جستجو کردن

نوشته های اخیر

احتمال افزایش قیمت مسکن ملی با توقف ثبت نام

  • مسکن ملی یک طرح برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه میباشد و البته ایراداتی که به این طرح وارد شده این است که اقشار ضعیفی که این طرح شامل حال آنها شده است حتی توان پرداخت مبلغ پیش و یا باقیمانده را نیز ندارند و همان اول در ازای مبلغی ناچیز امتیاز خود را با قیمت هایی نظیر 150 میلیون تومان به فروش میرسانند .

    البته نقل و انتقال این دسته از املاک در حال حاضر قانونی نیست اما از طریق بنگاه های معاملاتی متخلف با دریافت چک و سفته از فروشنده انجام میشود . حال خبری منتشر شده است که اعلام شده مسکن ملی دیگر ثبت نام جدید ندارد و همین امر تاثیر بر روی قیمت آن خواهد گذاشت .

    احتمال افزایش قیمت مسکن ملی با توقف ثبت نام
    احتمال افزایش قیمت مسکن ملی با توقف ثبت ناممس

    بحث افزایش تراکم و برج سازی در مسکن ملی برای حل مشکل زمین مطرح شده اما واقعیت این است که این موضوع میتواند باعث بروز مشکلاتی دیگر شود همانطور که در منطقه 22 تهران تا سال 1400 ، تراکم برج تا 40 طبقه نیز صادر شده است اما در حال حاضر به 12 طبقه کاهش یافته است . برای بررسی بیشتر میتوانید جواز ساخت پروژه شمشاد را مشاهده نمایید که جدیدترین شهرک در حال ساخت در شمال اتوبان خرازی در چیتگر منطقه 22 تهران میباشد که تراکم آن به 12 طبقه مسکونی کاهش یافته است .

    پیامدهای توقف عضو گیری در پروژه مسکن ملی

    ارسلان مالکی اعلام کرد که تاکنون 52 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده است، از جمله 36 هزار هکتار زمین در حریم شهرها قرار دارد. او اظهار داشته است که 16 هزار هکتار زمین برای شهرک‌سازی مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری اخذ شده است. در برنامه اولیه نهضت ملی مسکن، مقرر است 1.2 میلیون خانوار در اراضی دولتی ساکن شوند، که با احتساب 600 هزار واحد در شهرهای جدید، تعداد کل واحدهای مسکونی دولتی به 1.8 میلیون واحد می‌رسد.

    او اعلام کرده است که توافق با بخش خصوصی برای استفاده از 17 هزار هکتار زمین به عنوان خبر اعلام شده و در مناطقی که زمین دولتی موجود نیست، مانند شهرهای شمالی، از ارتفاع و تراکم برای ساخت واحدهای مسکونی بیشتر استفاده خواهد شد.

    مالکی اعلام کرد که در حال حاضر 371 هزار واحد به صورت مسکن ویلایی یا گروهی ساخته می‌شود، و در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، اصفهان و سایر مناطق، واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی احداث خواهند شد. او توضیح داد که در طرح نهضت ملی مسکن، قیمت زمین به صورت صفر محاسبه می‌شود و به صورت اجاره 99 ساله به دست خصوصی واگذار می‌شود.

    درباره ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن، ارسلان مالکی اعلام کرد که تاکنون 4.5 میلیون نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و وزارت راه و شهرسازی فعلاً برنامه‌ای برای ثبت‌نام مجدد در این طرح ندارد.

    وی همچنین به دستور رئیس‌جمهور برای ساخت مسکن برای کارگران و کارکنان صنایع و کارخانه‌ها اشاره کرد و از سیاست انجام مکان‌یابی‌ها در سواحل جنوب به‌منظور احداث شهرک‌های مولد و مسکونی خبر داد. مکان‌یابی این شهرک‌ها در مرحله بررسی‌های فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه