جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا منطقه ای جدید به شهر تهران اضافه میشود ؟

  • به دلیل کمبود فضای ساخت در شهر تهران و افزایش جمعیت آن صحبت هایی مبنی بر افزایش مساحت تهران شده است اما موضوع این است اگر موقعیت جغرافیایی مناطق تهران را در حال حاضر بررسی نماییم مشاهده میشود که فضای چندانی برای انجام این کار وجود ندارد .

    در قسمت شرق آخرین ناحیه آن که میتوان حکیمیه تهرانپارس باشد و بعد از آن که دیگر ساخت و سازی انجام نشده است بعید است بتواند فضای این کار را داشته باشد و در شمال تهران که در حال حاضر به کوه رسیده است و فضای بیشتری برای ساخت و ساز ندارد .

    در غرب تهران محدوده چیتگر منطقه 22 در واقع آخرین محله تهران از نقطه غربی است که مروارید شهر مرز بین استان تهران و البرز است مگر انکه منطقه ای بخواهد از استان دیگری اضفه شود که این هم تا کنون رخ نداده است . در مناطق جنوبی تهران شاید گزینه ای باشد که در نهایت باید این نکته بررسی شود که در حال حاضر تراکم جمعیت در تهران به اندازه ای است که دیگر گنجایش رشد جمعیت را ندارد .

    اگرچه تراکم در این منطقه با دیگر مناطق فرق دارد و جواز ساخت برج های 30 طبقه نیز صادر شده بطوریکه بلند ترین برج مسکونی ایران نیز در این منطقه واقع شده است برای بررسی بیشتر میتوانید مشخصات برج دارایی را بررسی نمایید . در ادامه به جزئیات اعلام شده میپردازیم .

    آیا منطقه ای جدید به تهران اضافه میشود ؟
    آیا منطقه ای جدید به تهران اضافه میشود ؟

    بزرگ شدن مساحت تهران

    توسعه جغرافیایی شهر تهران به‌عنوان یک راه‌حل مطرح می‌شود تا مشکلات بازار مسکن فعلی حل شود. بعضی از کارشناسان بازار مسکن معتقدند که افزایش مساحت شهر و افزایش عرضه مسکن می‌تواند به کاهش و کنترل قیمت مسکن کمک کند. با این حال، برای انجام این کار نیاز به ابزارهای مناسبی داریم.

    مشکلاتی مانند گرانی و کمبود زمین باعث افزایش قیمت آپارتمان و کاهش قدرت خرید مردم در تهران شده‌اند، و به همین دلیل پیشنهادات مختلفی برای حل این شرایط بحرانی در بازار مسکن مطرح شده است. یکی از این پیشنهادها افزایش مساحت شهر توسط الحاق زمین‌های اطراف است.

    طرفداران این نظریه معتقدند که با افزایش مساحت شهر و به تبعیت از آن، قیمت زمین کاهش می‌یابد، رکود مسکن جلوگیری می‌شود و احتمالاً می‌توان قیمت واحدهای مسکونی را تا حدی کنترل کرد. با این حال، اجرای این اقدام نیازمند بررسی دقیق توانایی و شرایط فعلی تهران است.

    در پایان، علی نوذرپور، کارشناس اقتصاد مسکن، بر اهمیت تدوین طرح‌های جامع شهری و مطالعات دقیق توسعه شهری تأکید می‌کند و اظهار می‌دارد که تا زمانی که مسائل به‌صورت جامع و در طولانی مدت مدیریت نشوند، مشکلات مسکن و شهرسازی ادامه خواهند داشت.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه