جستجو کردن

نوشته های اخیر

افزایش قیمت اجاره واحدهای مسکونی کم متراژ در تهران

  • متاسفانه به دلیل نوسانات در نرخ ارز و همچنین بالا رفتن دائمی قیمت ها در کشور ، بالا بردن قیمت اجاره امری عادی شده و سالانه یک حداقلی برای آن در نظر گرفته میشود که در صورت خوش انصافی مالک لحاظ میشود ولیکن معمولا تا چند برابر آن افزایش قیمت اجاره داده میشود .

    حال در این بین که قیمت اجاره در شهر تهران بسیار بالا رفته است و قدرت مردم روز به روز در حال کاهش است ، در ابتدا مستاجرین مجور به کم کردن متراژ خانه خود و در مرحله بعدی عوض کردن خانه و محله خود میباشند ولیکن این روند تا جایی پیش میرود که در نهایت برخی مجبور به اجاره واحدهای کم متراژ میشوند .

    افزایش اجاره واحدهای مسکونی کم متراژ در تهران
    افزایش اجاره واحدهای مسکونی کم متراژ در تهران

    اما متاسفانه در این دسته نیز مالکین منصفانه عمل نمیکنند و چون قیمت واحدهای کوچک کم است ، از عرف منطقه بالا تر است و گاهی حتی خیلی بالاتر از قیمت منطقه میرود و علت آن نیز زیاد بودن خواهان این دسته از املاک است .

    بهترین جایگزین به عقیده ما ، کوچ به مناطقی است که نوساز بوده و قیمت ها در آن تعادل دارد ، منطقه 22 تهران دارای چندین محله جدید و قدیمی است که برخی از آنها واقعا قیمت های مناسبی برای خرید و رهن و اجاره دارد ، به عنوان مثال مروارید شهر که میتوانید نه یک خانه قدیمی بلکه در یک برج نوساز زندگی نمایید ، در این محدوده برج های بلندی ساخته شده برای نمونه میتوانید تعداد طبقات برج نارنج 8 را مشاهده نمایید که در واقع یکی از بلند ترین برج های مسکونی تهران است .

    اجاره واحدهای کوچک

    در چند سال اخیر، دسترسی به مسکن برای افراد با درآمد کم یا متوسط در جامعه بسیار دشوار شده است. افزایش قیمت مسکن ناشی از عوامل مختلفی است. برای مقابله با این مشکل، یکی از راهکارها ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ می‌باشد. مزایای ساخت خانه‌های ۲۵ متری، به عنوان یک راه حل در شهرهای با قیمت مسکن بالا، به چشم می‌آید. این خانه‌ها از نظر برخی افراد مورد انتقاد قرار گرفته و ادعا شده است که ممکن است در آینده به خانه‌های مجردی تبدیل شوند.

    اما به عقیده کارشناسان، این خانه‌ها در شرایط فعلی برخی مزایا نسبت به معایب دارند و می‌توانند یک گزینه مناسب برای حل مشکل بی‌مسکنی باشند. همچنین، محدودیت زمین و زیرساخت نیز از جمله چالش‌های ساخت این خانه‌ها مطرح شده است. البته در نظر داشته باشید با زیاد شدن تعداد این خانه ها در منطقه ، قیمت میتواند از حد نرمال بالاتر رود و به علت زیاد بودن خواهان این دسته از املاک ، باعث افزایش قیمت کل منطقه شود .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه