جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است؟

  • اگر به دنبال سپرده گذاری پول در بانک هستید و از یک طرف خیال شما راحت و از سوی دیگر می دانید که ریسک کاهش ارزش پول دارید و تمامی اطرافیان شما و یا سایت هایی که برای این موضوع جستجو کرده اید شما رو از انجام این کار منع کرده اند، خیلی خوش شانس هستید که به این مطلب رسیده اید زیرا در اینجا ما به شما آموزش می دهیم که چگونه با سود پول بانکی به نحوی سرمایه گذاری نمایید که پس از 3 سال صاحب خانه شوید در حالی که 70 درصد سپرده بانکی شما هم سر جایش باقی می ماند.

    آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است ؟
    آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است ؟

    ما در تهران برج شما رو بر خلاف خواسته قلبی که دارید راهنمایی نمی کنیم و درست است که سپرده گذاری بانکی در برابر سقوط ارزش ریال ریسک بالایی دارد اما به دنبال روش هایی برای ترکیب سرمایه در این مورد می پردازیم تا افرادی که قصد دارند سپرده گذاری بانکی حتما در سبد سرمایه گذاری شان باشد بتوانند ریسک کار را کاهش داده و هم سرمایه گذاری با آن انجام دهند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

    بررسی رشد سرمایه با سپرده بانکی و مسکن

    قبل از ارائه راهکار باید رشد سرمایه با سپرده گذاری بانکی و مسکن را بررسی نمایید. برای اینکه این مطلب جامع تر باشد افزایش قیمت طلا در این بازه را نیز مشخص خواهیم نمود زیرا در مطلبی جداگانه تحت عنوان فروش طلا برای خرید خانه همین راهکاری که قصد معرفی آن را با سود بانکی داریم، با طلا ارائه داده ایم و تفاوت بزرگی نیز در نتیجه وجود دارد و آن این است که در سپرده گذاری طلا شما واحد کوچکتر می توانید خریداری کنید و باز پرداخت شما طولانی تر است و همچنین روش کسب سود از طلا هم از نظر قانون مورد تایید نیست اما عموم مردم آن را انجام می دهند اما آنچه در نهایت باقی می ماند یک واحد مسکونی + طلا است.

    اما در این روش آنچه باقی می ماند واحد مسکونی بزرگتر در مدت زمان کوتاه + 70 درصد سپرده بانکی که ریال است باقی می ماند. حال بهتر است به اصل موضوع برگردیم و آن افزایش قیمت یا رشد سرمایه سپرده بانکی ، مسکن و طلا در بازه 10 ساله است.

    بررسی رشد سرمایه با سپرده بانکی و مسکن
    بررسی رشد سرمایه با سپرده بانکی و مسکن
    • در یک بازه 10 ساله سپرده بانکی شما به شرطی که سود آن را نیز برداشت نکنید 6 برابر می شود
    • در بازه سال 1392 الی 1402 افزایش قیمت مسکن بدون احتساب قابلیت دریافت اجاره از آن 22.8 برابر بوده است.
    • رشد قیمت طلا در همین بازه بدون در نظر گرفتن رشد قیمت 3 ماهه آخر سال گذشته، 22 برابر بوده است.

    همانطور که در بالا مشخص شد، سقوط ارزش پول در سپرده بانکی بیشتر از دیگر سرمایه گذاری ها بوده است.

    آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است؟

    حال اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا گذاشتن پول در بانک کار دستی است یا خیر جواب به صورت مشخص خیر است زیرا در طول زمان ارزش پول کاسته می شود و بهتر است در بازه کوتاه مدت اقدام به سپرده گذاری شود. حال اگر بخواهیم یک سرمایه گذاری با سود حداقل 50 درصد معرفی نماییم که با استفاده از سپرده بانکی باشد و همچنین سرمایه گذاری در مسکن نیز در آن گنجانده شده باشد یک مثال برای رقم 7 میلیارد تومان سرمایه کلی شما خواهیم زد.

    فرض بر اینکه 7 میلیارد سرمایه کلی شماست، ما به سراغ پیش خرید یک واحد در غرب تهران محدوده چیتگر می رویم و یک قرارداد با قیمت قطعی و جریمه دیرکرد از یک سازنده معتبر انتخاب می کنیم که یک واحد 80 متری با قیمت متری 90 میلیون تومان است. کل مبلغ خرید ملک 6 میلیارد و 300 میلیون تومان است اما در پیش خرید 30 درصد مبلغ کل به صورت پیش پرداخت و مابقی طی اقساط 36 ماهه باید پرداخت شود.

    30 درصد مبلغ پیش پرداخت 1 میلیارد و 900 میلیون تومان می شود و از 7 میلیارد تومانی که در حساب دارید، این مبلغ کسر و 5 میلیارد و 100 میلیون تومان باقی در حساب بانکی باقی می ماند که البته در نظر بگیرید در پیش خرید مبلغ 5 الی 10 درصد برای سند باقی می ماند که ما در محاسبات 5 درصد حساب میکنیم پس باید 65 درصد مبلغ کل پرداخت شود که اقساط ماهانه 113 میلیون تومان و 6 ماهه 682 میلیون خواهد شد.

    گذاشتن پول تو بانک
    گذاشتن پول تو بانک

    حال 5 میلیارد و 100 میلیون تومان را در سپرده بانکی 28 درصد قرار می دهیم که ماهانه 119 میلیون تومان به ما سود می دهد! یعنی 5 میلیون بیشتر از قسطی که دارید و این را هم در نظر بگیرید که اگر به سود پول دست نزنید تا ماه 5 ام سود پول نیز سود می دهد و این مبلغ بیشتر نیز میشود.

    پس حالا اگر بخواهیم بگوییم آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است یا خیر؟ جواب می شود بله اگر این روش سرمایه گذاری در ملک را که به شما معرفی نمودیم استفاده کنید تا پس از 3 سال هم 70 درصد سپرده بانکی شما سر جایش باشد و هم یک واحد نوساز 80 متری داشته باشید که بتوانید با استفاده از رهن یا اجاره آن و ترکیب مجدد با سپرده بانکی واحد بعدی را نیز خریداری کنید!

    چه زمانی سپرده گذاری در بانک ارزشمند می شود؟

    حالا به نظر شما ایراد بزرگی که گذاشتن پول در بانک داشته را چگونه برطرف نمودیم و ریسک را کاهش دادیم؟ قطعا متوجه شدید یک قرارداد پیش خرید با قیمت قطعی چاره کار بوده است یعنی در طول مدت 36 ماهی که سپرده گذاری بانکی انجام دادید یک تعهد با قیمت مشخص در پیش خرید داشته اید که تفاوتی نمی کرد ارزش پول کاهش پیدا کند یا هر اتفاقی بیفتد شما به تاریخی که خرید انجام دادید و با ارزش پول در همان روز اقساط پرداخت نمودید.

    حال به نظر شما چه کالای دیگری را می توان با این شرایط خریداری نمود؟ حتی پیش فروش های خودرو علی الحساب هستند یعنی قیمت افزایش می یابد و همچنین قابلیت پرداخت اقساط یا قرارداد مشخص ندارند اما مسکن قابلیت پیش خرید دارد.

    اگر با خود می پرسید که پروژه مطمئن برای پیش خرید از کجا باید پیدا کنید این کار در تخصص اصلی ماست و حتی قیمتی که در بالا مشخص نمودیم (متری 80 میلیون) گزینه ای متوسط بوده و گزینه هایی با قیمت متری 55 میلیون تومان نیز موجود است که برای سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم قابل انجام است یعنی در مثال بالا ما 7 میلیارد تومان را در نظر گرفتیم اما می توانید این کار را با سرمایه کلی 5 میلیارد و 100 میلیون نیز به همین شیوه ای که در بالا توضیح دادیم خریداری کنید.

    همچنین گزینه های دیگری برای سرمایه گذاری با مبالغ کمتر بین 1 الی 4 میلیارد وجود دارد که باز هم می توانید ضمن تماس با کارشناسان تهران برج با مشخص نمودن میزان سرمایه ای که در اختیار دارید و توقع شما از سرمایه گذاری گزینه های دیگری را دریافت نمایید.

    آیا سرمایه گذاری در بانک خطرناک است؟

    همانطور که در بخش اول مشخص نمودیم، سرمایه گذاری در بانک به صورت طولانی مدت برای سرمایه شما خطرناک است و باعث کاهش ارزش آن می شود. این کاهش ارزش در یک بازه 10 ساله می تواند 16 برابر نسبت به سرمایه گذاری در ملک و طلا بیشتر باشد و آینده سرمایه گذاری در مسکن اگر طولانی مدت و با برنامه ریزی شود می تواند اختلاف بسیار بیشتری با دیگر کالا های سرمایه ای ایجاد نماید.

    آیا سرمایه گذاری در بانک خطرناک است؟
    آیا سرمایه گذاری در بانک خطرناک است؟

    اما در بازه های کوتاه مدت، برای زمانی که بازار در حالت رکود وارد می شود و افزایش قیمتی نداریم، مانند اردیبهشت الی بهمن ماه سال 1403 که یک بازه 9 ماهه بوده، می توانستید به صورت موقت در این بازه سپرده گذاری بانکی انجام دهید اما تمامی سودی که دریافت می نمودید در بهمن الی فروردین سال 1403 از بین میرفت پس در واقع سرمایه گذاری در بانک به صورت طولانی مدت خطرناک است.

    حکم گذاشتن پول در بانک برای سود

    در قسمت زیر حکم گذاشتن پول در بانک برای کسب سود را که توسط چند تن از مراجع مختلف صادر شده است را با حذف نام مشخص نمودیم تا برای افرادی که برای شان استفاده از سود بانکی و حکم آن اهمیت دارد مشخص شود ولیکن بطور کلی این موضوع در تخصص ما نیست و ما تنها با استفاده از منابع دیگر این بخش را منتشر می نماییم.

    حکم گذاشتن پول در بانک برای سود
    حکم گذاشتن پول در بانک برای سود
    1. بانکها و مؤسسات دولتی: سود حاصل از آنها به شرط اعطای صدقه نصف سود به فقرا، حلال است.
    2. بانکها و مؤسسات غیردولتی: سود حلال است، مشروط بر اینکه معاملات شرعی انجام شود.
    3. سپرده‌گذاری با شرایط معین و بانک عمل کند، حلال است.
    4. سپرده‌های دراز مدت با سود، اشکالی ندارد.
    5. با رعایت آیین‌نامه بانکی، سود حلال است.
    6. گرفتن بهره پول جایز نیست.
    7. سود سپرده ربا و حرام است، مگر با معامله شرعیه در قبال سود معین.
    8. سپرده با شرایط و بدون شرط، حرام است.
    9. با رعایت ضوابط بانکی، سود حلال است.
    10. با توجه به مضاربه، سود حلال است.
    11. با وکالت برای استفاده از پول در فعالیت‌های اقتصادی و پرداخت سود به سپرده‌گذاران، مشکلی نیست.
    جمع بندی

    در این بخش ما مطلبی جامع را نگارش نمودیم تا برای افرادی که قصد گذاشت پول در بانک دارند و از طرفی هم کاهش ارزش پول در طولانی مدت آن ها را نگران می کند راهکاری داشته باشیم که اجرایی و انجام پذیر توسط عموم مردم باشد. در مورد اینکه سود بانکی بهتر است یا خرید مسکن ، بر طبق آماری که در بالا منتشر نمودیم 16 برابر اختلاف بدون در نظر گرفتن دریافت اجاره ملک در بازه 10 ساله وجود دارد اما واقعیت آن است که برای برخی استفاده از سپرده بانکی یک الزام و روتین است و ما نیز در نقش معرفی پروژه های ساختمانی و سرمایه گذاری در حوزه مسکن شهر تهران وظیفه داریم که طرح ها و پیشنهادات خود را بر اساس تمامی خواسته ها مطرح نماییم.

    در نهایت گذاشتن پول در بانک در نگاه اول کاری نادرست به نظر آمد اما با ترکیب آن در سرمایه گذاری در مسکن تبدیل به کاری پرسود شد که در عرض 3 سال شما را صاحبخانه کرده و 70 درصد سرمایه شما را نیز حفظ می کند که آماری شگفت انگیز است و از بسیاری از راهکارها و روش هایی که سایت های آموزش بورس یا ارز دیجیتال ارائه می دهند عملی تر و واقعی است و خودتان با محاسبه مشاهده خواهید نمود که این کار انجام پذیر است و تنها نیاز به یک مشاور خوب در زمینه انتخاب پروژه ای در تهران برای پیش خرید دارید که می توانید روی ما در تهران برج حساب کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت در تهران علی الخصوص منطقه 22 چیتگر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه