جستجو کردن

نوشته های اخیر

کاهش ساخت و ساز مسکن نسبت به سال گذشته شهریور 1402

  • بر طبق آمار منتشر شده، امسال آمار ساخت مسکن نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این نشان می‌دهد که تراکم فعالیت‌های ساخت و ساز در حوزه مسکن در حال کاهش است. همچنین، در این مدت، رخدادی مهم و جالب نیز رخ داده است و آن اخبار برکناری شهردار منطقه 22 پس از نزدیک به 2 ماه از انتساب وی است.

    مهم است به یاد داشته باشیم که منطقه 22 تهران به دلیل دارا بودن فضای ساخت بالا و معماری نوساز، از بیشترین آمار ساخت و ساز در پایتخت برخوردار است. کافیست یک سری به این منطقه بزنید تا در هر کجای آن قدم بگذارید، برج‌های نوساز یا در حال ساخت را مشاهده کنید.

    کاهش ساخت و ساز مسکن نسبت به سال گذشته شهریور 1402
    کاهش ساخت و ساز مسکن نسبت به سال گذشته شهریور 1402

    در این مطلب، می‌خواهیم با بررسی و تحلیل دقیق‌تر، به بررسی اتفاقاتی که در طول این دوره رخ داده است، بپردازیم و نقشه‌ی این تغییرات را به صورت دقیق‌تری مشخص کنیم.

    ماجرای انتساب و برکناری شهردار منطقه 22

    در تاریخ 18 تیرماه امسال، شهردار تهران حکم‌های تعیین جدید مدیران شهری را منتشر کرد. در این تغییرات، زاکانی رضا شرفی که از سازمان مدیریت پسماند تأسیس شده بود، به عنوان شهردار منطقه 22 منصوب شد. او پیش از این در دو سال به ترتیب به عنوان شهردار مناطق 10 و 15 خدمت کرده بود. در سال گذشته به عنوان مدیرعامل سازمان پسماند نیز فعالیت داشت و پس از سه سال، در سمت شهردار منطقه 22 قرار گرفت.

    اما امروز و پس از گذشت 43 روز از این حکم، زاکانی شرفی از موقعیت خود استعفا داد. اعلام شده که مراسم تجدید هیئت شهرداری منطقه 22 با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد و مسعود نصرتی به عنوان سرپرست شهرداری منطقه جدیدی معرفی شد.

    شهردار تهران ، به سؤالات در مورد دلایل استعفای شهردار منطقه 22 پاسخ داده و تأکید کرده است که مدت زمان کوتاه مدیران در سمت‌های مختلف مهم نیست و نباید این موضوع را به عنوان یک عامل اصلی در نقد قرار داد.

    رئیس شورای شهر تهران، نیز در خصوص تغییرات در مدیریت شهرداری توضیح داده و اشاره کرده است که شورا نباید در تعیین مدیران دخالت کند و مسئولیت بررسی دلایل تغییرات بر عهده مراجع مربوطه است. او افزوده که این تغییرات ممکن است دلایل خود را داشته باشند و اعضای شورا باید به سؤالات خود پاسخ دهند.

    رسیدگی به وضعیت زمین های منطقه 22

    شاید وقت آن رسیده باشد که به ترتیب و نظم در ساخت و سازهای منطقه 22 توجه کنیم. بخصوص زمین‌هایی که توسط تعاونی‌ها به فروش رفته و برای مدت طولانی بی‌حرکت مانده‌اند. در اینجا مسئله‌ای نیز از سوی مردم وجود دارد که به اندازه‌ی کافی به این تعاونی‌ها اعتماد نمی‌کنند.  به عنوان مثال پروژه سپکو در مروارید شهر از آن دسته از تعاونی هایی است که وضعیت ساخت آن چندین سال است در حالت سکون قرار گرفته است و به نظر می‌رسد باید در راستای توسعه ساخت‌وسازهای منطقه 22 اقدامات مؤثری انجام شود و این زمین‌ها به شکلی مطمئن ترتیب داده شوند تا بهره‌وری و استفاده مؤثرتری از آنها به دست آید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه