جستجو کردن

نوشته های اخیر

آخرین اخبار بحران مسکن در کشورهای خارجی

  • بنا بر گزارشات تهران برج به طور معمول، اکثر اخباری که در مورد وضعیت بحران مسکن و اجاره در کشورمان ایران منتشر می‌شود، متمرکز بر وضعیت داخلی کشور می‌باشد. اما در این مطلب، می‌خواهیم به بررسی وضعیت بحران مسکن در کشورهای دیگر نیز بپردازیم. این مسئله در چند ماه اخیر به عنوان یک پدیده پس لرزه‌ای کرونا در بسیاری از کشورها رخ داده است.

    با توجه به گزارش منتشرشده در یکی از سایتهای خبری کانادا، این کشور با بحران مسکن روبه‌رو است. آندره ترنو اظهار داشته: مستأجران با افزایش قیمت اجاره‌ها نگران شده و از عدم تدابیر دولت در این زمینه نگرانند.

    آخرین اخبار بحران مسکن در کشورهای خارجی
    آخرین اخبار بحران مسکن در کشورهای خارجی

    مستأجرانی که قصد اعتراض دارند، امیدوارند بتوانند برای مخالفت با لایحه ۳۱ کبک (که تغییرات متعددی را در زمینه تخلیه و واگذاری اجاره و موارد دیگر در اجاره‌نامه ارائه می‌دهد) تعداد قابل توجهی امضا جمع آوری کنند. آن‌ها قصد دارند تعداد شرکت‌کنندگان در اعتراضات ماه نوامبر (آبان و آذر) را به پنج هزار نفر افزایش دهند.

    بجران مسکن در چین

    بحران بدهی در بخش ملک و املاک چین تاثیر مخربی بر اقتصاد این کشور داشته و باعث رکود شده است. تدابیری از سوی دولت چین برای تسهیل در بخش ملک بهبود ایجاد کرده اند، اما بازار مسکن هنوز به طور کامل از بحران خارج نشده و نگرانی‌ها ادامه دارد.

    شرکت “کانتری گاردن” به دلیل مشکلات در بازپرداخت بدهی‌ها و بدهی‌های بزرگ خود، به عنوان نماینده‌ای از بحران در این بخش شناخته می‌شود. دولت چین تدابیری مانند کاهش نرخ بهره وام مسکن و تسهیل در قوانین خرید ملک به‌منظور تحریک بازار مسکن اعلام کرده است. این تدابیر باعث افزایش فعالیت‌های خرید ملک شده و امیدواری به بهبود بازار مسکن دارد. با این حال، هنوز نیاز به تدابیر بیشتری برای کنترل بحران مسکن در چین وجود دارد.

    وضعیت در ایران چگونه است

    ساخت و سازهای انبوه در ایران و مخصوصا در تهران توسط ارگانهای دولتی در حال انجام است که برای کنترل قیمت مسکن و نیاز به تامین آن صورت میگیرد برای اطلاعات بیشتر میتوانید پروژه های در حال ساخت ارتش را مطالعه فرمایید .

    بجران مسکن در ترکیه

    قیمت مسکن در ترکیه در سه ماه نخست 2023 نسبت به سال گذشته با افزایش 132 درصدی به شدت افزایش یافته است. زمین‌لرزه‌های قدرتمندی که در فوریه در ترکیه اتفاق افتاده و بیش از 51 هزار نفر جان خود را از دست دادند، این افزایش را تحت تأثیر قرار داده است.

    ترکیه به عنوان کشوری با بالاترین افزایش قیمت مسکن در جهان شناخته می‌شود، و شهرهای آنکارا، ازمیر و استانبول بیشترین افزایش را داشته‌اند. این افزایش قیمت‌ها به خاطر خسارات وارده ناشی از زمین‌لرزه‌ها و خسارات مالی بالغ بر 104 میلیارد دلار در آنکارا رخ داده است.

    همچنین قوانین دولت برای اجازه فروش آپارتمان برای غیر شهروندان نیز میتواند یکی از مواردی باشد که به ایرانی ها آسیب رسانده است .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه