروهای کشور اضافه می‌شود. این باعث می‌شود که خودرو را یکی از جایگزین‌های مناسب برای سرمایه گذاری در بانک بدانیم.

    2- اگر فردی سرمایه گذاری با خودرو و خرید و فروش آن را بلد باشد، به خوبی با همه چیز آن آشنا است و می‌تواند به ثروت برسد.

    3- قیمت خودرو با قیمت دلار نسبت مستقیم دارد و این رو سرمایه ای میباشد که در برابر دلار ایمن است .

    معایب سرمایه گذاری خودرو

    خودرویی که تهیه می‌کنید، در گذر زمان قدیمی می‌شود و شاید به خوبی موفق به فروش آن نباشید. افراد زیادی بوده‌اند که آشنایی چندانی با این کار نداشتند، اما به سراغش رفتند. نتیجه این شد که آن‌ها با ضررهای مالی سنگین مواجه شدند. همچنین در خودروهای جدید عیب یابی یکی از بزرگترین مشکلات میباشد .

    هرچه ماشین مدرن تر و بروز تر با آپشن های گوناگون باشد پیدا کردن ایرادات کاری بسیار مشکل و در نگاه اول حتی نا ممکن میباشد مگر اینکه ماشین را خودتان چند ماه استقاده کنید و به ایرادات آن پی ببرید در غیر اینصورت خرید و فروش خودروهای لوکس کار کرده کاری پر ریسک میباشد .

    مزایای سرمایه گذاری ملک

    در نهایت به سرمایه گذاری ملک می‌رسیم که آن هم در نوع خود امنیت بالایی دارد.

    1- سرمایه گذاری ملک امنیت فراوانی دارد و می‌تواند افراد را با سودهای کلانی مواجه کند. زمین‌هایی که در دراز مدت آباد می‌شوند و سود خوبی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. به شرط اینکه ریشه دار بوده و از لحاظ مالکیت مشکل نداشته باشند .

    2- بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری بر روی ملک این است که آن‌ها را خریداری کرده و سپس اجاره دهید. ممکن است مبلغی که از اجاره دریافت میکنید در مقابل مبلغی که اگر کل مبلغ ملک را در بانک میگذاشتید و سود دریافت میکردید کمتر باشد اما سرمایه شما از تورم در امان است . برای سرمایه گذاری در این حوزه میتوانید پروژه پالادیوم چیتگر را نیز بررسی فرمایید

    معایب سرمایه گذاری ملک

    1- دریافت جواز ، سند و یا ریشه یابی سند ملک خریداری شده میبایست با دقت بسیار و بصورت جداگانه از طریق شهرداری و سازمان ثبت اسناد انجام گردد مخصوصا اگر ملک شما در مناطق شمال شهر تهران واقع شده است

    2. کند تر بودن روند رشد قیمت نسبت به دیگر بازارها

    3. استهلاک ملک نسبت به دلار و طلا که استهلاکی ندارند یکی از معایب است اما رشد قیمتی کماکان برای خانه های قدیمی نیز وجود دارد

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های ساختمانی در تهران با ما در تماس باشید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه