جستجو کردن

نوشته های اخیر

ادامه بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان مسکن

  • در حال حاضر با توجه به مسائل پیش آمده در کشور و بی ثبات شدن وضعیت اقتصادی و کسب و کار بسیاری از افراد که قصد خرید و یا فروش مسکن داشته اند بنا بر برداشت خود از آینده بازار اقدام مینمایند . بسیاری از افراد وضعیت را طوری پیش بینی مینمایند که با توجه به اعلام آمریکا مبنی بر به بن بست رسیدن مذاکرات برجام خط قرمزی بر گزینه برجام کشیده شده که تقریبا چند سال است به انجام رسیدن و یا نرسیدن آن موضوعی شده که همه منتظر نتیجه آن بوده اند و حداقل اعلام پایان این موضوع تکلیف یکی از پایه های روشن کننده وضعیت آتی اقتصاد را روشن مینماید . از سوی دیگر بسیاری وضعیت را طور دیگری برداشت مینمایند و ترجیج میدهند سرمایه نقدی غیر ریالی یعنی دلار و طلا داشته باشند . در نهایت در این مدت ما موارد بسیاری از مراجعه کنندگان را با برداشت های متفاوت دیده ایم در این مطلب به قصد با عنوان ادامه بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان مسکن به بررسی گزینه های پیش رو به بررسی آینده بازار مسکن میپردازیم با ما همراه باشید .

    ادامه بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان مسکن
    ادامه بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان مسکن

    مبنای تعیین قیمت بازار

    اگر در حال حاضر به دنبال تصمیم گیری برای سرمایه گذاری درست و یا حفظ ارزش سرمایه خود هستید باید به سراغ بازارهایی بروید که تعیین کننده قیمت آنها بر اساس نوسانات و رویداد های لحظه ای نباشد . به عنوان مثال بازار مسکن تحت تاثیر وقایع روز تعیین قیمت نمیشود و روند حرکت قیمتی آن بسیار کند و زمان بر است . همانطور که در گذشته بارها اشاره کردیم که در صورت حصول توافق بر سر برجام ریزش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد و بارها تاکید کرده ایم که اگر قصد خرید اولین مسکن خود را دارید تعلل نفرمایید و حتی برایتان مثالی آوردیم مبنی بر 3 بازره زمانی در طول 3 سال که قیمت دلار به 28 هزار تومان رسیده اما دراولین بازه مقایسه ما ، قیمت ساخت ، مصالح ساختمان و مسکن بسیار کمتر از آخرین بازه بوده ولیکن قیمت دلار در هر 3 نقطه در عدد 28 هزار تومان بوده است و این نشان دهنده این است که روند قیمتی مسکن زمان بر است و بر اساس تغییرات کلی حرکت خواهد کرد نه اتفاقات جزئی و نوسانی .

    هرگونه سرمایه گذاری در ملک صحیح نیست

    چند سال پیش زمانیکه اتوبان تهران شمال افتتاح شد و زمان سفر به این استان به شکل قابل توجهی کاهش یافت شاهد افزایش قیمت سرسام آور املاک شمال بوده ایم . این رشد تا حدی قابل قبول است اما قیمت ها به جایی رسیده که از حالت منطقی خارج شد و بسیاری از افراد با این پیش زمینه فکری که روند دائمی و صعودی است به سمت سرمایه گذاری در املاک شمال روانه شدند . پیش از این در مطلبی تحت عنوان تفاوت سرمایه گذاری در املاک تهران و شمال کشور به بررسی این موضوع پرداختیم که قیمت ها در این منطقه واقعی نیست و روند رشد و افزایش قیمت ها به دلیل اینکه افرادی به همین منظوریعنی رشد قیمت وارد سرمایه گذاری در این حوزه میشوند و قیمت واقعی را بصورت کاذب بالا میبرند در شرایطی که اقتصاد دچار التهاب میشود بدون مشتری خواهد ماند قیمت واقعی آنها نمایان خواهد شد .

    همچنین در مطلبی تحت عنوان واحد اداری تجاری یا مسکونی برای اجاره مناسب تر است ؟ به بررسی این موضوع پرداخته ایم که اگر واحدهای اداری و تجاری را برای کسب درآمد از طریق اجاره انتخاب مینمایید ممکن است در دوران رکود بازار مشکلات دیگری علاوه بر پیدا کردن مستاجر خوش حساب و درگیری های مالیاتی سالانه خواهید داشت در حالیکه اجاره یک واحد تجاری و اداری از یک واحد مسکنونی هم قیمت بسیار بیشتر است اما دردسرهای آن نیز به همین شکل بیشتر خواهد شد .

    هرگونه سرمایه گذاری در ملک صحیح نیست 
    هرگونه سرمایه گذاری در ملک صحیح نیست

    وارد بازاری که سر در نمی آورید نشوید !

    بازارهای مالی از گذشته که بر روی  دلار سکه بوده و هم اکنون که ارز دیجیتال و فارکس به آن اضافه شده است جایی نیست که سرمایه خود را در آن قمار کنید . این نکته را توجه داشته باشید که در هر بازاری هزاران فرد خبره قرار دارند  که سالها از این طریق امرار معاش میکنند و نگاه و درک آنها از آن بازار با شخصی که تابلوی قیمت را نگاه میکند و با بالا رفت قیمت ها تصور میکند که مسیر بازار را یافته متفاوت است . این موضوع برای امروز نیست در زمان انقلاب بسیاری از افراد سرمایه خود را تبدیل به دلار کردند و یک رشد قیمت هیجانی بر قیمت دلار وارد شد که پس از آن فروکش کرد و قیمت دلار به 10 تومان برگشت اما مسئله این است که در یک برهه بسیاری از افراد سرمایه خود را به دلیل ناآگاهی از دست دادند و اگر آمار را مشاهده کنید روند افزایش نرخ دلار در ایران تا کنون شیب صعودی داشته اما مسئله اصلی که برای آن هشدار میدهیم سرمایه گذاری های هیجانی و ناآگاهانه است که سبب از دست رفتن رسرمایه خواهد شد .

    سال
     تومان
    سال
     تومان
    سال
     تومان
    سال
     تومان
    1360
    27
    1368
    120
    1376
    478
    1384
    904
    1361
    35
    1369
    141
    1377
    646
    1385
    922
    1362
    45
    1370
    142
    1378
    863
    1386
    935
    1363
    58
    1371
    149
    1379
    813
    1387
    966
    1364
    61
    1372
    180
    1380
    792
    1388
     1000
    1365
    74
    1373
    263
    1381
    799
    1389
     1100
    1366
    99
    1374
    403
    1382
    832
    آذرماه 1390
    1384
    1367
    96
    1375
    444
    1383
    874
    1391
    ؟
    رشد
    255%
    رشد
    270%
    رشد
    82%
    رشد
    53%
    پیشنهاد ما چیست ؟

    پیشنهادات ما همواره بر اساس خونسردی و عدم تصورات رویا پردازانه و یا سقوط اقتصادی است . کشور ما هم انقلاب را دیده است و هم جنگ را و وضعیت صعود و فرود اقتصادی در آن پس از تمامی بازه ها روشن است در نتیجه بهتر است سرمایه تان را به چند بخش تقسیم نمایید . این پیشنهاد در همه بازه های زمانی برقرار است و تفاوتی نمیکند که در کدام کشور زندگی مینمایید زیرا این ضرب المثل که تخم مرغ هایت را در یک سبد نگذار از قدیم وجود داشته و مثال ایرانی نیست . ولیکن مهمترین و اصلی ترین سبد خود را بر مبنای مسکن بگذارید . اما نه هرگونه سرمایه گذاری زیرا در بالا برایتان مواردی را روشن کردیم که میتواند شما را دچار مشکل کند و البته این را هم بگوییم اگر دید طولانی مدتی داشته باشید آن سرمایه گذاری ها نیز بسیار سودآور خواهند بود ولیکن پیشنهاد ما بر مبنای مطمئن ترین آنها خواهد بود و این گزینه لزوما سود آورترین گزینه نیست بلکه انتخاب هر مدل سرمایه گذاری بسته به روحیات ، ریسک پذیری و صبر هر شخص دارد .

    در مورد بازارهای دیگر پیشنهاد میکنیم که آن بازاری که دولت در قیمت گذاری آن دخالت دارد را اگر سر رشته ای از آن ندارید وارد نشده و یا با احتیاط وارد شوید زیرا پیش بینی روند آن کار متخصص آن بازار است نه نظاره گر تابلوی قیمت های آن بازار . بطور کلی باز هم این جمله را تکرار میکنیم که اگر سرمایه ای در اختیار دارید و اولین مسکن خود را میخواهید خریداری نمایید منتظر اتفاق خاصی نباشد و شاید در حال حاضر که بازار مسکوت شده است زمانی مناسب برای پیدا کردن خانه ای به قیمت برای شما باشد و اگر سرمایه ای اضافی در اختیار دارید آنرا در سبدی متشکل از چند کالای مطمئن که شکلی از ملک و مسکن نیز در آن وجود داشته باشد قرار دهید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “ادامه بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان مسکن”

    1. عرض سلام و خسته نباشین خدمت دست اندرکاران تهران برج
      مطالب خیلی راهگشا و آگاه کننده ای رو توی سایتتون میذارین که جایی نمیشه اینارو پیدا کرد و حتی روی اینترنت هم نمیشه پیدا کرد
      علی الخصوص مطالبی تحلیلی که در رابطه با پروژه های پیش فروش توی منطقه 22 و چیتگر میذارین
      خیلی ممنون از زحماتتون

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه