جستجو کردن

نوشته های اخیر

امار خانه های خالی در اصفهان به چند رسید؟

  • ممکن است جالب باشد که بدانید که شهر اصفهان دارای بیشترین تعداد خانه‌های خالی در ایران است. این وضعیت ممکن است به دلیل اقتصادی بودن مردم اصفهان و علاقه آن‌ها به سرمایه‌گذاری در بخش ملکی باشد. در حقیقت، مردم اصفهان به علت شرایط آب و هوایی مناسب به خرید ملک در شمال کشور روی آورده و چند سالی است که در این مناطق مشغول ساخت و سازهای مختلف هستند. در حال حاضر، بیش از نیم میلیون واحد مسکونی خالی در شهر اصفهان وجود دارد، که این آمار خود به تنهایی نشان‌دهنده وضعیت جالبی است.

    این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که آب و هوای شهر اصفهان به دلیل ریزگرد ها و همچنین خشک شدن زاینده رود تحث تاثیر قرار گرفته بود و مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده بود . در ادامه مناطقی که مردم اصفهان به سرمایه گذاری در آن علاقه نشان دادند مناطق شمالی کشور و بخشی از مناطق تهران بوده است که به دلیل آینده دار بودن مقصد سرمایه گذاری مردم اصفهان بوده است اما در ادامه قصد بررسی وضعیت آمار خانه های خالی در این شهر را داریم .

    امار خانه های خالی در اصفهان به چند رسید؟
    امار خانه های خالی در اصفهان به چند رسید؟

    آمار خانه های خالی در اصفهان

    ران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اعلام کرد که مسکن و موارد مرتبط با آن در استان اصفهان در سه محور اساسی مورد بحث قرار گرفته است. او به ساماندهی مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی املاک اشاره کرد و نقش آنها در تعیین قیمت بازار و ارائه مسکن مناسب را اشاره نمود.

    همچنین، اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد از واحدهای مشاور املاک استان به سامانه ثبت معاملات کشور و هولوگرام مرتبط با معاملات املاک متصل شده‌اند. همچنین، موضوع ساماندهی خانه‌های خالی و اجرای قانون مالیات بر آنها در نشست مورد تأکید و تصویب قرار گرفت. در دو ماه گذشته، ۹۱۷ خانه خالی در استان تنظیم شده است. این تدابیر به منظور مدیریت بهتر بازار مسکن و استفاده از تسهیلات بانکی نیز به مورد توجه قرار گرفته است.

    بنا بر تحقیقات تهران برج در نهایت برای حل مشکل مسکن اگر قرار است طرح دریافت مالیات بر خانه های خالی اجرا شود اول از همه در تهران باید اجرا شود که آمار خانه های خالی آن به میلیون میرسد و سپس میتوان این طرح ها را در شهر های دیگر ایران نیز اجرا نمود و با کمک آن به تامین مسکن بازار کمک نمود . در حالیکه شهر تهران از کمبود مسکن و گران بودن اجاره رنج میبرد ورود این دسته از خانه ها به بازار کمک بسیاری به وضعیت این شهر میکند .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه