جستجو کردن

نوشته های اخیر

آمار صدور پروانه ساخت آپارتمان در امسال چیست؟

  • در حالی که مردم سال‌هاست منتظر دریافت تسهیلات مسکن برای خرید مسکن هستند و صفوف طولانی ایجاد کرده‌اند، و از سوی دیگر، پروژه‌های مسکن ملی و مسکن مهر از برنامه خود عقب‌افتاده‌اند، آمار صدور پروانه‌های ساخت در تهران نشان می‌دهد که حتی سازندگان نیز انگیزه کمتری برای فعالیت در زمینه ساخت و ساز مسکن دارند و تا حد زیادی با کاهش نسبت به سال‌های گذشته مواجه هستیم. در واقعیت، تحت شرایطی که سازندگان خصوصی می‌توانند بخش قابل توجهی از نیاز کشور به مسکن را تأمین کنند، مشاهده می‌شود که سرمایه‌گذاری آنها از بازار کاسته شده و این مسأله نشانه‌ای از ترس و نگرانی در مورد آینده بازار مسکن است.

    آمار صدور پروانه ساخت آپارتمان در امسال چیست؟
    آمار صدور پروانه ساخت آپارتمان در امسال چیست؟

    در حال حاضر در چیتگر تهران است که بیشترین آمار ساخت و ساز در آن منطقه است ولیکن در همین منطقه مشکلات زیادی برای سازندگان وجود دارد و تنها برای زمین های بزرگ که شامل طرح تفصیلی میشود و میتوانند 12 طبقه بسازند اوضاع متفاوت است . برای بررسی برج های بلند منطقه میتوانید برج 32 طبقه پدافند را بررسی نمایید .

    آمار صدور پروانه ساخت

    مدت‌هاست که بازار مسکن در کشور ما به همان شکلی که برخی از دیگر ابعاد اقتصادی دارند، در وضعیت آشفته‌ای قرار دارد. افزایش تورم در مصالح ساختمانی، گرانی در صدور مجوزهای ساختمانی، کاهش قدرت خرید مردم، و به تبع آن، کاهش علاقه سازندگان به ورود مجدد به بازار مسکن، باعث رکود در صنعت ساخت و در نتیجه، کمبود واحدهای مسکونی شده است.

    وضعیت کنونی از آنجا که به سال 1402 وارد شده‌ایم، به وضعیت بسیار مشکل‌تری تبدیل شده است و تصمیمات دولت نیز به نظر می‌آید موجب افزایش این مشکلات می‌شوند. اخبار جدید منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نیز این مسأله را تایید می‌کند.

    در بهار سال 1402، تعداد پروانه‌های صادرشده برای ساخت 9,586 واحد مسکونی توسط شهرداری تهران گزارش شده است، که نسبت به فصل قبل 28.4 درصد کاهش داشته و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 61.0 درصد افزایش نشان می‌دهد. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر پروانه‌سازنده این واحدها حدوداً 6.9 واحد بوده است.

    همچنین، شهرداری تهران در بهار سال 1402، 1,389 پروانه‌ی ساختمان صادر کرده است که نسبت به فصل قبل 23.9 درصد کاهش داشته و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 88.7 درصد افزایش داشته است.

    مجموع مساحت زیربنای مجوزهای صادرشده برای ساختمان‌ها توسط شهرداری تهران در بهار 1402 حدود 1,672,000 متر مربع بوده و نسبت به فصل قبل 29.1 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 48.4 درصد افزایش داشته است. میانگین مساحت زیربنا در این پروانه‌ها حدوداً 620 متر مربع بوده است.

    در مجموع، شرایط رکودی در بازار مسکن نه‌تنها ادامه دارد، بلکه به نظر می‌آید که در صورت ادامه شرایط فعلی بازار مسکن و افزایش نرخ تورم در جامعه، این وضعیت به شکل پیچیده‌تری تشدید خواهد شد.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه