جستجو کردن

نوشته های اخیر

ادعای دولت در مورد ادامه ریزش قیمت مسکن

  • در چند ماه گذشته، خبرگزاری‌ها به طور مکرر در مورد کاهش یا ریزش قیمت مسکن خبر داده‌اند، و تیترهای روزانه اغلب به این مضمون بوده است. اما در ماه مرداد، زمانی که معمولاً مستاجران مسکن جابجا می‌شوند، افزایش شدید قیمت اجاره‌ها نشان داد که وضعیت واقعی مسکن به این صورت نیست. در واقع، کاهش یا ریزش قیمت مسکن رخ نداده است و به جای آن، حبابی که در شب عید ایجاد شده بود، خالی شده و افزایش قیمت‌ها را به همراه داشته است.

    ادعای دولت در مورد ادامه ریزش قیمت مسکن
    ادعای دولت در مورد ادامه ریزش قیمت مسکن

    اکنون، تیترهای جدید نشان می‌دهند که دولت ادعا می‌کند دارای برنامه‌هایی است که روند کاهش قیمت را ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، خبر خروج سیمان و فولاد از بازار بورس اتفاقی عجیب به نظر می‌رسد. زیرا تا قبل از این هیچکس حتی تصور نمی‌کرد که حضور فولاد و سیمان در بورس می‌تواند بر قیمت مسکن تأثیر بگذارد. اما این حالت جدید ممکن است قیمت مسکن را کاهش دهد.

    باید توجه داشت که بیشتر این اخبار معمولاً به عنوان خوراک خبری تلقی می‌شوند و اصولاً تاثیر زیادی بر قیمت‌ها ندارند. حقیقت این است که با اخبار تنها نمی‌توان قیمت‌ها را کاهش داد. حتی اگر کاهشی رخ دهد، ممکن است مقطعی باشد. به هر حال، درمان موضوعات اقتصادی نیاز به انجام کارهای ریشه‌ای و تدابیر جدی دارد.

    بیشترین آسیب از این وضعیت را پروژه های تعاونی ساز خورده اند زیرا اینگونه پروژه ها سرمایه گذار و تامین کننده سرمایه خود اعضا هستند و زمانیکه بازار بدین شکل پیش میرود معمولا به مشکل بر میخورد به عنوان مثال عملیات ساخت پروژه زاگرس تا کنون بصورتی بوده که چندین سال از زمان بندی عقب افتاده است .

    برنامه دولت برای کاهش قیمت مسکن چیست ؟

    مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد: در چند روز آینده، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی تأکید کرد که شرایط بازار مسکن در کل کشور در حال حاضر رضایت‌بخش است و عرضه‌های گسترده‌تری انجام می‌شود. این عرضه‌ها با استفاده از مکانیزم‌های تنظیمی که به بازار معرفی می‌شود، بهبود بازار مسکن را به همراه دارد.

    بذرپاش اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن بدون دلیل مشخصی اتفاق نمی‌افتد و این افزایش به دلیل کاهش تولید مسکن در سال‌های اخیر بوده است. او افزود: این روزها شاهد عرضه گسترده زمین در استان‌ها هستیم که به طور مثال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها واگذار می‌شود. این نهضت ملی مسکن کار جدیدی است و تأکید کردیم که حدود ۷۰ هزار قطعه زمین در خراسان رضوی و سراسر کشور واگذار کنیم. این اقدام نشان‌دهنده شکست احتکار زمین در محدوده شهری است و زمین‌های روستایی نیز در این توزیع شامل می‌شوند.

    وی در پایان بیان کرد که ادامه کاهش قیمت مسکن بر روی بازار اجاره هم تأثیر مستقیمی داشته و افزود: باید در مسیر کاهش قیمت‌ها ادامه داد و به همین منظور اصولاً کاهش قیمت مسکن باید ادامه پیدا کند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه